Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag bilr inte klok. Det står både att man inte ska använda dem som enda källaoch samtidigt att om man bara har ett streck så är man negativ. I samma folder.
Snabbtesten visar väl bara om du har antikroppar? Iaf de jag sett, så om du är vaccinerad så kommer nog inte ett snabbtest ge så mycket annat än att du får veta om du utvecklat antikroppar från vaccinet.
Om det inte kommit nya snabbtest som påvisar virus.
 
Har inte blivit mycket träning sista tiden men NU är jag superpepp! Skidpremiär ikväll 🤩. Har inte åkt sen mitten av maj så tänkte att nu kommer nedförsbackarna gå skitdåligt igen 🙈😅 men kände direkt att det funkar! Jag var lite feg och det var en del nysnö men gick helt ok. Och det var så kul! Åkte 90 min och ville egentligen fortsätta men började känna mig ganska trött och har bestämt att jag ska börja lite lugnare än förra säsongen. Vill helst åka varje dag men har 5 mil dit så det funkar inte ändå, ska satsa på 2 gånger i veckan nu tills det öppnar spår närmare. Jag är jättetrött men i nåt lyckorus 😅. Äntligen!
DSC_3266.JPG
 
Dans som vanligt här, men vågade mig på lite häftigare rörelser. Långt ifrån där jag vill vara (och har varit) men skönt att få komma ut på golvet lite. Imorgon cykling men jag känner mig redan stel:p
 
Blev ett crossfit-pass förra veckan, har inte känt mig riktigt fit for fight en period så velade lite om jag skulle gå eller låta bli.

Bra pass, men det blev väldigt tydligt hur dålig jag är på att hoppa hopprep under tidspress :rofl: får nog ta och öva på det lite mer hemma.
 
Och @Unafraid. Det är bara om de visa positivt som de är tillförlitliga. Vid negativt måste man komplettera med ett PCR-test. Således är de helt värdelösa.

Ja jag åkte och gjorde ett PCR imorse, för säkerhets skull och för att jag inte vill vara den som sprider nåt skit. Känner redan nu att halsen är så gott som bra. Men snorandet är ju kvar. Jag hoppas få svar imorgon så jag kan gå och jobba på onsdag som planerat.

Ja de där snabbtesterna verkar helt värdelösa. Tur det bara kostade 70 kr.

Nu slut på OT ;)
 
Ja jag åkte och gjorde ett PCR imorse, för säkerhets skull och för att jag inte vill vara den som sprider nåt skit. Känner redan nu att halsen är så gott som bra. Men snorandet är ju kvar. Jag hoppas få svar imorgon så jag kan gå och jobba på onsdag som planerat.

Ja de där snabbtesterna verkar helt värdelösa. Tur det bara kostade 70 kr.

Nu slut på OT ;)
De är som gravidtest i jämförelse ja, man får veta om man ÄR men inte att man inte är… :angel:
 
Yoga igen idag, kom åt baksida lår bättre i stretchen idag vilket gör att just nu känns det som det faktiskt går framåt.

Klarade även någon pushup, ner är fortfarande fokus och visst går ner bättre, dock långt ifrån bra :p
 
Nya tag på dagens crossfit, riktigt tufft för kroppen men kämpade på.

Har idag gjort jumping pull ups för första gången, med body builders mellan varje. Sjukt jobbigt! Trampade även på air bike, 40 calories. Det gick helt okej men hade hellre kört roddmaskinen 1 km, var dock fler som ville ro än cykla så 🤷‍♀️
 
Veckans tredje gympass avklarat, ökat vikterna denna veckan och det känns som jag får bättre balans i övningarna när det blir tyngre.

Behöver dock ringa någon ang mina kejsarsnittsärr som har sammanväxningar mellan hud och muskulatur på ca 7cm och det gör ont. Får riktiga kramper över det stället på magen och det är sjukt obehagligt, magen drar sej märkligt där på nåt vis.
Vet dock inte riktigt var man vänder sig? Har lite muskeldelning fortfarande också, dock bara en fingerbredd men det är inte det som jävlas.
 
Nytt PB för mig igår, deadlift 55 kg x 5 reps. En av de andra deltagarna var snäll och filmade, skickade det till en av de coacherna jag sällan har möjlighet att träna för just nu som tyckte jag skulle lassat på ännu mer för det såg för lätt ut 😳

På slutet körde vi amrap 1-2-3-4-5 osv med hang clean + push press med 25 singelhopp hopprep mellan varje. Jag hade 25 kg som vikt, och genomförde därmed hela den sektionen på ”nivå 3” vilket jag nog aldrig gjort helt och fullt tidigare 💪 kändes grymt bra, men jäklar vad mör jag är i kroppen idag.
 
Nytt PB för mig igår, deadlift 55 kg x 5 reps. En av de andra deltagarna var snäll och filmade, skickade det till en av de coacherna jag sällan har möjlighet att träna för just nu som tyckte jag skulle lassat på ännu mer för det såg för lätt ut 😳

På slutet körde vi amrap 1-2-3-4-5 osv med hang clean + push press med 25 singelhopp hopprep mellan varje. Jag hade 25 kg som vikt, och genomförde därmed hela den sektionen på ”nivå 3” vilket jag nog aldrig gjort helt och fullt tidigare 💪 kändes grymt bra, men jäklar vad mör jag är i kroppen idag.
Wow, grymt jobbat! 😍
 
Jag har också roat mig med crossfit. Var beredd på att ta det lite lugnt då jag kände mig rätt trött och sliten efter några intensiva dagar, men kroppen överraskade mig med att kännas pigg och stark så jag körde på. Så härligt! Det var även ett pass helt i min smak då det innehöll en massa olika delar som utmanade kroppen på olika sätt.

Del 1: 100 m löpning, 3 burpees, 30 sekunder med kettlebell på rak arm ovanför huvudet. Fyra varv.

Del 2: AMRAP 5 minuter då målet var att hinna med 5 varv av 10 enarmade kettlebell-svingar samt 10 burpees to plate (burpees som avslutas med att man hoppar upp på en viktplatta).

Del 3: AMRAP 4 minuter då målet var att hinna med 4 varv av 10 vanliga kettlebell-svingar samt 10 burpees to plate.

Del 4: AMRAP 5 minuter då målet var att hinna med 3 varv av 50 m farmers carry, 10 enbenta marklyft och 20 stående rodd med kettlebell (10 per arm).

Det var 3 minuters vila mellan varje del och burpees var naturligtvis det jobbigaste :p Men det kändes bra som sagt, och jag fick beröm från coachen som tyckte att jag såg ut att vara i god form. Undrar om han kände på sig att jag behövde höra det just idag :laugh:
 
Jag har också roat mig med crossfit. Var beredd på att ta det lite lugnt då jag kände mig rätt trött och sliten efter några intensiva dagar, men kroppen överraskade mig med att kännas pigg och stark så jag körde på. Så härligt! Det var även ett pass helt i min smak då det innehöll en massa olika delar som utmanade kroppen på olika sätt.

Del 1: 100 m löpning, 3 burpees, 30 sekunder med kettlebell på rak arm ovanför huvudet. Fyra varv.

Del 2: AMRAP 5 minuter då målet var att hinna med 5 varv av 10 enarmade kettlebell-svingar samt 10 burpees to plate (burpees som avslutas med att man hoppar upp på en viktplatta).

Del 3: AMRAP 4 minuter då målet var att hinna med 4 varv av 10 vanliga kettlebell-svingar samt 10 burpees to plate.

Del 4: AMRAP 5 minuter då målet var att hinna med 3 varv av 50 m farmers carry, 10 enbenta marklyft och 20 stående rodd med kettlebell (10 per arm).

Det var 3 minuters vila mellan varje del och burpees var naturligtvis det jobbigaste :p Men det kändes bra som sagt, och jag fick beröm från coachen som tyckte att jag såg ut att vara i god form. Undrar om han kände på sig att jag behövde höra det just idag :laugh:
Låter som ett roligt (och asjobbigt) pass!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 387
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
430
Kropp & Själ Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och...
2
Svar
36
· Visningar
1 382
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
34
· Visningar
1 283

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp