Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sprang med löpargruppen igår. Tröskelintervaller om 3 x 10 min. Kände mig lite tveksam då jag i lördags också sprang tröskel så det kom lite nära inpå. Funderade över om det skulle påverka. Men icke då! Det blev ett sjukt bra pass i lite backigt löparspår! Jag kände mig riktigt stark och lyckades hitta rätt i ansträngningsnivå trots att det var backigt som gör att tempot inte går att hålla konstant. Det är bara så himla kul att springa i grupp!!
 
Jag sprang med löpargruppen igår. Tröskelintervaller om 3 x 10 min. Kände mig lite tveksam då jag i lördags också sprang tröskel så det kom lite nära inpå. Funderade över om det skulle påverka. Men icke då! Det blev ett sjukt bra pass i lite backigt löparspår! Jag kände mig riktigt stark och lyckades hitta rätt i ansträngningsnivå trots att det var backigt som gör att tempot inte går att hålla konstant. Det är bara så himla kul att springa i grupp!!
Låter skitkul! Vill också vara med i löpargrupp!!
 
Gymväskan packad och redo för pass om några timmar. Är inne på tredje veckan med lite hårdare/mer träning och kroppen känns otroligt samarbetsvillig. Börjar kunna se lite små förändringar kroppsligt också och det ger ju en extra puff framåt men framförallt känns det i löpningen att jag börjar få riktigt bra nytta av styrketräningen.
 
Det blev inget överkroppspass igår. Jag har sådan träningsvärk i rumpan att det var helt uteslutet att sitta /ligga på golvet 🙈🤣 fick bli en promenad istället.

Idag var planen att springa men rumpan känns fortfarande ordentligt så jag tänker ta mig till spåret och testa. Går det inte så får det bli promenad idag med.
 
Jag körde lunchträning för första gången på länge och hade glömt hur skönt det är! Jag gick till motionsslingan här i närheten och gjorde dagens crossfitpass på egen hand (ville inte göra det i grupp p.g.a löpningen):

1 km löpning
15 burpees
12 armhävningar
1 km löpning
12 burpees
9 armhävningar
1 km löpning
9 burpees
6 armhävningar

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om löpningen, burpees eller armhävningarna var värst :wtf: Effektivt var det i alla fall, pulsen var uppe över 190 emellanåt och genomsnittspulsen för det 32 minuter långa passet var 173. Svettigt!
 
Jag körde lunchträning för första gången på länge och hade glömt hur skönt det är! Jag gick till motionsslingan här i närheten och gjorde dagens crossfitpass på egen hand (ville inte göra det i grupp p.g.a löpningen):

1 km löpning
15 burpees
12 armhävningar
1 km löpning
12 burpees
9 armhävningar
1 km löpning
9 burpees
6 armhävningar

Jag kan inte riktigt bestämma mig för om löpningen, burpees eller armhävningarna var värst :wtf: Effektivt var det i alla fall, pulsen var uppe över 190 emellanåt och genomsnittspulsen för det 32 minuter långa passet var 173. Svettigt!
Jag röstar på att det var burpees som var värst. Det är det absolut värsta jag vet 🥵 eller nu ljög jag, Mountain climbers är värre
 
Jodå, cykeltur blev det och det var underbart. Så himla fint nu med hösten och perfekt temperatur. Inget ont heller när jag väl kom igång. Tack kroppen! :D
 
Tjohoo, onsdagar är bäst för då får jag leda tre timmar vattengympapass 💪. Avslutade alla dagens grupper med att uppmana att krama om oss själva och högt säga ”tack älskade kropp för allt du gör för mig”, vi berömmer våra kroppar alldeles för sällan
 
Fortsätter att uppdatera min träningsparodi :D
Skulle jogga idag, veckans enda genomförbara pass pga jobbet. Gick av nattskift igår och brukar behöva ett dygn att återhämta mig. Naturligtvis vaknar jag med halsont idag. Say no more.
 
Fan inte roligt när det bråkar…

Nej. Fick ställa in jobb imorgon också, har bokat covidtest och det lär väl ta ett tag att få svar. Sen insåg jag att det finns snabbtester på apoteket och en kollega var dit och köpte åt mig. Men sedan började jag fundera på om det är giltigt som Ja eller Nej på diagnos? Har varit förskoad från alla förkylningar under hela pandemin så jag har aldrig gjort test förr...
 
Nej. Fick ställa in jobb imorgon också, har bokat covidtest och det lär väl ta ett tag att få svar. Sen insåg jag att det finns snabbtester på apoteket och en kollega var dit och köpte åt mig. Men sedan började jag fundera på om det är giltigt som Ja eller Nej på diagnos? Har varit förskoad från alla förkylningar under hela pandemin så jag har aldrig gjort test förr...
Det beror väl på vad du jobbar med? Jag har gjort flertalet covidtest eftersom vi har folk i riskgrupp på min arbetsplats och har då använt mej av Kry. Dom kommer ut med test och svar inom 48h och de svaren har varit nog för min arbetsgivare (jobbar på kontor så inte inom vård/omsorg)
 
Det beror väl på vad du jobbar med? Jag har gjort flertalet covidtest eftersom vi har folk i riskgrupp på min arbetsplats och har då använt mej av Kry. Dom kommer ut med test och svar inom 48h och de svaren har varit nog för min arbetsgivare (jobbar på kontor så inte inom vård/omsorg)

Jag tänker mer på tillförlitligheten, detta var ett snabbtest som man gör hemma och har svar på 20 min. En i stallet sa att de är värdelösa, så nu blev jag villrådig.
Jag jobbar väl motsvarande med kontor, men kan inte jobba hemifrån så antingen är jag hemma och sjuk eller så jobbar jag. Jobbade kväll och natt senaste veckan så har knappt träffat nån och de jag har träffat har haft covid redan och därav är jag ju skeptisk till om jag skulle ha det nu som dubbelvaccnerad när jag inte haft det under hela pandemin. Menmen. Man vill göra rätt liksom.
 
Jag tänker mer på tillförlitligheten, detta var ett snabbtest som man gör hemma och har svar på 20 min. En i stallet sa att de är värdelösa, så nu blev jag villrådig.
Jag jobbar väl motsvarande med kontor, men kan inte jobba hemifrån så antingen är jag hemma och sjuk eller så jobbar jag. Jobbade kväll och natt senaste veckan så har knappt träffat nån och de jag har träffat har haft covid redan och därav är jag ju skeptisk till om jag skulle ha det nu som dubbelvaccnerad när jag inte haft det under hela pandemin. Menmen. Man vill göra rätt liksom.
Snabbtesten är väl typ 98-99% säkra? Jag litar i alla fall på dom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
419
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
34
· Visningar
1 195
L
Hundträning Som nog endel vet så har jag ej flatcoated retriever som är ett år och världens bästa och mest under bara hund 💙 Han är väldigt lätt...
2
Svar
21
· Visningar
1 395
Senast: LiviaFilippa
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
650
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp