Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har massor med plats i zon 6Är det någon som skulle vilja ha ett par fröer från kungsängslilja?
Den klassiska vinröd/vita, mina blir 30-40 cm höga och rätt eleganta klockor på. Blommar tidigt.
Villkoret är att testodla på något sätt (släng ut dem i en rabatt direkt, eller så noggrant eller vad som helst), jag vill bara veta hur de funkar hos andra innan jag börjar lägga ut för lite försäljning nästa år.
Har några som fått gå till fröställning i år, och om inte rådjuren hinner före skickar jag gärna.
Det är ju då man ska vattna, då gör det dubbel nytta.Min kära gubbe dödade min försådda dill i helgen ja och några blommor. Dom stod utomhus och var redo att planteras.
Han hade struntat i att vattna dom med flit för det skulle ju regna![]()
Av just den anledning så jag numera inga tomater.Det är ju då man ska vattna, då gör det dubbel nytta.
Jag konstaterade att sådden av tomater lyckades alldeles för bra, jag hade räknat med att max 1 av 3 frön skulle gro så jag sådde ett helt gäng och vad hände då,,,,, jag kommer att få äta tomater så det sprutar ur öronen.![]()
Då hade mina plantor drunknat så bondungen tänkte helt rätt, bara det att regnet inte kom.Det är ju då man ska vattna, då gör det dubbel nytta.
Fast jag har redan en beställning på tomatmarmelad och det är ju bra, skulle jag försöka äta upp allt själv av det det borde bli då misstänker jag starkt att det inte bara kommer att spruta ur öronen.Av just den anledning så jag numera inga tomater.![]()
Du får ta bort all jord. Och nästa gång du får myror låta bli gift.Hoppar in i tråden med en liten fråga som någon kanske vet svaret på.
I en av mina odlingslådor som jag brukar ha dahlior i hade jag fått myror i. De är nu avflyttade med hjälp av myrr men alla dahlior är nu redan utplanterade och jag har den här lådan helt tom.
Kan jag sätta örter/kryddor där som tex rosmarin eller kommer vi bli förgiftade då?![]()
OJ, fel tråd, men det var ju grönt med i alla fall!Jag har slängt lite gröna slingor i håret, men den permanenta färgen jag tänkt använda till rötterna kom inte idag. Så typiskt! Jag som väntat med hårtvätt och allt.
Och rötter!OJ, fel tråd, men det var ju grönt med i alla fall!![]()
Jag insåg det också men det var för sent för att ändra!Och rötter!
Äsch då! Nej då får det bli sommarblommor där iställetDu får ta bort all jord. Och nästa gång du får myror låta bli gift.
För några år sedan åkte jag runt med ett ständigt lager i bakluckan. Alla jag mötte fick några.Jag tänker ta med till jobbet och tvinga folk att ta emot dem![]()