Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spännande! Något sådant har jag aldrig testat men ska bli kul att höra hur det går :) Är det några PT-ledda pass alls, eller kör du alltid ensam och betalar mest för programmeringen m.m?
Man kan få hjälp/extra handpåläggning av coacherna om det behövs, och communityt på facebook(6600 pers, hjälp) är väl tänkt att fungera som emotionellt stöd och påhejning om jag fattat rätt, men generellt kan man vara rätt självgående om man vill. Live Q&As i gruppen nån gång i månaden med olika experter, gott om recept, videoinstruktioner för övningar, consistency calendar, säkert nåt mer jag inte hittat än :laugh: Ska bli himla intressant att se hur det går, passen heter saker som Mordor (Ab Destruction), Petrificus Totalis, Dumbledore’s ARMy (Yes, It’s an Arm Workout) och The Chamber of OMG MY GLUTES ARE ON FIRE, så är man en nörd får åtminstone börja med ett skratt, även om det blir svinjobbigt sen :D
 
Är typ stadium/xxl/sånna affärer ”bra” på att hjälpa en att prova ut löparskor? Jag skulle vilja ha ett par som är mera anpassade för asfalt men jag har jättelångt till Löplabbet.

Jag har fått bra hjälp beroende på vem jag lyckats få hjälp av, precis som i alla portffärer antar jag? Jag har heller inget svårt steg, är neutral.
 
Jag behöver också ha en "omvänd hare" alltså någon som tvingar ner mig i tempo. Hakade på ett par kollegor i snacktempo på Vårruset häromveckan och det var ju rätt behagligt med en jämnare joggfart trots att det kändes lååångsamt.

Springer jag själv och anstränger mig för att hålla ner tempot till något jag orkar, så brukar jag göra mig en inre bild av turridningstölt - fast översatt till en tvåbent jogg - för att hitta en känsla av en lite mer ekonomisk framfart som ska hålla lite längre för att klara att mala på lite fler kilometer i samma tempo.

Jag ska försöka tvinga mig att springa sakta, om inte annat så tänker jag att min hund kommer vara mer pepp på att haka på :o Måste nog dock skaffa nån form av träningsklok för att hålla reda på det. Även om det tar emot att sätta mig in i sånt där tekniskt junk :o
 
Löpband går så otroligt mycket lättare. Ska kanske hålla mig där ett tag till, planerar att träna styrka en gång i veckan och löpning tre gånger. Då skulle två gånger kunna vara på band och en ute.

Jag har en ny klocka som jag inte är säker på om den kan mäta det men min mobil kan det. Har inte tänkt på att jag kan kolla upp det så.

Jag sprang mkt på band för några år sedan då jag hade tillgång till gym, upplevde att det ffa är lättare att hitta rätt takt på badet eftersom det aldrig förändrar sig sas. Då blir ju känslan att det går lättare än om man tappa takt beroende på om det är motlut, medlut, stenar, grus, vind etc...
 
Jag har fått bra hjälp beroende på vem jag lyckats få hjälp av, precis som i alla portffärer antar jag? Jag har heller inget svårt steg, är neutral.
När du varit missnöjd, har det berott på att du köpt ett par skor du inte varit nöjd med eller mer att typ personalen inte kändes på pepp på sitt jobb? 😅
 
Är typ stadium/xxl/sånna affärer ”bra” på att hjälpa en att prova ut löparskor? Jag skulle vilja ha ett par som är mera anpassade för asfalt men jag har jättelångt till Löplabbet.
Jag har fått bättre och mer seriös hjälp på XXL än på löplabbet..
 
När du varit missnöjd, har det berott på att du köpt ett par skor du inte varit nöjd med eller mer att typ personalen inte kändes på pepp på sitt jobb? 😅

Jag är nog världens mest okänsliga person kanske, men jag springer i de skor jag köper till de är slut. Sen byter jag. Bara en gång har jag känt att skorna inte varit bra men då fick de bli promenadskor istället.... :o
 
Så underbart! Avis!

Jag tror inte jag är problemfri, men jag är bra på att inte känna efter :o Tex har jag ont under trampdynorna och klassiska symptom på att foten liksom kollapsar (minns ej vad det heter men en sjukgymnast sa det åt mig) och borde ha pelotter men får dem aldrig att ligga bra i skorna så istället struntar jag i det. Inte så smart. Men fattar verkligen inte hurfan jag ska få till det....
 
Förra veckan hade jag en usel träningsvecka. Den här veckan blev istället den bästa på länge! Jag har sprungit 5 ggr, tot 40,04 km, ett styrkepass och ett yogapass. 849 intensiva lotto-minuter. Och sen har jag studsat mkt studsmatta med dottern. Så benen är lite stumma. Men härlig kontrast mot förra veckan! Och de flesta passen har ju dessutom varit i underbart försommarväder! :love:
 
Mät på mabra.se så slipper du fundera på steglängd och annat. Efter att ha läst i den här tråden har jag blivit mindre sugen på att köpa nån avancerad träningsklocka, känner på mig att jag kommer strunta i det för det blir för krångligt :angel:

@MarieJ Alltså jag är den mest senila som finns. Är ju inte alls mabra.se jag mäter på utan på iform.se... suck. Insåg det nu när jag skulle mäta kommande runda och satt på datorn och skulle skriva in adressen och inte alls kände igen mig :angel:😅
https://iform.se/mat-din-runda
 
Efter 2 dagars benträning samt intervaller så är jag minst sagt öm. 🙄
Att gå på toa är inte bara tufft i själva böja på benen delen utan också smärtsamt när ring och rumpa möts 🙈🤣
Vad kan väl då vara bättre än lite intervaller även idag?

Så att eh jag tog mig igenom dem men inte mycket mer än så.

Min stackars rumpa 😭🤣
 
Hade som mål att springa långsamt idag. Laddade upp med en spotifylista 160 bpm och mätte upp en trevlig runda på 8 km. Känner mig inte speciellt trött, bara nöjd, och hade utan problem kunnat springa 1 mil men hade inte mätt ut en längre runda och har dålig koll på omgivningen. Inser nu att jag ändå snittat 5.50-tempo trots att jag verkligen försökte springa sakta :o Gott är ju dock att jag inser att det bara sitter i huvudet att jag inte kan springa långt - det kan jag visst, om jag bara tror att det går långsamt...

Ska ta och leta reda på den gamla tråden om aktivitetsklockor. Inser att jag behöver en :angel:
 
Jag har vågat mig tillbaka till gymmet igen efter 10 månaders uppehåll! :banana: Är själv vaccinerad och det var rimligt folktomt på plats. Tanken är att göra något av en omstart och följa Starting strength-programmet. Det är ett mycket simpelt nybörjarprogram med baslyften. Med halverade vikter från i fjol så var det jättekul att se att tekniken är kvar hyffsat i alla fall.
 
Gjorde ett magpass 8 min + ländrygg 5 min. Kände mig rätt pigg efter joggingrundan så lika bra att passa på. Nu väntar en lång vecka på jobbet så får se hur mkt som hinns med. Men det känns ändå väldigt skönt att vara tillbaka i sina egna rutiner igen. Ska aldrig mer vara borta 4 veckor i sträck...
 
Hade som mål att springa långsamt idag. Laddade upp med en spotifylista 160 bpm och mätte upp en trevlig runda på 8 km. Känner mig inte speciellt trött, bara nöjd, och hade utan problem kunnat springa 1 mil men hade inte mätt ut en längre runda och har dålig koll på omgivningen. Inser nu att jag ändå snittat 5.50-tempo trots att jag verkligen försökte springa sakta :o Gott är ju dock att jag inser att det bara sitter i huvudet att jag inte kan springa långt - det kan jag visst, om jag bara tror att det går långsamt...

Ska ta och leta reda på den gamla tråden om aktivitetsklockor. Inser att jag behöver en :angel:
Du är grym!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
406
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
31
· Visningar
885
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 248
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Hej! Senaste veckorna har gymma vid 9/10 tiden på fm vilket jag tycker är väldigt bekvämt i sig. Men problemet är, jag blir SÅ trött...
Svar
5
· Visningar
539
Senast: Seaside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp