Transportera föl - två val - råd önskas?

Bra :D Jag sa ju att jag INTE tänkte skvallra just för ATT jag också gör så.. :angel:

Sen, jag lusläste lagarna igår, och endera är det de nya de redan släppt (som ska börja gälla 2004-01-01) eller så har de ändrat igen. För det står nämligen inget MÅSTE om bindas upp längre ;) Det står bara att uppbindningsanordning måste finnas, och tama hästar måste ha grimma. Sen står det att OM de binds upp så bla bla. Men det står inte måste någonstans. Däremot står det att vuxna hästar vid resa under 8 timmar BÖR bindas så att de inte kan lägga sig ner.

Iofs är det fortfarande problem med det där med lastsäkningen, men rent teoretiskt så med ett överklättringsskydd (bom över manken) så borde man få köra lös.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 164
Senast: Snurrfian
·
Utrustning Min lilla 3-åriga welshponny har visat sig vara en mardröm att transportera. Hon hade bara åkt en gång som föl när vi hämtade henne i...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 433
Senast: Robina
·
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
3 831
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Så här, jag ska i slutet av nästa månad hämta hem ett föl :love:! Fölet finns drygt 60mil bort och jag har letat lite mellan dom olika...
Svar
7
· Visningar
1 469
Senast: moster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp