Är det liknande som med björnbär, att fåglar sprider? De är ett rent helsike här. I så fall får jag nog fundera lite tillinnnan jag börjar odla.Då odlar vi. Försöker utrota det men den är odödlig. Sprider sig som en löpeld.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det liknande som med björnbär, att fåglar sprider? De är ett rent helsike här. I så fall får jag nog fundera lite tillinnnan jag börjar odla.Då odlar vi. Försöker utrota det men den är odödlig. Sprider sig som en löpeld.
Är det vanlig humle, den man använder till öl eller japansk humle? Den japanska klassas som invasiv men inte den traditionella.Då odlar vi. Försöker utrota det men den är odödlig. Sprider sig som en löpeld.
Rötterna fixar det själva. Ett par cm räcker och hos oss är Rötterna intrasslade i häcken. Då är det nog säkert japansk. Men jag har själv inte satt den.Är det liknande som med björnbär, att fåglar sprider? De är ett rent helsike här. I så fall får jag nog fundera lite tillinnnan jag börjar odla.
Min är en ölhumle, har fått den av @LuffÄr det vanlig humle, den man använder till öl eller japansk humle? Den japanska klassas som invasiv men inte den traditionella.
Flera av mina var ruttna förra året också. Då hade jag haft dem i en plastback med sågspån (ej tätt lock).Fasen, en drös som inte står på värmematta har röta de också... Turligt nog inte superviktiga dahlior. Men jag vetefasen vad som felar? Kan de ha varit i lite för dåligt skick efter övervintringen? De jag tagit fram är ju de som riskerade att dö helt och hållet...
Jepp och min har inte spridit sig mer än några enstaka plantor på 25 år. Har hållt sig snällt runt sin stör. Men 2025 planterade vi ett gäng plantor vid nya störar.Min är en ölhumle, har fått den av @Luff
Jag gör. Har fyra plantor, två Hulla Norrgård och två Korsta. Båda är kulturarvsväxter. Verkar tåliga då jag blev tvungen att flytta på dem då de stod i vägen för växthuset. Det har inte påverkat dem alls. Växer som satan.Någon som odlar humle och har lite tips?
Och vilka sorter är det då?Du kan vara lugn @dobbis . Har inte beställt fler fröer
Det får bli nästa år. Nu ska jag bara ha dom jag sått och dom som ska sås![]()
Sälja?Både röd och gul frösådd lök har kikat fram. Va ska jag med allt till?
Och vilka sorter är det då?Man kan aldrig ha för mycket blommor...
![]()
Ja det lutar åt det. En del plantor kan nog säljas. Fast just plantor med frösådd lök kanske inte är någon som vill ha. Men vem vet?Sälja?![]()