31078
 
Nu har vi hunnit med några jobb på banan och vi närmar oss tävlingstempo, hur fort brukar ni andra köra innan start?

E3EFCAEC-696C-466E-89D4-7DD2BBD97880.jpeg
 
Har två Donnor hemma som ska kvala inom en snar framtid. 8 åriga donnan blev aldrig dräktig fast hon var i Danmark i 5 månader. Hon har tränat igång och kvalar i slutet på september. Vart borta 1 år från banan då och tävlingsammanhang.
3 åringen är bort lämnad i proffträning en period ska också kvala bara hon känns mogen!
 
Vad skoj att fler är igång, och att det går framåt.😎
Här ligger allt på is just nu, dels öga skadad tumme, men även för att jag blivit feg att köra🥴
Fyraåringen visade sig inte vara van vid bilar och jag måste köra efter bilväg för att komma till skogsvägarna... Måste ta tag i den biten, troligtvis uppsuttet .
Har funderat på att hyra in mig på någon anläggning en tid, men väntar på att bli frisk först.
Ettåringen går kvar på betet, men ska snart hem. Hon är ruskigt trevlig, hoppas det håller i sig.
Fölet växer och är väldigt stor, men så är mamma 172.. Ska dock försöka sälja henne, lär inte hinna hålla i gång 3 hästar😝
 
Här har det blivit lite hästbyte under sommaren.
En strulig treårsgrabb har flyttat hit, galoppig och stressad i lopp, så vi ska ut i ett gäng provlopp innan vi anmäler till riktiga lopp.
Sen köpte jag en treårsmärr som stod i proffsstallet jag sommarjobbade i. Ägarna lessnade när hon fick sin andra gaffelbandsskada på samma ställe och lade ut henne på annons. Hon ska lysas om snart så får vi se om det är igångsättningsdax eller mer vila som gäller.
 
Selade ut tanten för banjobb igår, första gången på 6 månader. Värmdes i bakvarv först, hon låg i 25 tempo 🙈 kusken försökte hålla igen men skit ned dig sa tant de är var roligt! Gick sen efter skrittpaus på 1000 meter ett 1600 meters jobb efter 25, kändes som hon inte behövde gå fortare första gången. Ett par banjobb till sen kvalar vi!
InFrame_1568385181623.jpg
 
Antar att min mor kommer vara på plats trots att ingen av deras kvalade in i år till kriteriet. Men finns alltid ögongodis att titta på även om jag vet att de redan köpt in en del plus föder upp själva. Jag själv ska flytta så får slänga ett get öga på aktionen på nätet istället!
Annars i veckan hoppas jag min lilla bebis blir anmäld igen till provlopp. Hon gick 25,3 i sitt första provlopp i livet :o svepte fältet och tackade för sig! Stora förhoppningar om den där damen och haft sedan första stund huvudet ska bara hänga med också. Tant är kval klar, gick 15 en bit sist vi var ned på banan i lång vagn och utan käk 🙈 Hej vad de går typ..
 
Idag var det årets sista travdag här. Den som refererade loppen sa att en bekants tolvåriga valack gjorde sitt livs sista lopp på hemmaplan.
Men visst får han tävla två år till!?
 

Liknande trådar

Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 879
Senast: MayGrace
·
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
27 651
Senast: lewellyn
·
Trav Ska vi ha en liten gissningslek! Hur många ston kommer hingstarna att betäcka 2008 i Sverige? Nedan är fjolårets hingstar med siffror...
Svar
3
· Visningar
1 577
Senast: Natasja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Boräntorna
  • Sminktråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp