Träning och hälsa del 15

Bukefalos 30 år!

Inte mycket spännande och långa träningspass från min sida sedan jag började jobba igen. Knegar tyvärr mest på i gymmet men hoppet finns om lite höst-cykling med!

Idag har jag känt mig lite sådär i både kropp och knopp. Blev bättre nu ikväll så jag rev av mellanpasset i marklyft som nu är 80x4x3 (som alla andra säger). Det gick oväntat lätt. Håller tummarna för att jag inte är sjuk när jag vaknar imorgon.

Söndagens pass:
Screenshot_20260914-072221.webp

Här blir det några dagars (peppar peppar!) ofrivillig träningsvila då min (satans) rygg(jävel) helt random pajat ihop igen. :wtf: :rage: :banghead:
Den har absolut ingenting att gnälla över; vilodag igår och har inte lyft tungt, burit grejer, sprungit, gjort konstiga vridningar, suttit dumt, simmat eller gjort något alls av allt det som brukar trigga den. Men likt förbaskat är det något som triggar och nervsmärtorna skenar. Kul. ☹️ #jajagärbitter

Iaf hasat en promenad idag, så stegmålet är ✅.

Jag fick också en ofrivillig träningsvila. Fick sån fruktansvärd ägglossningssmärta i slutet av förra veckan (har tack och lov inte det varje gång, men det har hänt förut och då blir jag mer golvad än av själva mensen) och det gjorde så sjukt ont att jag till och med höll på att svimma av vid ett tillfälle. Som följd av det sov jag knappt en blund på två nätter och när smärtan äntligen släppte sent i fredags eftermiddag kände jag mig nästan sjuk. Vanliga mensen brukar ju hjälpa att röra på sig, men här gjorde inte ens det.

Så jag prioriterade hästen i helgen, plus att röstningen tog sjukt lång tid som jag inte räknat med. Och igår funkade det inte med jobbet att träna på morgonen och jag skulle iväg en sväng på kvällen. Men idag rev jag av ett konditionspass som veckans första pass. Skönt att vara igång igen.

Kört ett pass överkropp med minibands idag före jobbet. Mest fokus på rygg (och det behövs verkligen, för det är en muskelgrupp jag uppenbarligen är väldigt svag i och som jag inte tränat på samma sätt innan jag skaffade redskapen), men även lite armar och axlar. Blev trött redan av uppvärmningen, så kommer nog ha träningsvärk imorgon.

10257.webp

Jag hade lite paus från buke men inte från löpningen. :) Idag blev det intervaller i frisk vind med 90sek gåvila mellan. Jag var otroligt opepp och min hjärna försökte få mig att kasta in handduken mååånga gånger innan jag kom ut men väl ute är det alltid skönt. Det gäller att påminna sig om det. :)

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka