Trädgårds- och odlingstråden 2024, del 2

Har börjat planterar mina bredsådda diverseblomster.
Eller ja, en del är sådda för sig eftersom de ska matcha med vad de petas ner med, så körsbärsträdet kommer omgärdas av röd vallmo, gula pionen av gula rosenskäror, buskpionen av rosa rosenskäror.

Pionerna kommer också få några diversezinnior kring sig. Tror jag 🤔

Blomstermorotarna och sånt där som jag glömt vad det är (😅) kommer nog att delvis hamna i min lilla blomsteräng som verkar övertagen av vädd :meh: så där ska rensas en del!

Sen har jag ringblommor av modell sunset buff, som jag nog kommer sätta i den lite soligare delen av skuggrabatten.

Hoppas bli klar med det projektet inom kort!
 
Har börjat planterar mina bredsådda diverseblomster.
Eller ja, en del är sådda för sig eftersom de ska matcha med vad de petas ner med, så körsbärsträdet kommer omgärdas av röd vallmo, gula pionen av gula rosenskäror, buskpionen av rosa rosenskäror.

Pionerna kommer också få några diversezinnior kring sig. Tror jag 🤔

Blomstermorotarna och sånt där som jag glömt vad det är (😅) kommer nog att delvis hamna i min lilla blomsteräng som verkar övertagen av vädd :meh: så där ska rensas en del!

Sen har jag ringblommor av modell sunset buff, som jag nog kommer sätta i den lite soligare delen av skuggrabatten.

Hoppas bli klar med det projektet inom kort!
Det låter som att det kommer bli väldigt fint!
 
Trädgårdslivet just nu.
Screenshot_2024-05-26-17-45-58-857_com.facebook.katana-edit.jpg
 
Håller på att försöka få bukt med gångarna i trädgårdsskafferiet. Jordgubbsplantorna har haft skoj och spridit sig en del från lådorna. Hittills har jag grävt upp 40 plantor, de flesta med bär på 😍

Problemet är att jag är gift med en smålänning och tankarna går nu till att försöka utöka jordgubbsodlingen 🙈🤣
 
Det regnar äntligen! har kopplat om stupröret så jag kan fylla min ibctank på nytt, vattnade ur det mesta häromdagen..
Dock även åska så utplantering av tomaterna i sina lådor får bli imorgon kväll istället för ikväll, vill inte riktigt vara i växthuset när det blixtrar 🙈
 

Liknande trådar

F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
67 393
Trädgård & Växter Jag fick en jättehärlig bok om biologisk mångfald i trädgården i julklapp. Har ingen trädgård än, men en ganska stor balkong. Flyttade...
2
Svar
21
· Visningar
1 272
Senast: starcraft
·
Trädgård & Växter Jag hittade det här idag https://rikaretradgard.se/sveriges-allt-rikare-tradgardar-omvandlingen-fortsatte-2023/ och blev så glad! Jag...
5 6 7
Svar
130
· Visningar
6 668
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
Trädgård & Växter Vi odlar vidare... det är slutspurt hos många handelsträdgårdar nu så det går att fynda. Själv är jag som vanligt inte nöjd med att jag...
15 16 17
Svar
322
· Visningar
13 673
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp