Träning, hälsa och kost II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och ponny har promenerat en timme tillsammans idag. :love: Skitsamma att det blåser storm och är på nollan och yr lite snö igen, för vi kunde gå obehindrat för första gången på en och en halv månad. :banana:

Mindre kul att jag haft lite känningar i halsen både igår kväll och i tisdags kväll. Väljer att inte köra någon träning åt det "pulshöjande" hållet och hoppas att eländet stannar av där.

Veckans andra spinningpass avklarat. Kände mig så off och seg före men kom som vanligt i gång.
Bästa instruktören och goa folk som är med och cyklar.

Dottern fick feber igår kväll och mår sådär som man kan göra när man har feber (läs: med en hyfsat färsk dos Ipren i kroppen är hon nästan som vanligt, övrig tid är hon mest som en överkokt spagetti). Så nu går jag bara och håller tummarna att jag ska klara mig från att bli sjuk. Ska gymma imorgon och cykla två timmar på Spin of Hope på lördag, så eventuella virus får fan hålla sig i startfållan åtminstone till på söndag. :mad: (Att jag sen har en riktig hell week framför mig på jobbet och "inte har tid" att vara sjuk, det väljer jag att inte tänka på just nu...)

Jag provade igår att göra frontböj, men det gick inte så bra. Jag fick inte alls nåt bra grepp eller känsla så jag fick återgå till mina vanliga knäböj med stången på ryggen istället.
Försökte titta på teknikvideos men det hjälpte inte alls!

Kanske rörligheten som sätter lite stopp? Jag upplever att det behövs ganska mycket rörlighet i både bröstrygg, axlar och handleder för att få till en riktigt bra position.
Men vanliga knäböj är ju jättebra så spelar ju oftast ingen superstor roll vilket man kör :)

Dottern fick feber igår kväll och mår sådär som man kan göra när man har feber (läs: med en hyfsat färsk dos Ipren i kroppen är hon nästan som vanligt, övrig tid är hon mest som en överkokt spagetti). Så nu går jag bara och håller tummarna att jag ska klara mig från att bli sjuk. Ska gymma imorgon och cykla två timmar på Spin of Hope på lördag, så eventuella virus får fan hålla sig i startfållan åtminstone till på söndag. :mad: (Att jag sen har en riktig hell week framför mig på jobbet och "inte har tid" att vara sjuk, det väljer jag att inte tänka på just nu...)
Vad är spin of hope?

Pass i boxen idag :love: Inte varit på ett pass på typ en vecka så det var riktigt kul :up:

Uppvärmning sen
20 overhead squat @ 15 kg
20 bar facing burpee (man hoppar över stången mellan varje och vänder sig sedan mot stången igen i sin burpee)
20 kb-svingar @ 16 kg
Team om två och 4 varv var. Vila medan den andra kör.

Kände mig riktigt snabb och grym idag haha :D

Open 18.4 släpps inatt och jag är ledig imorgon så imorgon blir det frukost i sängen o kolla Open Announcement :D
#nörd

Kanske rörligheten som sätter lite stopp? Jag upplever att det behövs ganska mycket rörlighet i både bröstrygg, axlar och handleder för att få till en riktigt bra position.
Men vanliga knäböj är ju jättebra så spelar ju oftast ingen superstor roll vilket man kör :)
Troligtvis är det så och jag ville bara testa så jag körde med bara stången.
Vanliga knäböj är super så jag fortsätter så tillsvidare !

Fotbollen innan ikväll var inte jätterolig.. det blåser SVINKALLT och man blev liksom aldrig riktigt varm i låren, koner och bollar flög i väg och man hörde inte varandra så bra.. :crazy:
Varm dusch när jag kom hem och har sen dess suttit invirad i två filtar i soffan, nu börjar jag känna att jag är riktigt varm igen.. brr.. skitvinter ta slut nån gång!!

Pålle däremot gick mycket bra idag! :love:

Irriterande att foderleveransen som skulle komma igår mellan kl 11 och 14 kom kl 16 :meh: Jaja, fick longerat hästen på lunchen i alla fall och nerslängt hö.
Jag och maken promenerade till svärföräldrarna så barnen fick alltså också promenera när vi skulle hem :)

Har höjt mitt stegmål i Fitbiten från 10500 steg till 12000 steg. Väldigt sällan jag hamnar under 12000 men jag kände direkt att jag blev mer tävlingsinriktad :p

Idag är planen ridning på lunchen i underbara vädret :love: Och gym ikväll med hela familjen.

Var ute på sämsta promenaden ever nyss. Tyckte ändå det såg soligt och ok ut men det var 4 minusgrader och blåste isvind och jag frös om ansiktet men blev för varm om kroppen men droppen var att jag hade på mig nåt gammalt skitpar strumpor som envisades med att KORVA SIG i skorna hela tiden :rage:
Alltså jag HATAR när kläder korvar sig/glider runt. Så jag gick hem igen :meh::rofl:

Jaja, min frukost i sängen tillsammans med Open 18.4 Announcement var mysig och proffsversionen (rx) blir det ju inte iaf haha.
Massa alldeles för tunga marklyft och handstand push-ups samt handstand walk. Men den skalade verkar kul! Då kör man:
For time:
21 deadlifts, 45 kg (rx: 70 kg)
21 hand-release push-ups (rx: handstand push-up)
15 deadlifts, 45 kg
15 hand-release push-ups
9 deadlifts, 45 kg
9 hand-release push-ups
21 deadlifts, 61 kg (rx: 93 kg)
50-ft. bear crawl (rx: handstand walk)
15 deadlifts, 61 kg
50-ft. bear crawl
9 deadlifts, 61 kg
50-ft. bear crawl

Time cap: 9 min.

Boxen ikväll :)

Ett riktigt skönt och jobbigt armpass idag! Det känns som första bra armpasset vi fått till med variation på övningar och aktivering av många muskelgrupper. Jättekul! Nu känner jag mig trött och nöjd i hela kroppen.

Imorgon är tanken att bara gå till gymmet och springa lite, och sen börja om på söndag med ett benpass igen :D

Blåser kallt ute men det gick bra att rida utan overall ändå tack vare solen :) Både häst och hund pigga, glada och nöjda :love:

Nu ska jag jobba lite mera och hämta mina barn och ladda för gym :)

Jaha, där flög kusinens sjuka på mig som alla trodde var inbillning från barnets sida. :grin: Den ungen och jag är sjukt synkade, jag kommer aldrig kunna få ett eget barn som är så lik mig i precis allt som hon, på gott och ont.

Inte blev jag gladare över att snön är tillbaka heller. Visst, nu hade jag inte pallat gå ut med hästarna ändå idag, men nu får det väl snart ge sig? :cautious:

Kronlyft var det jag menade igår :p Tack @Tassetass för att du redde ut begreppsförvirringen :angel:

Idag är det soligt men kallt igen. Vi ska till tippen med skräp och sen grilla korv ute till lunch. Jag ska rida och så ska vi snickra lite. En riktigt utedag trots kylan får det bli.

När man får till ett sånt där extra bra pass. Cykel 60 min med växlande motstånd och bra tempo. Man känner att kroppen blir trött men ändå klarar det.
Kör några minuter på något lättare belastning på ”sittcykeln” och känner mig nöjd.

Blev verkligen en utedag igår, så gött! :love: Blev ridning också och lite promenad då ungarna också ville rida lite.

Idag är det lika fint väder fast just nu -17 grader :meh: Ska vara ute mycket idag också men ska ta tag i städning på övervåningen först tänkte jag. Solen hinner förhoppningvis börja värma lite mer innan vi kommer ut då:p Ska rida i em och ikväll tänkte jag springa intervaller :up:

Vilodag.
Följer en utmaning(utanför) som innebär 50 pass innan mars slut. Jag har gjort 69 fram till i går så det var inte så mycket utmaning. Jag tränar mkt för psykets skull och så länge kroppen är pigg så kör jag på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att... 99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
76 801
Senast: Mineur
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 171
Senast: Jamtland
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och promenader till löpning och styrketräning - och allt... 99 100 101
Svar
2 009
· Visningar
113 029
Senast: Tassetass
·
  • Låst
Kropp & Själ Ny tråd! Tjoho! :banana: I Bukes mest peppande tråd fortsätter vi att prata om allt från yoga och power walks till löpning och... 99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
96 706
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka