Träning, hälsa och kost III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du borde ge dina träningskompisar mandat att brotta ner dig när du inte kan behärska dig.

Ta hand om dig, för bövelen! Ryggen ska du ha hela livet.
Jo, problemet är ju bara att de inte känner mig så väl och att jag är dålig på att kommunicera när något inte känns bra... Och så är de själva är sådana där personer som är vana vid att köra ända in i kaklet, utan problem. Så det gör det ju ännu viktigare att jag själv känner efter och backar av när det tar emot, vilket jag faktiskt tycker att jag varit rätt bra på - fram tills nu. Men det blir bättring på den fronten, jag lovar!

Tack @Mineur ryggen är bättre, lite öm bara och stel i nacken :) Hoppas du blir bra snabbt och att du tänker dig för en extra gång nästa gång du tänker marklyfta :nailbiting: Jag har också halvkass rygg och matklyftandet har fått ta tid för att den ska funka.
Vad skönt! Ja, skulle jag syssla med marklyft så hade jag nog fått göra det fokuserat åtminstone en gång i veckan och verkligen låta det ta tid. Nu är det ingenting som ingått i min träning i någon större utsträckning de senaste månaderna, mest p.g.a osäkerhet samt oro för ryggen, och det gör väl kanske att det är lätt att ta i för mycket när jag väl "får chansen". Men jag kommer att köra väldigt lätt, alternativt inte alls, i framtiden!
 
Var på gymmet imorse och körde knäböj och bänkpress. Böjen kändes lätt, bänken kändes svajig, assistansövningarna brände som fan. :p
 
Mmm! Friskis och svettis utejympa på en "äng", numera sandöken. Kvav och fuktig jävla värme.
Många övningar som kräver att lägga sig på marken + svett som rinner nerför hela kroppen + (för) liten handduk = gratis kroppspeeling på köpet.
 
Mmm! Friskis och svettis utejympa på en "äng", numera sandöken. Kvav och fuktig jävla värme.
Många övningar som kräver att lägga sig på marken + svett som rinner nerför hela kroppen + (för) liten handduk = gratis kroppspeeling på köpet.
Inte alla träningspass som erbjuder det! :D
 
Ryggen är mer eller mindre back on track, lite stel(are än vanligt) på morgonen bara men jag fortsätter med mina övningar från sjukgymnasten och känner mig helt ok! Tänkte därför dra iväg på crossfit efter jobbet - dagens pass ser väldigt ryggvänligt ut men ser också ut som ett sådant där pass som jag antingen kommer att hata eller älska mig själv för att jag gav mig iväg på... Efter uppvärming samt teknikjobb med handstående blir det 18 minuter av följande:

- 200 m löpning
- 25 burpee box jump overs
- 400 m löpning
- 50 burpee box jump overs
- 800 m löpning
- 75 burpee box jump overs

Det svider lite i lungorna vid blotta tanken... Men det är framförallt konditionsträning jag behöver (tycker jag), så det är bara att bita ihop och tänka på hur mycket nytta det gör! :D

Just det, sen har jag bokat hoppträning på söndag morgon också! :nailbiting: Jag har inte hoppat på 4 år förutom när jag var på ridläger nu i juni, och gör det med en stor skopa skräckblandad förtjusning, men medryttarhästen ska tydligen vara en riktig stjärna så jag hoppas att det går bra!
 
Efter uppvärming samt teknikjobb med handstående blir det 18 minuter av följande:

- 200 m löpning
- 25 burpee box jump overs
- 400 m löpning
- 50 burpee box jump overs
- 800 m löpning
- 75 burpee box jump overs

Ja herregud! Det var... roligt?

O_o:wtf::nailbiting::yuck::arghh:
 
Första hela dagen i mitt usahem och jag var på promenix i förmiddags, ca 3km tror jag. Det fick räcka då solen redan värmt upp rejält och jag både börjar och slutar med en rött brant jävla backe. Framförallt början är döden. Men härligt, för det är så font från utkiksplatsen jag går upp på. :love:

Sen blev det poolen. Tog kanske 10 simtag- räknas det? :D (den är bara ca 10m så simma ordentligt går tyvärr inte)
 
Känner lite i ett knä efter löpningen :nailbiting: Så jag ska låta bli att springa några dagar och göra några rehabövningar för knäna och styrketräna vanligt istället. Promenader och ridning blir det också :)

Idag har hästarna vila men kanske går en promenad med shettisen sen iallafall. Ikväll tänkte jag gå ner i gymmet och så ska vi städa gårdsplanen från hö efter hökörningen och snickra lite.
 
Känner lite i ett knä efter löpningen :nailbiting: Så jag ska låta bli att springa några dagar och göra några rehabövningar för knäna och styrketräna vanligt istället. Promenader och ridning blir det också :)

Idag har hästarna vila men kanske går en promenad med shettisen sen iallafall. Ikväll tänkte jag gå ner i gymmet och så ska vi städa gårdsplanen från hö efter hökörningen och snickra lite.
Aj då! Gjorde du något annorlunda som kan ha orsakat det? Annat underlag, andra skor? Hoppas det blir bättre snart!
22,2 km motionscykel med bra motstånd.
För att hålla vikten åt jag en ciabatta och chokladboll efter. Hihi.
Bra där! Allt handlar om balans :D
 
Aj då! Gjorde du något annorlunda som kan ha orsakat det? Annat underlag, andra skor? Hoppas det blir bättre snart!

Bra där! Allt handlar om balans :D

Nä inget jag kan komma på. Men får träna annat några dagar och ta en lugn tur och känna efter på måndag :) Lär ju inte tappa nåt på att inte springa några dagar.
 
Jag skulle tränat styrka idag. Det var för varmt, jag var opepp och när jag äntligen släpade mig till gymmet så vände jag i dörren när jag upptäckte att det var folk där. Allt känns som misär och det är till och med för varmt för att gå på en promenad :arghh:. Jag får göra ett nytt försök imorgon i stället (eller ta en längre joggingtur hyfsat tidigt).
 
Nya friska tag, typ. Häll i gång kanon förra veckan, men tog sedan tre dagar semester och åkte på konsert. Blev några hotellfrukostar och nån middag ute.

Men nu är jag på banan igen . (Själva vitsen med banan är just att jag ska kunna unna mig lite utsvävningar)
Igår 4 km löpning + ett cirkelträningspass på 30 min. Idag 6 km löpning och 30 min styrketräning. Känns toppen. :)
 
Jag var också i närheten av gymmet idag, men när jag kände att benen faktiskt är tunga på riktigt - och inte bara latar sig - så valde jag att låta dem slippa crosstrainern idag, och få återhämtning både idag och i morgon också pga festligheter.

De tunga benen har ändå fått gå milen i rask takt i förmiddags också, efter att ha cyklat tre mil igår + gått/sprungit samma mil lite tidigare på dagen. Och nu avverkat 26:e dagen i rad med ett milpass till fots och minst 15000 steg totalt per dag - och den sviten ska inte brytas ens i morgon utan hålla några dagar till! Milen får tryckas in på morgonen helt enkelt.

Kroppen fick till och med så mycket återhämtning att den tilläts stoppa i sig en kulglass, en lyx den inte fått känna på alls den senaste månaden trots värmen. Men den ska fatta att det är ett undantag och en ynnest som den inte får för ofta! För på söndag är det tillbaks till allvaret igen och då jävlar förväntar jag mig att den levererar stordåd på löprundan. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Om det hjälper gjorde jag en snabb vetenskaplig sökning och det finns noll och inga evidens vad jag hittade på att AIP fungerar. :D...
2
Svar
35
· Visningar
3 353
Senast: hoppsann
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter ett par månaders inaktivitet pga min trasiga arm och insikten om hur svag och förstörd armen blev av inaktiviteten, samt hotet om...
Svar
0
· Visningar
671
Senast: cassiopeja
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 769
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 994

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp