Trädgård och odling 2026

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir lätt avundsjuk på er som har plats för förodling - vet ju varför jag alltid är sist med att ha tomater och annat försörjt varje år. Samtidigt som odling är det sista som kommer till mig när jag betraktar världen utanför fönstret…..

Tittade till dahliorna som står på värmematta... Två av mina favoriter, CdlB och Sam Hopkins är totalt ruttna :( Lilla Hapet Old Charm lever än så den har jag flyttat till resten där jag brukar väcka dahlior.

Trodde värmematta skulle bli bra? Har inte vattnat nånting, bara använt jord rätt ur påsen, och den var definitivt inte blöt.

Sam Hopkins är iaf lätt att ersätta, trist bara då jag fick den i Secret Easterbunny förra året. CdlB blir lite svårare men inte omöjlig turligt nog.

Fasen, en drös som inte står på värmematta har röta de också... Turligt nog inte superviktiga dahlior. Men jag vetefasen vad som felar? Kan de ha varit i lite för dåligt skick efter övervintringen? De jag tagit fram är ju de som riskerade att dö helt och hållet...

Jag vill köpa fröer! Behöver jag mer fröer? Nej. Har jag en massa fröer hemma som ska odlas upp? Ja.
Har jag någon karaktär? Nej. Jag surfar runt på Impecta och Florea och allt jag kommer över.
Hear you! Exakt samma här. Har jag redan för mycket fröer? Definitivt. Har jag plats för fler sorters blommor? Definitivt inte. Surfar jag ändå runt på Fröbanken och klickar hem nya sorter? Definitivt. HEJ Å HÅ.

/Hälsningar frk FörStorTilltroTillAttAlltSkaLösaSig

Jag har ingen aning om vad det är men blir sugen bara pga namnet!!
1771433923813.webp

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat