Blir inte tomatplantorna hopplöst stora innan du kan sätta ut dem när du sår så tidigt?Sex av tolv tomatfrön har tittat upp och 24 blå gräsfibbla sådda idag (älskar dem!) Så jäkla tacksamma!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blir inte tomatplantorna hopplöst stora innan du kan sätta ut dem när du sår så tidigt?Sex av tolv tomatfrön har tittat upp och 24 blå gräsfibbla sådda idag (älskar dem!) Så jäkla tacksamma!
Nej, förra året blev det inte det iaf. (Sen växer de upp under ytterst styvmoderliga förhållanden så det går sakta med växandet.) Sådde samma sort som förra året (tom från samma fröpåse).Blir inte tomatplantorna hopplöst stora innan du kan sätta ut dem när du sår så tidigt?
Inte om man har dem i svalt rum med växtlampaBlir inte tomatplantorna hopplöst stora innan du kan sätta ut dem när du sår så tidigt?
Det är jag helt med på, men jag är inte så van vid att man kan avsätta ett rum på det viset.Inte om man har dem i svalt rum med växtlampa![]()
Jag har avsatt halva källarenDet är jag helt med på, men jag är inte så van vid att man kan avsätta ett rum på det viset.
Nä ett helt rum kan ju vara svårt. Jag har avsatt del av rum i vår källare, vi har inte full värme på i alla rum i källaren så det blir lagom svalt.Det är jag helt med på, men jag är inte så van vid att man kan avsätta ett rum på det viset.
Nä, det känns som ett visst privilegium. Hos mig kan vi inte ens avsätta ett rum per permanent boende person på det viset, men jag lyckades få en halv fönsterbänk att ställa lite odling på i alla fall.Det är jag helt med på, men jag är inte så van vid att man kan avsätta ett rum på det viset.
Nåja, du är ju priviligerad nog att bo i Skåne och kan börja odla ute betydligt tidigare än de flesta i landetNä, det känns som ett visst privilegium. Hos mig kan vi inte ens avsätta ett rum per permanent boende person på det viset, men jag lyckades få en halv fönsterbänk att ställa lite odling på i alla fall.
Njae. Nog för att jag hade släkt i Skåne förr men själv har jag migrerat norrut från den halvdanska slätten. Fast förankrad i växtlighetszon 3.Nåja, du är ju priviligerad nog att bo i Skåne och kan börja odla ute betydligt tidigare än de flesta i landet.
Ah jag var säker på att du bodde långt söderut.Njae. Nog för att jag hade släkt i Skåne förr men själv har jag migrerat norrut från den halvdanska slätten. Fast förankrad i växtlighetszon 3.
Alla dom går att ha i kruka om det kniperJag har shoppat alldeles för mycket blommor. Blev en påse rosenskära, linnétagetes och lejongap från impecta idag.
Behöver fler odlingsytor i vår, helt klart.
Alla dom går att ha i kruka om det kniper.