Ajda

Trådstartare
Dotterns micklem gick sönder idag och vi måste köpa ett nytt träns.
Hon vill inte ha ett nytt micklem utan vill testa något nytt. Helst ett med pullarnosgrimma.
Mamman tycker det är skitfult :angel:

Viktigt med mjukt läder. Inga sånna metallfyrkanter på (glömt namnet totalt). Måste finnas i brunt läder.
maxpris runt tusenlappen.
 
Jag har ett anatomiskt träns från Waldhausen som både jag och hästarna gillar. Mitt är svart men det finns i brunt också. Tror det är ett islandsträns eftersom det inte har någon käkrem, men vet inte säkert (har för mig att man vid tävling inom SvRF måste ha träns med käkrem, men annars spelar det ju ingen roll).
 
Jag har ett anatomiskt träns från Waldhausen som både jag och hästarna gillar. Mitt är svart men det finns i brunt också. Tror det är ett islandsträns eftersom det inte har någon käkrem, men vet inte säkert (har för mig att man vid tävling inom SvRF måste ha träns med käkrem, men annars spelar det ju ingen roll).
Jo jag har också för mig att det måste ha käkrem. Men alla som har ps träns då? Eller de kanske inte tävlar med dem.
 
Träns är jätte svårt att hitta enligt min mening, de kan ju skilja rejält mellan läderkvaliten. Jag har både dyrare varianter och billigare och de inte alltid de dyrare är bättre och vise versa.

Swedish Collection som säljs under en större butik som deras egna märke har ju pullarträns utan ringar. Tror de ligger runt 700-800 kronor i pris. Dock ingen aning om hur lädret är faktiskt inte haft anledning att klämma på de.. Ännu 🙈 Ser dock trevligt ut!
 
Micklem och liknande får man ju ha utan käkrem. Pullarnosgrimma har ju också dubbla nosremmar, räknas inte den ena som låg käkrem då?
 
Träns är jätte svårt att hitta enligt min mening, de kan ju skilja rejält mellan läderkvaliten. Jag har både dyrare varianter och billigare och de inte alltid de dyrare är bättre och vise versa.

Swedish Collection som säljs under en större butik som deras egna märke har ju pullarträns utan ringar. Tror de ligger runt 700-800 kronor i pris. Dock ingen aning om hur lädret är faktiskt inte haft anledning att klämma på de.. Ännu 🙈 Ser dock trevligt ut!
Jag håller med! Är som ett lotteri. Och jag har inte riktigt tid att åka runt halva östergötland för att leta eftet träns. Vill kunna beställa på nätet.
 
Jag fick nyss hem ett Lippo Supreme Fazzino i oak bark. Inte hunnit prova det på hästen än så kan inte uttala mig om passformen, men blev väldigt positivt överraskad över läderkvaliten. Den kostar strax över tusenlappen.
 
Jag gillar den här modellen. Finns hos flera olika märken i olika prisklasser.
Mitt är från Knights, bra pris och trevligt läder.
IMG_20210901_082656.jpg
 
Micklem och liknande får man ju ha utan käkrem. Pullarnosgrimma har ju också dubbla nosremmar, räknas inte den ena som låg käkrem då?
Kan inte tänka mej att det räknas som låg käkrem nej.

Jag brukar tänka att om låga käkremmen sitter sas i sidstycket('integrerat' i själva huvudlaget) dvs som på ett micklem, är det ok,

men inte om låga käkremmen sitter liksom i nosgrimman, som endel ju gör.
 
Kan inte tänka mej att det räknas som låg käkrem nej.

Jag brukar tänka att om låga käkremmen sitter sas i sidstycket('integrerat' i själva huvudlaget) dvs som på ett micklem, är det ok,

men inte om låga käkremmen sitter liksom i nosgrimman, som endel ju gör.
Jag tänker som dig. Det var främst PS träns jag syftade på. Jag köper inget träns för ett par tusen som inte är godkänt att tävla med.
PS träns är ganska varierande i sin mjukhet i lädret är min erfarenhet. Vill inte ha något hårt eller plastigt.
Därför vågar jag inte heller beställa något från hööks. De är ofta plastiga.
 
Kan inte tänka mej att det räknas som låg käkrem nej.

Jag brukar tänka att om låga käkremmen sitter sas i sidstycket('integrerat' i själva huvudlaget) dvs som på ett micklem, är det ok,

men inte om låga käkremmen sitter liksom i nosgrimman, som endel ju gör.
Finns ju dock flera träns där nosgrimman är som micklem men utan integrerat i sidostycken och jag tror att de är ok, men jag kan ha tänkt fel!
 
Mitt favorit träns är Lingus Fairfield på hööks. Men kanske dock inte riktigt vad ni söker :)

Annars kanske Standon Fairfield på hööks kan falla er i smaken? pullarnosgrimma men lite annorlunda.
 
Mitt favorit träns är Lingus Fairfield på hööks. Men kanske dock inte riktigt vad ni söker :)

Annars kanske Standon Fairfield på hööks kan falla er i smaken? pullarnosgrimma men lite annorlunda.
Har ett från hööks. Minns inte vad modellen heter men det liknar ett micklem men det är separata sidostycken. Ganska mjukt, men plastigt.
Vill ha mjukt kvalitetsläder.

Vad tror ni om hansbo? Sett att granngården har ett fint acheenträns med bred nosgrimma.
 
Har ett från hööks. Minns inte vad modellen heter men det liknar ett micklem men det är separata sidostycken. Ganska mjukt, men plastigt.
Vill ha mjukt kvalitetsläder.

Vad tror ni om hansbo? Sett att granngården har ett fint acheenträns med bred nosgrimma.

Jag hade en Hansbo Jumeira (?) som jag dock fick sälja pga att fick inte nosgrimman runt nosen på hästen trots rätt storlek i övrigt 🙈 Var rätt tråkigt läder också om jag minns rätt.
 
Har ett från hööks. Minns inte vad modellen heter men det liknar ett micklem men det är separata sidostycken. Ganska mjukt, men plastigt.
Vill ha mjukt kvalitetsläder.

Vad tror ni om hansbo? Sett att granngården har ett fint acheenträns med bred nosgrimma.
Har ett Hansbo Helix med remontnosgrimma till ponnyn. Är mycket nöjd med det mjuka nackstycket, blev stor skillnad på ponnyn jämfört med ett nackstycke från ett billgare träns från hööks. Lädret är helt okej. Inte som på de allra dyraste tränsen men blir mjukt och smidigt efter smörjning.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 156
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 501
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 414
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok När jag köpte mitt nuvarande lilla hus så ”avslöjade” säljarna på kontraktsdagen att de inte skulle komma att tömma huset, utan att det...
Svar
7
· Visningar
1 941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp