Trav Trav 2019

Jag är med i projektet Till Start som ST håller i, det verkar väldigt intressant och vi hade presentation av coacherna i måndags. Per K Eriksson som tränare och Bo Milton som hovslagare.

Mitt gäng ska träffas för genomgång på vår "hemmabana" om en dryg vecka och då vill de se hästen på banan, genomgång av träningsupplägg, koll av utrustning och skoning.

Senast ändrad:
@MayGrace extremt få hästar från den tränaren som är otrevliga eller svåra att ha att göra med.
Jobbar extra i ett av stallen, dock inte det som eran nya stod i.
Nej de är oftast snälla 😄 Min mor har en hel del hästar i träning där tillsammans med sin man med flera. De som ägt honom förut. Men man vet aldrig med hästar de kan reagera annorlunda när de hamnar någon annanstans. Han är lite fjantig men väldigt snäll, dock en riktig pyssel Nisse hans nya grej är att lyfta av tråden i hagen om man glömmer att sätta på strömmen

Jag är med i projektet Till Start som ST håller i, det verkar väldigt intressant och vi hade presentation av coacherna i måndags. Per K Eriksson som tränare och Bo Milton som hovslagare.

Mitt gäng ska träffas för genomgång på vår "hemmabana" om en dryg vecka och då vill de se hästen på banan, genomgång av träningsupplägg, koll av utrustning och skoning.
Tyckte de projektet verkade spännande, hade de som förslag åt Pappa med den andra 4 åringen som är lite krånglig men nu är hon såld så Då blev de ju inte aktuellt så att säga 😊 Men verkar väldigt lärorikt!

Till Start var intressant, på morgonen fick vi visa hästen selad och de kollade utrustningen, skoningen och klämde och kände på hästarna.

Sen körde vi på banan i grupper, de stod vid mållinjen och så fick vi köra 2140 i valfritt tempo. Efter alla var klara på banan så var det genomgång en och en och vi fick feedback på vad som kunde förbättras eller skulle ändras.

De tyckte att jag var på helt rätt väg med min häst och de hade inget de ville ändra på, vi fick beröm för skoningen så det tänkte jag vidarebefordra till min hovis. Och de tyckte att min häst var i ett mycket fint skick och en väldigt trevlig individ. De kommenterade en mikroskopisk galla i hans ena framknä som jag skulle hålla koll på.

Det hade varit intressant att vara kvar och få prata med de andra deltagarna efteråt, men jag skulle iväg och hämta en ponny som vi köpt så jag hade lite tidspress.

Vad jag förstod så var de överlag nöjda med alla hästar som hade varit i fint skick.

Jag är också med, vi har vår första träff i mitten av september. Ska bli väldigt intressant och spännande!

Förstår inte att jag kör min häst oftare, han är ju världens mysigaste och lalla omkring på skogen med :love: Vilken Gentleman de är, han är en sådan där häst som alla travskolor behöver, snäll, reglerbar med i princip bara tanken och hittar inte på en massa bus.
Såg ut som han blev glad när han såg att de var matte han skulle ut med :heart

Man får då gråa hår av de små. Vi körde ett jobb med sällskap för två helger sedan, en av banans proffskuskar körde och hästen kunde knappt ta ett ordentligt travsteg. Framknäa blev domen, tog ut veterinär men icke - frisk som en nötkärna (tack och lov).

Nu i lördags var det dags för Till Start, vi siktade på att köra mellan 2.10-2.20, min svåger (amatörkusk) körde. Men nu pep lilltjoppan iväg och landade på 1.57, full väg ensam. Travade jättefint och fick bra kritik från coacherna! Så, förhoppningsvis klarar hon premieloppet 9/10.

Lillasyster (på bilden) har kommit hem från betet nu, inkörningen har påbörjats och hon sköter sig exemplariskt!

Världens finaste tjejor! ❤

IMG_20200918_174159.jpg

Hästfolk, Häst, Avel, Grenar

Allmänt, Fritid, Barn

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #7

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser