Trädgård 2020, del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny tråd, kul! I förra tråden suktade jag efter agapanthus, och titta vad som stod i en hörna när jag okynnesåkte till plantskolan på lunchen. Det var 30% på alla växter, och den såg så ensam och lessen ut att jag tyckte det var ett tecken från ovan :angel:
 

Bifogade filer

  • IMG_20200821_143009.jpg
    IMG_20200821_143009.jpg
    296,9 KB · Visningar: 13
Ny tråd, kul! I förra tråden suktade jag efter agapanthus, och titta vad som stod i en hörna när jag okynnesåkte till plantskolan på lunchen. Det var 30% på alla växter, och den såg så ensam och lessen ut att jag tyckte det var ett tecken från ovan :angel:

Jag köpte en deppig ros igår (till ohygglig rabatt, man är väl prutningskungens dotter :cool:) men nog ska jag få fart på henne :love:
 
Jag är nybliven med trädgård och planterade bara lite sallad och sockerärtor detta året. Men salladen åts snabbt upp av mördarsniglarna.. så funderar på att göra ordentligt upphöjda odlingsbäddar på ben till nästa år när jag vill odla potatis, lök m.m. men kan man odla grönsaker i den typen av bänkar? Min snabba googling säger att de riktar sig främst mot blommor.
 
20200627_143034.jpg

Odlingslådan jag gjorde i våras håller varken ute björnbärs skotten som tar sig igenom allt eller mördarsniglarna -_-. Därav tanken med en odlingsbänk på ben.
 
Jag är nybliven med trädgård och planterade bara lite sallad och sockerärtor detta året. Men salladen åts snabbt upp av mördarsniglarna.. så funderar på att göra ordentligt upphöjda odlingsbäddar på ben till nästa år när jag vill odla potatis, lök m.m. men kan man odla grönsaker i den typen av bänkar? Min snabba googling säger att de riktar sig främst mot blommor.
Jag har fyra pallkragar på höjden där det växer sallad morot purjolök och gul lök inga sniglar och man slipper böja sig när man ska skörda :)
Potatis och lök kräver lite mer djup än sallad men det går att bygga lådor för det med
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 380
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
15 954
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
559
Senast: Snurrfian
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp