Så har jag nått den där punkten där det VERKLIGEN är dags att få ner alla spontaninköp (2 st fantastiska Itoh-pioner, div funkior, kaprifol, rosor etc

) i jorden, de har stått kvar i sina krukor alldeles för länge för att jag är för långsam med att fixa deras slutliga platser

Har sparkat mig själv i röven för att få det gjort ett gäng gånger men det går "sådär"...

Har problemet att jag håller på att bygga upp en ny struktur i hela trädgården, så det är rätt stora projekt att fixa dessa nya platser så jag fäller krokben för mig själv. Jaja, plötsligt är de i jorden.
I övrigt så är jag så himla glad för min snittblomsodling just nu

Får ge maffiga blombuketter åt nära och kära, och plocka in färska blommor. Lätt att hamna i att planera för nya dahliaknölar och fina fyllnadsblommor istället för att ta tag i de andra trädgårdsprojekten
Ska koka en omgång äppelsylt ikväll (redan gjort ett par batch:er osötat äppelmos, men ibland vill man ju ha sylt

), och plocka av den sista aronian. Så börjar det närma sig att ta skörda av alla tomater, men de får nog sitta liiiite till...