Grattis!Trassel fick 2 hp och bästa junior och bäst i rasenDomaren var suverän och hjälpsam och förklarade saker snällt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!Trassel fick 2 hp och bästa junior och bäst i rasenDomaren var suverän och hjälpsam och förklarade saker snällt
Nej men vilken mesig domareMen grattis, så roligt!
När jag visade Chika första gången morrade hon åt domaren och fick inget hp.![]()
WOW!Trassel fick 2 hp och bästa junior och bäst i rasenDomaren var suverän och hjälpsam och förklarade saker snällt
TackWOW!
Grattis!
Hon var uppenbart felinformerad och visste inte att hon stod inför royalty. "Hands off the Queen!"Nej men vilken mesig domare![]()
Ja, jag ringde pappa som stod vid sidan av och han såg att vi kom på femteplatsen av alla i rasgrupp 9 plus det jag skrev innan så vi hade en väldigt lyckad debut rent resultatmässigt var super kul och att jag kände att jag lärde mig en hel del och att Trassel var så glad. Men minst lika bra var att när han hade stått uppställd inför domaren och hon var klar och vände sig om fick Trassel ett litet busryck och skuttade runt och försökte passa på att pussas så fort han fick chansen så han verkar inte ha liditHon var uppenbart felinformerad och visste inte att hon stod inför royalty. "Hands off the Queen!"
Skämt åsido.Jag försökte bara en gång till när Chika var lite äldre men hon tyckte uppenbarligen inte det var roligt så vi sket i det sen. Du och Trassel verkar däremot ha haft en riktigt bra dag!
![]()
Ja det är ju ingen idé att släpa runt på en hund som inte vill vara där. Blir inte bra för någon.Hon var uppenbart felinformerad och visste inte att hon stod inför royalty. "Hands off the Queen!"
Skämt åsido.Jag försökte bara en gång till när Chika var lite äldre men hon tyckte uppenbarligen inte det var roligt så vi sket i det sen. Du och Trassel verkar däremot ha haft en riktigt bra dag!
![]()
Nej precis! Alla inblandade ska ju helst ha en bra dag!Ja det är ju ingen idé att släpa runt på en hund som inte vill vara där. Blir inte bra för någon.
Ja, jag ringde pappa som stod vid sidan av och han såg att vi kom på femteplatsen av alla i rasgrupp 9 plus det jag skrev innan så vi hade en väldigt lyckad debut rent resultatmässigt var super kul och att jag kände att jag lärde mig en hel del och att Trassel var så glad. Men minst lika bra var att när han hade stått uppställd inför domaren och hon var klar och vände sig om fick Trassel ett litet busryck och skuttade runt och försökte passa på att pussas så fort han fick chansen så han verkar inte ha lidit![]()
Precis så, jag tänker att det kan hjälpa mig i alla kurser och tävlingar framöver för jag tänker ju göra något mer med den lille sen. För när vi var inne på den fjärde rundan så var jag inte ens särskilt nervös längre. Mest för att jag fick hoppa ur och in i ringen inom loppet av en minut. Hann liksom inte tänka.Det låter som ni haft skoj!
Det kan ju vara något som avdramatiserar även tävlingar för dig om du vill satsa på det också
Jag avskyr utställning, tar en evig tid, är alltid fel väder och jag fattar inget av vad jag ska göra.
Dock ett problem, hur gör man om man ska blanda utställning med andra hundsporter? Min uppfödare sa att man inte ska träna på att sitta om man vill ha en bra utställningshund. Men jag vill ju prova på allt möjligt. Måste man bestämma redan när dom är små om man bara vill ställa ut?
Det går utmärkt att träna in olika kommandon, särskilt i samband med olika miljöer och utrustning. Det där känns mest som en seglivad myt.Dock ett problem, hur gör man om man ska blanda utställning med andra hundsporter? Min uppfödare sa att man inte ska träna på att sitta om man vill ha en bra utställningshund. Men jag vill ju prova på allt möjligt. Måste man bestämma redan när dom är små om man bara vill ställa ut?
Alltså, mina hundar tränar och tävlar i första hand IGP men även lydnad, rally och specialsök och så massa utställning då såklart. Jag har ALDRIG haft problem med att hunden sätter sig på utställning. Jag har lärt in ett "stå" som gäller på utställning och det gäller ju precis lika mycket som "sitt" gäller på appellplan. Sen använder jag "trava" för när vi ska springa på utställning och det betyder spring med blicken rakt fram och ta ut steget (så småningom ska hon göra det helt framför mig i kopplets längd men dit har vi inte kommit än).Dock ett problem, hur gör man om man ska blanda utställning med andra hundsporter? Min uppfödare sa att man inte ska träna på att sitta om man vill ha en bra utställningshund. Men jag vill ju prova på allt möjligt. Måste man bestämma redan när dom är små om man bara vill ställa ut?