Trattbröst - PE

@TinyWiny
Men det är ett mellanrum mellan dina revben va? Jag har som en svullnad typ som gör att man ser inte direkt revbenen utan allt går ihop så det ser ut som en extra "bula" bara. Det känns och ser ut som att något trycker på inifrån ungefär, tex om jag äter och blir jättemätt så mår jag lätt illa då det liksom trycker på allt där inne
 
@Emuliiaa, kan säga att om jag hade sett dig på stranden i bikini eller så, då hade jag inte reagerat öht. Jag hade inte reagerat på något nu heller när jag såg bilderna där du skulle visa hur det såg ut, om det inte varit för att bilderna fanns i en tråd där det stod att något var fel ;) Kan tillägga att mina revben sticker ut och syns i princip hela tiden, det har de gjort även när jag varit något överviktig (inte när jag var som tjockast dock :p ) och min mor är likadan. Varken hon eller jag har någon grop in i bröstkorgen dock, men tex mannen jag träffar nu sa nyligen något i stil med "Vad smal du blivit!", trots att jag inte ändrat vikt något alls utan bara stod på ett lite annorlunda sätt så att revbenen råkade synas och kännas lite mer än vanligt. Det är bara så min kropp är, men inget jag direkt tänker på längre.
 
@TinyWiny
Men det är ett mellanrum mellan dina revben va? Jag har som en svullnad typ som gör att man ser inte direkt revbenen utan allt går ihop så det ser ut som en extra "bula" bara. Det känns och ser ut som att något trycker på inifrån ungefär, tex om jag äter och blir jättemätt så mår jag lätt illa då det liksom trycker på allt där inne

Nu vet jag inte om jag förstår hur du menar? Kan du visa på en bild?
 
Nu vet jag inte om jag förstår hur du menar? Kan du visa på en bild?

Lånad bild från Google - ser det ut så på dig menar du? Jag har inget mellanrum så man bara ser konturer av revbenen utan allt går liksom ihop så det bara är en "bulle" nedanför brösten
 
Just trattbröst har jag ingen erfarenhet utav men att revbenen sticker ut så som de gör på dig är fullkomligt normalt. Det gör de om man är normalviktig.
Fast nja, jag är åt det underviktiga hållet, har tyliga reben och bröstkorg men det sticker inte alls ut på samma sätt (din förklaring att det gör det om man är normalviktig känns väldigt konstig). Hennes bröstkorg verkar vara mer riktad utåt än vad t.ex min är.
 
Lånad bild från Google - ser det ut så på dig menar du? Jag har inget mellanrum så man bara ser konturer av revbenen utan allt går liksom ihop så det bara är en "bulle" nedanför brösten

Njae, på mig är det inget så stort mellanrum som på bilden utan mina revben går ihop mer och sen ut i två välvda bågar.
 
Hur långt är ett snöre? :D

Jamen precis! Men det verkar ju på den här tråden som att bröstkorgen ska se ut på ett visst sätt för att vara... eh... rätt? För att man ska våga visa sig på stranden och inte få hälsoproblem och allt som nu nämnts. Det är saker jag inte tänkt på innan.
 
Jamen precis! Men det verkar ju på den här tråden som att bröstkorgen ska se ut på ett visst sätt för att vara... eh... rätt? För att man ska våga visa sig på stranden och inte få hälsoproblem och allt som nu nämnts. Det är saker jag inte tänkt på innan.

Hälsoproblem är en sak, och då ska man såklart söka hjälp (är typ tokförbannad på att allt med ickefungerande sex, smärtor vid mens och andra "kvinnoproblem" sopas under mattan för att "det är normalt"), men det är ledsamt att utseende sätter spärrar för vad folk vill göra enbart för att de inte uppskattar sitt utseende. Sedan har ju de flesta sina komplex, men det är så himla onödigt överlag att folk låter sånt sätta stopp för vad de vill göra. :(
 
Min pappa har en sådan grop mellan brösten, vet dock inte om revbenen eftersom han är lite överviktig :p Hade aldrig tänkt på det förrän jag läste om det någonstans på nätet och förstod att det fanns en sådan "åkomma". Men eftersom min pappa är 86 år gammal och muttrar mest över ryggen så antar jag att det kan åtminstone inte påverka hälsan så mycket :D
 
Såhär ser det ut. Grop in mellan brösten, sen ut vid revbenen. Jag kan inte känna något mellanrum mellan revbenen utan de går typ ihop och är svullet. @TinyWiny
 
Jamen precis! Men det verkar ju på den här tråden som att bröstkorgen ska se ut på ett visst sätt för att vara... eh... rätt? För att man ska våga visa sig på stranden och inte få hälsoproblem och allt som nu nämnts. Det är saker jag inte tänkt på innan.

Fast det är ju en missbildning :) Trattbröst.
 
Det klart det här inte är en tråd om "tjejers låga självkänsla över sina kroppar", det är en tråd om en missbildning. Jag som själv har det vet hur det ser ut och även att det är svårt att få med på bild. Som ni ser på den illustrerade bilden som Emuliiaa lade upp i sitt första inlägg så nej, man ska inte se ut såhär. Självklart ser alla olika ut, revbenen sticker ut olika på olika människor etc.

Ni som säger att det inte ser konstigt ut, pratar om komplex etc. Kom ihåg att det är en missbildning som diskuteras. Ni kanske inte tycker att den syns så mycket på bilderna, men faktum är att det är en missbildning och den syns mer eller mindre tydligt på olika personer. Man kan även ha sämre fungerande hjärta och lungor pga det bland annat.

Det syns iaf på mig tillräckligt mycket för att folk ska kolla två, tre och fyra gånger extra i offentliga duschar och på stranden...
 
Det klart det här inte är en tråd om "tjejers låga självkänsla över sina kroppar", det är en tråd om en missbildning. Jag som själv har det vet hur det ser ut och även att det är svårt att få med på bild. Som ni ser på den illustrerade bilden som Emuliiaa lade upp i sitt första inlägg så nej, man ska inte se ut såhär. Självklart ser alla olika ut, revbenen sticker ut olika på olika människor etc.

Ni som säger att det inte ser konstigt ut, pratar om komplex etc. Kom ihåg att det är en missbildning som diskuteras. Ni kanske inte tycker att den syns så mycket på bilderna, men faktum är att det är en missbildning och den syns mer eller mindre tydligt på olika personer. Man kan även ha sämre fungerande hjärta och lungor pga det bland annat.

Det syns iaf på mig tillräckligt mycket för att folk ska kolla två, tre och fyra gånger extra i offentliga duschar och på stranden...

Fast när man diskuterar det som så så får man ju skilja på det, dels problem som man har fysiska problem för och det är en del. Sedan den delen där man faller utanför normen och tycker att det är jobbigt psykiskt, och där tycker jag inte att det är någon skillnad i om man har trattbröst, tror att man är tjock pga anorexia, har fått ta bort en kroppsdel eller vad det är, det är fortfarande ledsamt att normer/folk kollar och det gör att man vill begränsa sitt liv. Sedan ska man såklart inte ta det på mindre allvar och om det begränsar ens liv är det klart att man på ett eller annat sätt ska få hjälp av vården, men det gör inte att det är mindre ledsamt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej kära buke! Flera år sedan jag skrev sist men nu behöver jag ventilera. Min underbara lilla dansksvenska gårdshundstik på 9 år blev...
Svar
11
· Visningar
2 374
Senast: NotlikeI
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 636
Senast: lundsbo
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 667
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 919
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp