Trädgård 2019

Status
Stängd för vidare inlägg.
En bågsåg kostar under 150 kr om man kollar på jula/clas ohlson osv. Kan ju vara värt det kan jag tycka.
Med tanke på att jag just nu bara har 20 kronor kvar på lönekontot så känns det som fel prioritering. (Andra månader har jag mer men det beror ju på att jag är snål och har lägre utgifter då.)
 
Senast ändrad:
Jag sådde frön från "ängsblommor" i små krukor. De står nu ganska tätt och håller på att växa ur mitt miniväxthus... När kan man sätta ut dessa? Det är fortfarande någon minus på nätterna här. Räcker det med att det bara inte är minus längre eller behöver det vara varmare? Jag var inte beredd på att de skulle växa så himla fort. 🙈
 
Hur grova är träden?
20190420_095815.jpg


Inte så jättegrova, men tillräckligt för att jag ska tycka det är för mycket.
 
Kommer till hösten börja göra min dröm köksträdgård så vill ha tips på fina och stora köksträdgårdar att hämta inspiration från.
Har varit på Gunnebo men vill ha fler tips, har Botaniska eller Tjolöholm några stora köksträdgårdar? andra ställen?
 
Vilken påsk vi har - 20 grader i skuggan. Jag funderade nästan på att ta ett dopp under eftermiddagen, men eftersom det låg ett tunt lager is på sjön i morse så tänkte jag om.

Hur som helst, trädgårdsanläggning, del 2.
 

Bifogade filer

  • A4DD2AE5-E962-448B-8966-ABB6E4D2ABE1.jpeg
    A4DD2AE5-E962-448B-8966-ABB6E4D2ABE1.jpeg
    631,3 KB · Visningar: 42
Är det någon som har försökt odla tomatpaprika? Jag är lite sugen men har egentligen köpstopp på frön då jag redan har alldeles för mycket :o
 
Det ser ut som rejäla träd. Ta kontakt med någon som vet vad den gör när den fäller.
De där träden är lätta att fälla. De står rakt och de har växt jämt. Det finns också gott om utrymme att fälla dem på. Om jag hade haft rätt utrustning och kunskap att använda motorsåg (som jag har en jäkla respekt för), hade jag inte tvekat att göra det själv. (Jag gick halva trädfällningskursen på lantbruksskolan. Praktiken missade jag.)
 
En påsk utan förpliktelser och härligt väder = trädgård varje dag :banana:
Idag har jag börjat riva ett stenparti/kryddland som ska få en annan form och även fortsatt utökningen av oreganolandet som jag började med i höstas.
Lite fler frön har fått komma i jord, bla akleja och blå snokört (tack @Lillgrådis, hoppas de du fick av mig gror!). Lite fler smultronplantor går väl alltid åt också, vi får se om fröna vill gro. Fasen jag skulle ju inte hålla på med frösådder i år :rage:
 
De där träden är lätta att fälla. De står rakt och de har växt jämt. Det finns också gott om utrymme att fälla dem på. Om jag hade haft rätt utrustning och kunskap att använda motorsåg (som jag har en jäkla respekt för), hade jag inte tvekat att göra det själv. (Jag gick halva trädfällningskursen på lantbruksskolan. Praktiken missade jag.)
Jag gick hela, men hade ändå tagit in någon :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Alltså jag börjar gilla det här huset mer och mer... Jag önskar att det blir till salu och vi en dag kan köpa det. Som det är nu, är det...
Svar
0
· Visningar
357
Senast: Seabaz
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 574
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp