Tant Majsan kvalar på torsdag på Örebrotravet när de kör breddlopp, inte riktigt start klar men vi se det som en del av all träning, fixar hon inte att springa en 20 tid i trav då kan vi lägga ned iallafall ;) Hon häver ju inte ihjäl sig i träning men de har hon aldrig gjort heller så. Lite oroande att hon ska volta från spår 4 då hon är både stor och tung vilket gör att de kommer bli trångt för henne då de är 15 hästar totalt även om de är utsprida på tillägg av olika anledningar.
 
Idag har vi varit och tränat dressyr för Maria Ia Eriksson, vi jobbade mycket med rakriktning och jag fick rida förvänd sluta efter 4-kantspåret. En för dagen väldigt laddad häst O_o , men han var riktigt fin under de sista 10 min.
Ryttaren måste bara lära sig att han behöver mycket inramning och inte tappa allt med jämna mellanrum..

Bjuder på en gammal bild från hans första besök i ridhuset, han har precis fått syn på en fläkt i taket.

IMG_0966.JPG
 
InFrame_1570622568181.jpg

Allt är packat och klart, hästen laddad till tänderna och lättare skor är på slagna, hon kommer dock gå med träningsbalans om som sagt lite lättare för snabbare överrullning. Normalt tävlar hon på öppen tå fram och vanliga aluminium bak. Hon lever f*n med alla så hon vet vad som är på gång 😂👏 Älskar den där hästen till månen och tillbaka, hon är den mest charmiga och personliga häst jag mött! Hon har sina fixideer och divalater men hon skulle ju inte vara just hon om hon inte var lite speciell 😎
 
Tanten gled med som på ett bananskal till Färjestad på Måndag när de kör breddlopp. Hennes ordinarie kusk kör ( hon är snäll och åker bara för hennes skull :heart ) spår 10 bakom bilen ingen höjdare direkt men man ska aldrig säga aldrig, är hon lika bra som hon var i kvalet ska hon iallafall kunna vara med och slåss om lite poäng som hon behöver. Går sista jobbet på Torsdag inför sen får hon väl kanske skritta något i helgen med för att hålla henne mjuk i kroppen men annars så ska hon mest hållas på gott humör!
 
Nu har min blivit påkörd i de två senaste loppen, han klarar inte det utan galopperar. Så nu börjar jag bli orolig att vi snart måste kvala..
Jag kanske får montera en såndär cyckelpinne med liten flagga på vagnen :D
 
För några starter sedan så anlitade jag en mer rutinerad kusk som tyckte att han skulle vara tyngre bak. Och han tillade att vi borde byta till tyngre skor, så vi gjorde det förra veckan. Jag körde sedan ett 1,40-jobb där han kändes fin.
Han har nog inte travat så illa för mig tidigare som han sedan gjorde i loppet. Tråkigt.
Nu har vi inga lopp i planerade förrän i mitten av dec för jag känner mig inte riktigt manad att åka på kvällstrav när det närmaste är på 50 mil t.o.r.

67DE64C0-8E7B-48C7-B3A6-D6D105994383.jpeg
 
För några starter sedan så anlitade jag en mer rutinerad kusk som tyckte att han skulle vara tyngre bak. Och han tillade att vi borde byta till tyngre skor, så vi gjorde det förra veckan. Jag körde sedan ett 1,40-jobb där han kändes fin.
Han har nog inte travat så illa för mig tidigare som han sedan gjorde i loppet. Tråkigt.
Nu har vi inga lopp i planerade förrän i mitten av dec för jag känner mig inte riktigt manad att åka på kvällstrav när det närmaste är på 50 mil t.o.r.

Visa bifogad fil 39333
Så fin! 😍
 
Nytt år nya möjligheter som man brukar säga.
Vi har fått tillskott i stallet av vallacken On The Line efter Up front larry. Snäll kille som just nu rehabtränar, Majsan har startat på lite men fått problem med korsförlamning .. Hon är ju 9 år i år så hon går till avel i vår. Den nyblivna 4 åringen kvalade sent i November, står i Proffsträning men kommer hem inom den närmast framtiden. De rör på sig i vårt lilla stall :D :love:
 
Pga hårt underlag så fick min skritta i november, sen fick jag någon form av ebolaförkylning och magsjuka så han fick vila 3 v i dec. Det var INTE bra för hans hull... Men nu är vi på gång igen, han fick gå 4 galoppintervaller i backe igår och jag fortsätter att öka antal och tempo.
 
*uppgiven* Och bristen på träningsunderlag försvann innan jag hann ut på mer än två träningsrundor.

Jag är otroligt less på att inte kunna göra annat än att skritta. Vi har blankis på rakbanan och med hans historik av tappade framskor känns det som att be om benbrott om jag skulle köra där annat än i skritt.
Vi har fått massor med underkylt regn så att åka 12 mil tor till banan på halka är inte ett roligt alternativ.
 
*uppgiven* Och bristen på träningsunderlag försvann innan jag hann ut på mer än två träningsrundor.

Jag är otroligt less på att inte kunna göra annat än att skritta. Vi har blankis på rakbanan och med hans historik av tappade framskor känns det som att be om benbrott om jag skulle köra där annat än i skritt.
Vi har fått massor med underkylt regn så att åka 12 mil tor till banan på halka är inte ett roligt alternativ.
Det är jättetrist! Vi kör tryckvagn i skritt när underlaget är för dåligt, inte så roligt men bra träning. :-)
 

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 880
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 652
Senast: lewellyn
·
Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 578
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gårdar förr
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp