Blev en liten promenad mellan regnskurarna igår kväll. Idag har jag tänkt en löptur.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är tamigtusan alltid då det händer, när man gör något helt banalt och vardagligt!Gjorde nåt knas och drog till i skuldran i söndags (lyfte en kaffetermos) Så har tagit det lungt med träningen.
Men passade på att gå på yoga idag, kändes som lite lagom rörelse.![]()
Ja, eller hur.Det är tamigtusan alltid då det händer, när man gör något helt banalt och vardagligt!![]()
Jag fick ryggskott av att borsta tänderna en gång...Ja, eller hur.
Senast var det att jag skulle upp ur sängen och lite smidigt vika bort tyngdtäcket![]()
Kan du äta ett större mellanmål på jobb innan du tar dig hem?Har varit ute på 5 km rundor varje dag sedan i fredags. Dagsformen har fått avgöra tempo men känner att det blir lättare för varje dag, även om jag fortfarande går mer än jag springer.
Funderar nu hur jag ska få ihop det i höst, med jobb, mörkare kvällar och framförallt mat. Hur gör ni som springer på kvällen med maten?
Är rädd att jag inte kommer ha energi att springa direkt efter jobbet utan att äta innan. Men om jag ska äta först behöver jag vänta ett tag innan jag fixar att springa och då kommer det hinna bli mörkt. Har inga elljusspår där jag oftast springer. Har fortfarande för lätt för att hitta ursäkter att inte springa så vill gärna ha en plan A, B och C för att kunna hålla igång. Att springa på morgonen är inte ett alternativ, jag har alldeles för svårt att komma upp ändå!
Men tar gärna emot andra tips!
Jag springer bara på kvällen. Brukar äta något litet innan, inte direkt dock men det skulle nog också funka. Som Pilot nämnde, mellanmål varierar i hur svårsmälta de är och ska du springa direkt efteråt är det nog lämpligt med något hyfsat lättsmält. En banan kanske räcker? Innehåller en del socker, är hyfsat mättande och väldigt lätt att ha med sig/förbereda.Har varit ute på 5 km rundor varje dag sedan i fredags. Dagsformen har fått avgöra tempo men känner att det blir lättare för varje dag, även om jag fortfarande går mer än jag springer.
Funderar nu hur jag ska få ihop det i höst, med jobb, mörkare kvällar och framförallt mat. Hur gör ni som springer på kvällen med maten?
Är rädd att jag inte kommer ha energi att springa direkt efter jobbet utan att äta innan. Men om jag ska äta först behöver jag vänta ett tag innan jag fixar att springa och då kommer det hinna bli mörkt. Har inga elljusspår där jag oftast springer. Har fortfarande för lätt för att hitta ursäkter att inte springa så vill gärna ha en plan A, B och C för att kunna hålla igång. Att springa på morgonen är inte ett alternativ, jag har alldeles för svårt att komma upp ändå!
Jag älskar att springa i mörkret så jag springer sent. Bara jag, min andning och skogsljud.Har varit ute på 5 km rundor varje dag sedan i fredags. Dagsformen har fått avgöra tempo men känner att det blir lättare för varje dag, även om jag fortfarande går mer än jag springer.