Bukefalos 28 år!

Träna "fritt"

miss_pony

Trådstartare
Hej jag har börjat träna min ponny fritt eller NH ? Eller vad man ska kalla det. Han följer efter mig i skritt och trav backar på kommando samt lyfter hovarna på kommando. Nån som vet hur man kan fortsätta efter det ? Eller vet ni nån bra bok ?

// Olivia :banana:
 
Sv: Träna "fritt"

Till och börja med ska du fråga dig själv vart du vill komma med träningen. Vad är målet?
Det är svårt att ge tips på vad som är "nästa steg" om man inte vet vart du vill komma.

Kan rekommendera Klaus Ferdinand Hempflings bok "Dansa med hästar" om du vill ha något att läsa och fundera över.
 
Sv: Träna "fritt"

Mest är det väl att han ska lita på mig och att vi ska vara ett "team" ;) Men det hade ju inte varit helt fel att kunna nåt coolt tricks också :D;)
 
Sv: Träna "fritt"

Om man ska börja med "inlärning med positiv förstärkning", klicker, "trickträning" m m är det "nästan" nödvändigt att ha med sig en kunnig person i början. Rätt tajming är ett "måste" - annars riskerar man är lära in fel saker hos hästen.

Jag är inte säker på vad man får länka in här - men googla på "klickerträning häst" och "trickträning häst" så hittar du massor.
 
Sv: Träna "fritt"

PNH är lättast att börja med då du tar dig igenom olika levels. (grund 1-4)
Sök på parelli levels på google och läs mer. Om du vill utvecklas vidare är det ett jättebra sätt eftersom det aldrig tar slut, det finns alltid saker du kan utveckla, och det är enkelt att förstå.
När du klarat en level kan du filma och skicka in till pat/linda och därmed få intyg på att du klarat leveln :)
 

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Nu har jag läst igenom några som har liknande problem här på buke. Dock skiljer sig min historia något från de andra. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 592
Senast: Roheryn
·
Träning Tänkte lägga in en dag i veckan med bommar som styrketräning. Skritt och avsuttet till att börja med, varierad höjd men gärna lite högre...
Svar
3
· Visningar
818
Senast: Habina
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 638
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp