Transportskydd till stor häst?

pinky

Trådstartare
Ni som har hästar modell större (i mkh...), upplever ni att det är svårt att hitta höga transportskydd som passar?

Elvira har växt ur sina, de räcker knappt upp över hasspetsen längre. Och hon är ingen bjässe, snarare så normal en häst någonsin kan bli. ~160cm hög, inte speciellt grova ben, men inte heller fullblodsspinkig. Medium i de flesta benskydd osv, osv...

De skydden jag har är i stl full, iofs av en modell som bara finns i P och F, så de jag har kanske är liiite mindre än andra F, eftersom det inte finns någon Cob-stl? Eller? :confused:

Sv: Transportskydd till stor häst?

nej det tycker jag inte. har eskadronskydd till min som är 178. räcker inte helt ned till marken men jag har alltid boots runtom ändå så det spelar ingen roll.

När jag köppte min häst fick jag med ett par transportskydd i storlek Cob :eek: Min häst är 173, gissa hur korta dom var. På fram funkade det hyffsat, men på bak fick man välja om man skulle ha över haserna eller kotorna. Mindre lyckat.
Nu har jag ett par Rhi*o i storlek full som sitter perfekt :)

kl*

Jag puttar upp den här tråden med en liten fråga-
Är det bättre att ha för små än för stora transportskydd?
Min har mitt imellan cob och full, och därför köpte jag ett par korta - en storleks- transportskydd.
Men vill gärna ha ett par rejäla.

heller lite långa än alltför korta! men dom får ju inte va så långa att hästen trampar på dom eller inte kan böja benen...

Jag provade ett par i full i höstas, men det såg ut som hon drunknade i dom och fick problem med att röra benen.
Sen fanns dom bara i full och ponny så jag kunde inte prova cob.

Haha, jag kom nyss på att jag kan ju mäta benen och sen mäta transportskydden! :idea: (vissa föddes inte så smarta :angel: )

Liknande trådar

Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 362
Senast: WildHorse
·
Utrustning Nu behöver jag er hjälp.. Är ju på Falsterbo Horseshow dagarna i ända och tänkte bland annat inhandla ett set nya transportskydd, Danne...
Svar
4
· Visningar
985
Hästhantering Innan folk drar slutsatsen att det är jag som gör fel och inte min häst vill jag informera om följande. Jag köpte denna häst för 2 år... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
14 244
Senast: Jeronimo
·
Utrustning Jag ska införskaffa nya transportskydd till min häst, då han ibland kan vara lite brutal. Har tidigare haft låga, men är nu inne på att...
Svar
6
· Visningar
1 934
Senast: Magic_Mac
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka