Bukefalos 28 år!

Träning & hälsa tråd 8

Status
Stängd för vidare inlägg.
Veckans 4:e pass blev 7,8k löpning med hunden. Skönt att komma ifrån sjukstugan.
Båda barnen har haft höstblåsor med tillhörande snoriga näsor och hosta. Som bonus har maken också fått höstblåsor och kan knappt ta sig framåt i huset. Blåsor under båda fötter, händerna och runt munnen, inne näsa och öronen. Så 3gnälliga blev tre för mkt och jag stack ut en sväng.
UNDERBART!!!
(Håll tummarna att jag slipper skiten:nailbiting:)
 
Veckans 4:e pass blev 7,8k löpning med hunden. Skönt att komma ifrån sjukstugan.
Båda barnen har haft höstblåsor med tillhörande snoriga näsor och hosta. Som bonus har maken också fått höstblåsor och kan knappt ta sig framåt i huset. Blåsor under båda fötter, händerna och runt munnen, inne näsa och öronen. Så 3gnälliga blev tre för mkt och jag stack ut en sväng.
UNDERBART!!!
(Håll tummarna att jag slipper skiten:nailbiting:)
Åh fy vad hemskt det låter! Sjukdomen alltså, träningen låter som en härlig och välbehövlig paus från allt :D
 
Ingen träning idag men däremot trädplantering vilket inte var precis lätt arbete. Darrig i händerna nu!

Men jag kom att märka en sak, efter några timmar av detta enformiga skyfflande av jord. Hur trött jag kände mig påverkades avsevärt av om det var en peppig/arg låt just då, eller något lugnare. Vilket får mig att undra hur folk egentligen orkar träna utan musik? Kanske är det för att jag är dansare, men så fort det blev tyst eller lugn musik kände jag bara hur trött jag var och att jag inte orkade mer... tills nästa låt peppade igång mig igen. Hur är ni? Bra musik ett måste för träningen eller inte?
 
Ingen träning idag men däremot trädplantering vilket inte var precis lätt arbete. Darrig i händerna nu!

Men jag kom att märka en sak, efter några timmar av detta enformiga skyfflande av jord. Hur trött jag kände mig påverkades avsevärt av om det var en peppig/arg låt just då, eller något lugnare. Vilket får mig att undra hur folk egentligen orkar träna utan musik? Kanske är det för att jag är dansare, men så fort det blev tyst eller lugn musik kände jag bara hur trött jag var och att jag inte orkade mer... tills nästa låt peppade igång mig igen. Hur är ni? Bra musik ett måste för träningen eller inte?
Aldrig musik! 😅 Har nyligen byggts ett gym i min by men jag drar mig för att träna där pga hög musik.

Jag vill ha tystnad, utomhus och ensamhet (eller med nån kompis). Vill också ha det ganska enformigt, blir trött i huvudet av att byta moment som man ofta gör på gym (och i crossfit, har jag förstått!). Bara mala på i tystnad är tydligen min grej.

Har dock dansat förr (orientaliskt/"magdans") och det hade ju känts märkligt utan musik.
 
Åh fy vad hemskt det låter! Sjukdomen alltså, träningen låter som en härlig och välbehövlig paus från allt :D
Ja fy., Maken derbyt som en salami.. Helt full av röda plitor/blåsor under båda fötter hela benen och händerna. Runt munnen är det som eld.. Jag är jäkligt tacksam om jag slipper..

Träningen va fantastisk, imorgon ska jag på låååångt frisörbesök och även gymmet sen storhandla eftersom yngste sonen fyller 3år imorgon. Vi måste ju ha tårta!! Kan hända att det är lite rymning över det hela:angel:
 
Aldrig musik! 😅 Har nyligen byggts ett gym i min by men jag drar mig för att träna där pga hög musik.

Jag vill ha tystnad, utomhus och ensamhet (eller med nån kompis). Vill också ha det ganska enformigt, blir trött i huvudet av att byta moment som man ofta gör på gym (och i crossfit, har jag förstått!). Bara mala på i tystnad är tydligen min grej.

Har dock dansat förr (orientaliskt/"magdans") och det hade ju känts märkligt utan musik.
Men... hur orkar du? Är det inte fruktansvärt tråkigt?:p
 
Ingen träning idag men däremot trädplantering vilket inte var precis lätt arbete. Darrig i händerna nu!

Men jag kom att märka en sak, efter några timmar av detta enformiga skyfflande av jord. Hur trött jag kände mig påverkades avsevärt av om det var en peppig/arg låt just då, eller något lugnare. Vilket får mig att undra hur folk egentligen orkar träna utan musik? Kanske är det för att jag är dansare, men så fort det blev tyst eller lugn musik kände jag bara hur trött jag var och att jag inte orkade mer... tills nästa låt peppade igång mig igen. Hur är ni? Bra musik ett måste för träningen eller inte?
För mig är en stor del av löparglädjen kopplad till att få röra mig till musik. Jag springer inte en meter på egen hand utan musik. Men med det sagt så har jag ändå nu på senare tid, sedan jag började springa i grupp, lärt mig att springa utan och även just att kunna anstränga mig utan. För det kunde jag inte innan. Men även om jag kan så saknar jag den ändå när jag är utan.
 
Ingen träning idag men däremot trädplantering vilket inte var precis lätt arbete. Darrig i händerna nu!

Men jag kom att märka en sak, efter några timmar av detta enformiga skyfflande av jord. Hur trött jag kände mig påverkades avsevärt av om det var en peppig/arg låt just då, eller något lugnare. Vilket får mig att undra hur folk egentligen orkar träna utan musik? Kanske är det för att jag är dansare, men så fort det blev tyst eller lugn musik kände jag bara hur trött jag var och att jag inte orkade mer... tills nästa låt peppade igång mig igen. Hur är ni? Bra musik ett måste för träningen eller inte?
Jag vill ha musik, men en kompis som tränar crossfit och löptränar över milen springer helt utan musik. Hen tycker det är en del av ”pannbenet” att göra det så, jag vill gärna ha musiken att luta mig mot när det blir jobbigt.
 
Ingen träning idag men däremot trädplantering vilket inte var precis lätt arbete. Darrig i händerna nu!

Men jag kom att märka en sak, efter några timmar av detta enformiga skyfflande av jord. Hur trött jag kände mig påverkades avsevärt av om det var en peppig/arg låt just då, eller något lugnare. Vilket får mig att undra hur folk egentligen orkar träna utan musik? Kanske är det för att jag är dansare, men så fort det blev tyst eller lugn musik kände jag bara hur trött jag var och att jag inte orkade mer... tills nästa låt peppade igång mig igen. Hur är ni? Bra musik ett måste för träningen eller inte?
Trädplantering är inget för mesar!!

Jag har helst musik, både när jag är på gymmet och löptränar. På gymmet blir jag lite ofokuserad om jag ska lyssna på andras stånkande, i löpningen så går det bra utan också men helst musik.
 
Ingen träning idag men däremot trädplantering vilket inte var precis lätt arbete. Darrig i händerna nu!

Men jag kom att märka en sak, efter några timmar av detta enformiga skyfflande av jord. Hur trött jag kände mig påverkades avsevärt av om det var en peppig/arg låt just då, eller något lugnare. Vilket får mig att undra hur folk egentligen orkar träna utan musik? Kanske är det för att jag är dansare, men så fort det blev tyst eller lugn musik kände jag bara hur trött jag var och att jag inte orkade mer... tills nästa låt peppade igång mig igen. Hur är ni? Bra musik ett måste för träningen eller inte?
Jag har ju bara låtar som peppar när jag springer oavsett deras bpm
 
I måndags blev det styrkepass rumpa /ben. I tisdags testade jag yoga. I onsdags styrkepass överkropp. Igår kom jag hem halv 9 så då blev det inget och idag vaknade jag med världens förkylning så det inplanerade löppasset är nog bara att glömma 🙄
 
Ingen träning idag men däremot trädplantering vilket inte var precis lätt arbete. Darrig i händerna nu!

Men jag kom att märka en sak, efter några timmar av detta enformiga skyfflande av jord. Hur trött jag kände mig påverkades avsevärt av om det var en peppig/arg låt just då, eller något lugnare. Vilket får mig att undra hur folk egentligen orkar träna utan musik? Kanske är det för att jag är dansare, men så fort det blev tyst eller lugn musik kände jag bara hur trött jag var och att jag inte orkade mer... tills nästa låt peppade igång mig igen. Hur är ni? Bra musik ett måste för träningen eller inte?
Jag tränar helst med musik men det fungerar utan också. Skulle alltså inte säga att det är ett "måste", men jag kan definitivt peppas lite extra när en bra låt går igång och har helt klart några favoritlåtar som motiverar mig lite extra!
Ja fy., Maken derbyt som en salami.. Helt full av röda plitor/blåsor under båda fötter hela benen och händerna. Runt munnen är det som eld.. Jag är jäkligt tacksam om jag slipper..

Träningen va fantastisk, imorgon ska jag på låååångt frisörbesök och även gymmet sen storhandla eftersom yngste sonen fyller 3år imorgon. Vi måste ju ha tårta!! Kan hända att det är lite rymning över det hela:angel:
(min skrattreaktion var alltså riktat åt den sista meningen, inte makens lidande. Herregud stackaren, så fruktansvärt det låter!)
 
Jag tränar helst med musik men det fungerar utan också. Skulle alltså inte säga att det är ett "måste", men jag kan definitivt peppas lite extra när en bra låt går igång och har helt klart några favoritlåtar som motiverar mig lite extra!

(min skrattreaktion var alltså riktat åt den sista meningen, inte makens lidande. Herregud stackaren, så fruktansvärt det låter!)
Det förstod jag så ingen fara :D Jag lämnade honom iskallt till hans öde ihop med barnen. Han lär ju inte springa sin väg :cool: varning för hand och fotbild!
 

Bifogade filer

  • 87C813F0-DE23-4ABC-8047-829F2B39FF92.jpeg
    87C813F0-DE23-4ABC-8047-829F2B39FF92.jpeg
    147,1 KB · Visningar: 31
Ingen träning idag men däremot trädplantering vilket inte var precis lätt arbete. Darrig i händerna nu!

Men jag kom att märka en sak, efter några timmar av detta enformiga skyfflande av jord. Hur trött jag kände mig påverkades avsevärt av om det var en peppig/arg låt just då, eller något lugnare. Vilket får mig att undra hur folk egentligen orkar träna utan musik? Kanske är det för att jag är dansare, men så fort det blev tyst eller lugn musik kände jag bara hur trött jag var och att jag inte orkade mer... tills nästa låt peppade igång mig igen. Hur är ni? Bra musik ett måste för träningen eller inte?

Jag måste ha musik, gärna med rätt bpm (fö ett begrepp jag lärt mig här i tråden :o ). Promenera kan jag göra i tysthet men inte springa, allt går tungt och segt och är så jäkla trist. Träna styrka gör jag framför teven och då är det ju musik i passet självt, jag minns även att då jag gick på gruppträning så var musiken viktig och kom en dålig låt tyckte jag hela övningen sög...
 
Har senaste månaden kört 3 styrkepass i veckan vilket nog är rekord sen coronan. Har liksom blivit lite ströpass bara och kunde gå ganska lång tid mellan passen.
Väl på gymmet har träningen aldrig varit nåt problem men att komma iväg till gymmet har varit motigt. Har börjat köra morgonpass vilket jag verkligen avskytt men jag pallar inte att trängas längre sen covid så därför kör jag helt enkelt när det minst folk på gymmet.
 
Jag fick ju träningsförbud i slutet av min graviditet då riskerna blev för höga. Idag är lilltjejen 3 veckor och jag är bokstavligt sakta igång. Med benämning på sakta eftersom det var även mitt fjärde kejsarsnitt, och en hel del komplikationer efteråt.
Även om det är på ren grundnivå med att göra bäckenbottenövningar och magkontakt så njuter jag av att kunna träna igen.

Jag ser ju mitt hemmagym varje dag och vet att det är tidigast nästa år som jag kan köra styrketräning med vikter. Det är delade känslor; den abstinensgalne sidan vill träna nu medan den förståndiga delen av mig förstår hur viktigt det är att läka ordentligt först. Får kritik för att jag börjat träna redan, eftersom många tolkar in att det rör sig om viktnedgång och vikthets. Så är inte fallet alls, eftersom jag kan meddela att jag käkade både choklad och jordnötsringar när jag pluggade förut :d
 
Jag fick ju träningsförbud i slutet av min graviditet då riskerna blev för höga. Idag är lilltjejen 3 veckor och jag är bokstavligt sakta igång. Med benämning på sakta eftersom det var även mitt fjärde kejsarsnitt, och en hel del komplikationer efteråt.
Även om det är på ren grundnivå med att göra bäckenbottenövningar och magkontakt så njuter jag av att kunna träna igen.

Jag ser ju mitt hemmagym varje dag och vet att det är tidigast nästa år som jag kan köra styrketräning med vikter. Det är delade känslor; den abstinensgalne sidan vill träna nu medan den förståndiga delen av mig förstår hur viktigt det är att läka ordentligt först. Får kritik för att jag börjat träna redan, eftersom många tolkar in att det rör sig om viktnedgång och vikthets. Så är inte fallet alls, eftersom jag kan meddela att jag käkade både choklad och jordnötsringar när jag pluggade förut :d
Grattis till bebisen!
Jag började också tidigt efter mitt sista kejsarsnitt, ca 6v efter började jag jogga lite försiktigt och det gick hur bra som helst. Man får ju lyssna på kroppen bara! För min del va det väldigt skönt att få den stunden för mig själv, det är nog så viktigt.
 
Skippade gymmet igår eftersom frisörbesöket tog en halv evighet så veckans 5:e pass (sjukt impad av mig själv, 4:e veckan i rad med 5pass/v) blev ett löppass i vackra vädret tillsammans med hunden.
Helt underbart och pigga ben, va nästan så jag klämde in en extra sväng så jag skulle kommit upp i halvmara men är lite rädd om min jäkla höft så inte den börjar krångla igen.
 

Bifogade filer

  • 19059792-3CE1-477E-B597-F87CD83B62D9.jpeg
    19059792-3CE1-477E-B597-F87CD83B62D9.jpeg
    138,5 KB · Visningar: 17
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
2 366
Kropp & Själ Min astma har plötsligt blivit rejält försämrad (efter en rejäl förkylning) och nu funderar jag på hur jag ska lyckas kombinera det med...
Svar
6
· Visningar
430
Kropp & Själ Jag skulle verkligen få till något pass styrketräning varje vecka, men vet inte hur jag sak få till det. Jag har fått ont i ryggen och...
2
Svar
36
· Visningar
1 378
Kultur Jag är en Sveriges radio nörd. Mest P1 men laddar även hem poddar från P3 och P2 om ämnet intresserar mig. Flamsradio går bort, har...
2
Svar
34
· Visningar
1 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp