Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Och jag som nu fastnat stenhårt på 95 i marklyft sedan sjukt många månader tillbaka får leva på mina uppvärmnings-gainsFortfarande brutal träningsvärk i lår och rumpa, men det stod marklyft på schemat så då ska det ju göras. Min PT aka sambo tittade på mina vikter och tyckte att nu var det minsann dags att höja
Visa bifogad fil 189879
Vi pratade om nybörjargains på jobbet igår, att det är så roligt när man börjar köra gym för det staplas PB på PB, och det stämmer verkligen![]()
Man får ta vinsterna där de kommerOch jag som nu fastnat stenhårt på 95 i marklyft sedan sjukt många månader tillbaka får leva på mina uppvärmnings-gains. (Har nämligen höjt startvikt i uppvärmningen från 50 till 60 nyligen.) Whoop whoop
![]()
Haha, exakt! Inte deppa bara firaMan får ta vinsterna där de kommer![]()

Det är då man börjar samla pb på alla möjliga reps-antal. 10 reps-pb! 7 reps-pb! Man får ta vad man fårOch jag som nu fastnat stenhårt på 95 i marklyft sedan sjukt många månader tillbaka får leva på mina uppvärmnings-gains. (Har nämligen höjt startvikt i uppvärmningen från 50 till 60 nyligen.) Whoop whoop
![]()
Får satsa på reps-pb på 90 i marklyft så kanske jag får lite nytt självförtroendeDet är då man börjar samla pb på alla möjliga reps-antal. 10 reps-pb! 7 reps-pb! Man får ta vad man får![]()
Testade att bredda greppet ytterligare för det kändes logiskt att man skulle va stabilare med brett grepp. Men där kände jag att jag inte alls hade styrkan. Får väl ta ett litet tekniksnack med ChatGPTFokus bänk idag. Kändes som ett bra pass, lite trött i kroppen efter veckan men kroppen vaknade ändå till liv så småningom. Känner dock igen mig väldigt väl på de där vingliga armarna i högstaläget, @Nordthorgenerellt känns det som att bänk är så himla mycket teknik!
Visa bifogad fil 189946
Haha, jag laborerar också med bredden, försöka hitta rätt "väg ner" mot bröstkorgen osv osv. Får ju onekligen direkt kvitto på när det inte är tillräckligt braTestade att bredda greppet ytterligare för det kändes logiskt att man skulle va stabilare med brett grepp. Men där kände jag att jag inte alls hade styrkan. Får väl ta ett litet tekniksnack med ChatGPT![]()