Trailer med fronturlastning

Har en sak till jag måste ta hänsyn till och det är att jag måste ha hel mellanvägg då jag ofta kör min mini med mitt hbl. Minin är bara 74 i mkh, så krävs hel mellanvägg. Han går under även en halv.

OCh det verkar vara satan svårt att hitta en trailer med hel vägg idag:rage:

Men det är väl inte så svårt att bygga själv, så häng inte upp dig för mycket på det. :) Jag har ett Rice, är suuuuuupernöjd!
 
Finns säker miljoner trådar kring detta ämne. Men nu är det dax att köpa trailer. Och mina krav är följande:

  • Fronturlastning
  • Säkerhetsbommar fram och bak
  • Delad bom fram och bak
  • Boggie
Plus om sadelkammare finns, men inget krav.

Förutom dessa transporter, vad finns det för andra:
  • Star Trailer Safir & Diamant (Thule Star och Diamant)
  • Kylinge Apollo
Jag kommer köp begagnad, så de som finns nya är inte aktuella. Om de inte ligger på under 50 000:-


Jag har en Henra Cayenne som nog motsvarar de flesta av dina krav. Hade hellre haft en fautras men både jag och hästen är rätt nöjda. Lättdragen basictrailer med stora dörrar fram för fronturlastning och kombiramp bak. Säkerhetsbommar & hel mellanvägg. Det enda är väl att man behöver sätta in extra bomfästen om man ska köra riktigt små hästar men det ser inte speciellt svårt ut.
 
Kommer senare starta en tråd i de förändringar vi kommer göra;) Bla sätta in nya fönster, byta ut stripes och fästa nya lampor.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, Jag går i tankarna att köpa hästtransport men vet inte vad jag ska välja. Jag har som många ett par krav på listan och nu önskar...
Svar
1
· Visningar
727
Senast: Anemone
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 390
Senast: Robina
·
Utrustning Tänkte sälja bort transporten då den inte används, har kollat runt lite på nätet för att få nån vettig uppfattning om vad som är rimligt...
Svar
8
· Visningar
1 772
Senast: Ms_Antrop
·
Utrustning Jag har bestämt mig för att köpa en transport. Det stressar mig lite att vara beroende av att låna/hyra.. Har lite funderingar kring...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 343
Senast: Mimmimamma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp