Traditionella träns i arabstorlek?

Sv: Traditionella träns i arabstorlek?

E jag skulle behöva köpa en massa olika träns till min arabdam.

Just nu är nosgrimman i ponny. Men även när jag sätter den på innersta hålet så sitter den rätt löst.

Sidostyckena skulle jag vilja ha i cob eftersom bettringarna är extremt små.

Pannbandet skulle vara i cob minst.

Käkremmen däremot skulle vara bäst i shettis.

Så hittar ni något träns som passar på era araber. Hör av er.

Jag har letat i flera år.

Käkremmen i shettis?? Min är rejält bred under ganascherna, så där behöver jag längre...

Sidostyckesproblemet kan du ju lösa genom att ha större bettringar helt enkelt!!:D Jag kanske skulle ha mindre bettringar då förresten?:idea: Fast jag tycker det är finast med normalstora, förstås!!

*KL*

Inser att jag nog haft tur än så länge. Valacken har COB i träns, inga som helst problem. Visst får man spänna lite olika på olika remmar, men inga problem.

Unghästen drar COB hon med än så länge, utan minsta problem.

Valacken är maxad D, stoet är liten stor häst. Hon kan ev bli problem som vuxen om hon kommer att hamna mittemellan COB och Full, men den dagen den sorgen.

Har btw HUbertusträns till båda, och sen så har valacken ett ur gammalt Höökskandar och lilldamen har ett ännu oprovat märkeslöst, med strassbannband :love:

Det jag har störst problem med är att hitta träns som är tillräckligt NÄTTA, ffa nosgrimman. Hubertustränsen fungerar fint, det är dock värre med de andra (damens med strass har bred nosgrimma tyvärr, får se hur det ser ut).

Och MAGSÅR höll jag på att få vad gällde grimmor när hon var ung, när hon hade växt ur ponny men cobgrimmor var alldeles för stora *sucka* Hittade tillslut Horse Savergrimmor i storlek Ponny PLUS ha =)

/Alexandra - vars hästar har cob i både grimmor och träns, 125 i täcken och ponny på benskydd. Ing problem nånstans just nu med andra ord (ska vara sadlar då, korta ryggar..)

Låter nästan som dom träns min engelska fullblodsvalack behövde...

Nackstycke cob
Sidstyckena ponny
Pannband full
Nosgrimma ponny
Bett 10.5 cm

Fast det bästa av allt är att dessa träns även passar den lilla d-ponnyn vi har nu, han är en new forest :D

Problemet är att jag har ett speciellt bett som jag och ponnyn trivs med.

Så att byta bett är inte att tala om.

Ja, kravet är ju att det ska vara nätta träns med smala remmar!! Vilket gör det hela ännu svårare...:angel:

Har med problem med grimmor förresten.... Ponny är för trångt under hakan och cob är för stora. Köpte en fin lädergrimma på Börjes i ponny, men den är för liten.... Men den verkar rätt liten i storlekarna, så om jag hittar en cob nästa gång kan den nog passa!! Ska kolla Horse Saver!! Tack för tipset!! Har de lädergrimmor?

Synd att den där bilden är så stor.... Hatar när trådarna blir så breda!! Men nu blev det ny sida så det gör inte så mycket längre!!:D

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 780
Senast: Farao
·
Utrustning Ursäkta alla trådstartar :o Men till frågan. Det här med nosgrimmor. Jag har inte direkt haft nån tanke bakom val av nosgrimma, annat än...
Svar
0
· Visningar
1 209
Utrustning Jag söker efter tips på anatomiska träns som passar en häst med kort och brett huvud. Härom veckan provade jag ett micklem multibriddle...
Svar
5
· Visningar
1 250
Senast: mily
·
Z
Hästmänniskan Vet inte riktigt vart jag ska börja. Behöver hjälp. Jag och familj flyttade till ny ort för 3 år sedan. Allt var frid och fröjd, vi...
Svar
7
· Visningar
2 741

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka