Trädgård och odling 2026

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blir inte tomatplantorna hopplöst stora innan du kan sätta ut dem när du sår så tidigt?
Nej, förra året blev det inte det iaf. (Sen växer de upp under ytterst styvmoderliga förhållanden så det går sakta med växandet.) Sådde samma sort som förra året (tom från samma fröpåse).

Shoppat loss! :love:

IMG_8674.webp

Nä, det känns som ett visst privilegium. Hos mig kan vi inte ens avsätta ett rum per permanent boende person på det viset, men jag lyckades få en halv fönsterbänk att ställa lite odling på i alla fall.
Nåja, du är ju priviligerad nog att bo i Skåne och kan börja odla ute betydligt tidigare än de flesta i landet ;) .
Men det finns fördelar med att bo själv som odlare, det är bara när man har gäster som det kan knorras lite över att det är så svårt att komma in kylskåpet eftersom det står ett gigantiskt odlingsbord med lysramper framför som gör att man inte kan öppna kylskåpsdörren mer än 30 cm.

😁Imorgon ska jag shoppa en eller två armaturer till. Kommer inte få plats med att ge alla övervintrade pelargoner plats annars, tja och inte dom blommor jag sått heller :angel:

Jag har privilegiet att kunna sätta alla växter i hyllor nere i matkällaren om jag vill men har även ett tomt sovrum på övervåningen där jag huserar alla sådder nu. I mitt hem är det jämnlikt, han kommer också att få ett eget rum för sina hobbys. Tänker att då knorras det inte så mycket över min hobby

I förrgår råkade jag se att fröbanken fått in frön till 100/1000-tomat och slog till. Velat testa den för skojs (skördens) skull. Slank med sommarslöja, vallmo, sockerärt (för det kan man inte ha för mycket av) och ett svampodlingskit. Hann glömma bort det tills idag när jag fick mail om att paketet var skickat. Hurra!

Vad blir egentligen smidigast för min lilla uteplats, pallkragar eller krukor? Jag är öppen för bägge, men tänkte mest vad som är mest lättarbetat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka