Trädgård och odling 2026 del 2

Bukefalos 30 år!

Frost imorse, så ikväll plockade jag av tomaterna. Alla bor utomhus, även om de till viss del är skyddade vid entrén. Hoppas att de äpplen som är kvar ute överlever. Vi har inte hunnit musta allt ännu.

Plötsligt händer det! Lite säsongspynt i trädgården. Vem hade kunnat tro det? Förutom detta har jag petat ner 30 alliumlökar i krukor idag. De ska bo i min växtkällare fram till våren. Funderar på att plantera ut blå gräsfibbla som jag sådde I krukor för ett tag sedan. De har växt bättre än dem jag planterade ut i våras och hinner säkert ta sig lite till på friland innan det blir vinter på riktigt.
20260923_125334.webp

Är just nu lite kallsvettig av min egen galenskap. Bevattningssäckar är inhandlat, viltstängsel löpt. Sorknät fixat. Och inhandlat träd och buskar för nästan 20 000 till min skogsträdgård på blomsterandets rea. :eek:
Själv vågar jag inte räkna. Och så skyller jag på att det är avdragsgillt och att vi inte använder alkohol o tobak eller reser utomlands. Då blir en skogsträdgård ganska billigt i jämförelse. Och mycket mer tillfredsställande.

Själv vågar jag inte räkna. Och så skyller jag på att det är avdragsgillt och att vi inte använder alkohol o tobak eller reser utomlands. Då blir en skogsträdgård ganska billigt i jämförelse. Och mycket mer tillfredsställande.
Jag resonerar likadant när folk frågat vad renoveringen av Duetten kommer att kosta innan den är färdig och om det verkligen lönar sig, jag reser inte heller utomlands eller nyttjar tobak och alkohol, rökning och en bag-in-box i veckan går i medeltal på 30,000:- per år per person och inget av detta blir man friskare av precis. Man ska göra det man trivs med och att skapa hemma finns det inget som slår när det gäller trivsel och välbefinnande.:)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka