Trädgårdstråd 2020, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också slagit lite med min lie idag! Det är verkligen jobbigt. Kniviga platser där man inte kan slå ordentligt men kul ändå. Och effektivt. :)
IMG_20200814_101634114_HDR.jpg
 
Jag har brutalt klippt ner ett par vinbärsbuskar Med 50 2-liters burkar bär i frysen och fortfarande bär på buskarna insåg jag att jag behöver inte så mycket bär :o
Nu är jag på hallonbuskarna som fullständigt har exploderat åt alla håll :confused: Kan de ha fått för mycket gödsel kanske ;) Speciellt mycket hallon blev det inte :cautious:
 
Jag har brutalt klippt ner ett par vinbärsbuskar Med 50 2-liters burkar bär i frysen och fortfarande bär på buskarna insåg jag att jag behöver inte så mycket bär :o

Håller på med hamsterbeteendet här också, och gjorde samma upptäckt som med flädersaften när jag förnöjd skulle packa in fyra nya "bra-att-ha"-påsar med röda vinbär... vad fan, där ligger ju redan påsar med röda vinbär i frysen? Från 2019. :idea: Men jag får skärpa till mig med marängkakorna, nu när jag snart har ordentliga värphöns igen att hämta ägg från! :d

Annars har jag även fryst in dillkronor och persilja och ska ut och så spenat nu i brutalvärmen.
 
Jag har brutalt klippt ner ett par vinbärsbuskar Med 50 2-liters burkar bär i frysen och fortfarande bär på buskarna insåg jag att jag behöver inte så mycket bär :o
Nu är jag på hallonbuskarna som fullständigt har exploderat åt alla håll :confused: Kan de ha fått för mycket gödsel kanske ;) Speciellt mycket hallon blev det inte :cautious:
Det blir det nog nästa år nu när du gött årsskotten som ska bära frukt 2021.
 
Jag har brutalt klippt ner ett par vinbärsbuskar Med 50 2-liters burkar bär i frysen och fortfarande bär på buskarna insåg jag att jag behöver inte så mycket bär :o
Nu är jag på hallonbuskarna som fullständigt har exploderat åt alla håll :confused: Kan de ha fått för mycket gödsel kanske ;) Speciellt mycket hallon blev det inte :cautious:
Funderar på om inte min bil vill åka vilse åt ditt håll och befria dig från lite bär...
Mina vinbärsbuskar ser mest ut som att de håller på att dö :arghh: trots både näring och vatten.
 
Funderar på om inte min bil vill åka vilse åt ditt håll och befria dig från lite bär...
Mina vinbärsbuskar ser mest ut som att de håller på att dö :arghh: trots både näring och vatten.
Nu har de tyvärr blivit rejält övermogna så nu är det nog försent det blir bara mos av dom :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
10 11 12
Svar
233
· Visningar
8 844
Senast: MJLee
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli...
2
Svar
21
· Visningar
776
Senast: Fetaost
·
Juridik & Ekonomi Jag har precis börjat ta ut min Allmänna pension. Har tyvärr ingen tjänstepension. Men jag kommer att fortsätta jobba - frilanskontrakt...
Svar
2
· Visningar
498
Senast: Otherside
·
F
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
78 79 80
Svar
1 590
· Visningar
52 265

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp