Bukefalos 28 år!

Träna valp inför livet

Sv: Träna valp inför livet

Ska själv gå med lillvalpen på Hundens Hus valpkurs. Börjar nästa vecka - längtar!
 
Sv: Träna valp inför livet

Geezer skrev:
Vad är det för ras du har köpt?
En mellanpudel. (här har många av mina vänner och släktingar förfärat dragit efter andan och sagt "men varför skaffar du inte dej en RIKTIG hund istället?!"... :p )
 
Sv: Träna valp inför livet

Det ÄR en riktig hund...

Apungar brukar vi kalla de för :d Våra har alltid varit totalt sjövilda som unghundar (uppfödning så alla kommer ju från samma linjer) Så när de är nästan helt fullstora, men ännu inte fått så mycket päls och de hoppar omkring på två ben och lajjar så ser de ut som apungar!! Våra har ju dessutom varit bruna. Har väl tagit en två tre år innan de lugnat ned sig :angel: Men vi har haft apportering på samtliga! De har alltid tagit handen i munnen på alla besökare och vi har haft skor och sånt liggande över halva huset eftersom att de burit på dem precis som en Retriever!!

En gång så hade jag Smulan hemma hos mig för att miljöträna henne lite i stan. Hon var väl.. Knappt ett år kanske. Alla bara charmades av henne och bara ääälskade henne. Då fick jag hörs: Men Smulan, vad synd att du är en pudel, annars hade du varit världens finaste hund!! Men vaddå? Han tyckte ju redan det *grr*
 
Sv: Träna valp inför livet

Vad kul, då hoppas jag att vi ses på agilitybanan framöver då...Bra klubbar där jag vet att det finns lite aktiva mellanpudelägare är Nynäshamns BK och Stockholm södra
 

Liknande trådar

Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 258
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 255
Senast: Farao
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 771
Senast: anna_panna
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp