Fick på en kritik i somras "väldigt sporty", hon är alltså för lätt och outvecklad i kroppen ännu.
Det låter ju helt bakvänt att det där skulle vara en negativ kommentar?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fick på en kritik i somras "väldigt sporty", hon är alltså för lätt och outvecklad i kroppen ännu.
Japp och jag valde att ta den positivt även om den inte var menad såDet låter ju helt bakvänt att det där skulle vara en negativ kommentar?![]()
I min värld är det där massor att fixa med. Dobermann räcker att dra en våtservett över innan man går in i ringen om man vill göra dem extra finaVad skönt det är att ha en nakenhund! Eller vissa är det junmassor av jobb med men Trassel har liksom inte så mycket crest att fixa med,
Två dagar innan trimmade jag hela honom för att få honom slät och fin. Det är väl det jobbigaste för det får inte finnas ens en antydan till päls eller enstaka hårstrå. Dagen före tittade jag igenom detaljerna i trimningen och duschade med schampo och balsam.
Uppfödaren hade sagt att jag skulle föna sockorna på tassarna men det blev blev en flopp för han har så lite päls där så det spelade ingen roll om jag kammade eller fönade men jag fönade svansen och cresten men även det har han så lite av att jag skippar det nästa gång.
Sen kamma på morgonen före utställningen och mellan omgångarna i ringen. Jag hade tänkt att det skulle vara krångligt men det var det inte. Fick kommentaren fin hud av domaren.
Det är månaderna innan som är viktigast. Duscha/bada en gång i veckan minst, vissa oftare och en sak som gjort underverk på både Trassels och Milous hud är Nutrolinolja så det kan jag verkligen tipsa om! Sammetslen hud, återfuktad, bort med akne,fin och slät så tips tips tips! Tänker att även pälshundar mår bra av en skön och len hud.
Visa bifogad fil 177410
Dagen efter var lillen fortfarande len och fin men luggen var det första han förstörde när jag var klar med honom![]()
Haha, jag som är van vid puffpäls svävar på moln över hur lätt det ärI min värld är det där massor att fixa med. Dobermann räcker att dra en våtservett över innan man går in i ringen om man vill göra dem extra fina![]()
Schamponerar man inte ens?I min värld är det där massor att fixa med. Dobermann räcker att dra en våtservett över innan man går in i ringen om man vill göra dem extra fina![]()
Brukar inte behövas. Har badat mina typ 2 gånger om året max.Schamponerar man inte ens?
Jag kan räkna på ena handen hur många gånger min Ridgeback-tik på 3 år är duschad. Och då är hon utställd massvis med gånger per år.Schamponerar man inte ens?
Jag skulle lägga på ett kommando för "utställningstrav", jag har kommando trava! och det har jag lärt in genom att belöna med leksak (eller godis) rakt fram. Bara för en blick i början och sedan allt längre sträckor. Sen tycker jag personligen att det ser trevligt ut med en hund som checkar in med ett ögonkast emellanåt. Men ett fotgående däremot kan ge för höga och fladdriga frambensrörelser.Trassel tycker att jag är konstig när vi tränar på att springa bredvid mig men utan ögonkontakt. Han är ju van vid att antingen gå fot när vi tränar eller går lugnt bredvid mig och söker kontakt med jämna mellanrum. Och nu helt plötsligt ska han springa med mig som är fokuserad framåt och inte tittar på honom och det gillar han inte. Antingen hänger han precis vid bakom eller hamnar efter mer. Är det bara att dela upp det i jätte korta sträckor ? Eller vad ska jag göra?
Menar du att du kastar det framåt när ni är på väg att börja springa eller att du börjar med det innan du börjar springa med hunden, typ som lek hemma?Jag skulle lägga på ett kommando för "utställningstrav", jag har kommando trava! och det har jag lärt in genom att belöna med leksak (eller godis) rakt fram. Bara för en blick i början och sedan allt längre sträckor. Sen tycker jag personligen att det ser trevligt ut med en hund som checkar in med ett ögonkast emellanåt. Men ett fotgående däremot kan ge för höga och fladdriga frambensrörelser.
När vi tränar för specialer där ringarna är större och hundarna förväntas gå i helt utsträckt långt koppel använder vi medhjälpare som belönar i hörnen.
Jag gör det i farten när hunden tittar dit jag vill så får den springa ur position och ta den.Menar du att du kastar det framåt när ni är på väg att börja springa eller att du börjar med det innan du börjar springa med hunden, typ som lek hemma?
Aha, ska provas. TackJag gör det i farten när hunden tittar dit jag vill så får den springa ur position och ta den.
Men det är en jäkla skillnad på att visa en schäfer och övriga hundarJag gör det i farten när hunden tittar dit jag vill så får den springa ur position och ta den.
Att trava brevid och hålla blicken rakt fram skiljer sig inte ett dugg tycker jag.Men det är en jäkla skillnad på att visa en schäfer och övriga hundar