Åh jag hade en så härlig runda idag! Jag har de senaste veckorna kört en massa zon 2 löpning för att bygga form igen men tycker att det överlag är en väldigt tråkig form av löpning. Men jag har varit väldigt disciplinerad och följt mitt schema. Men idag bara släppte jag tyglarna helt lös och sprang precis vad jag kände för utan att bry mig det minsta om puls, tempo eller utveckling. Så det blev 12 km fartlek med snabb löpning blandat med gång. Och herregud vad roligt det var!! Det var så roligt att jag känner att jag nog hädanefter alltid ska springa så här, dvs helt utifrån vad jag känner för och inte utifrån vad jag borde. Ja, jag ska nog faktiskt göra det ett par veckor och se vad det leder till.
Vad kul! Nu har jag mindre än fyra veckor kvar innan mitt jäkla stafettlopp, sedan ska jag verkligen också försöka hitta någon tillstymmelse till glädje och frihet med löpningen igen. Låter som en jättebra känsla att bara få göra och inte mäta allting och jämt tvinga sig som jag gjort de senaste tre månaderna. Eller om jag ska tvinga mig kanske jag skulle hålla mig till något i stil med zon 2 löpning i hopp om att bygga lite bättre uthållighet.
Trots ändå ganska många km i kroppen dessa månader så kändes det ändå blytungt igår som att jag knappt tränat alls, och då var det bara drygt fem km. Värdelöst.