Travfolkets snacktråd!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Botvid
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 076
  • Visningar Visningar 119 725
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Travfolkets snacktråd!

Nu har ännu en av 80-talets stora travare gått bort. En av mina personliga favoriter från den tiden - Piper Cub.
Piper-Cub.jpg

Robert Bergh avstängd 30 dagar med omedelbar verkan, för drivning. :eek:
Får inte ens köra på Solvalla imorgon, ersätts av Erik Adielsson. Länk till blaskan som CP absolut inte läser.

Vad är det som händer? Är det verkligen proportionerligt att stänga av en tränare som kör så mycket på det sättet? Det tycker inte jag, men jag såg ju inte loppet i och för sig. Jag känner mig också tveksam till att man på banorna har full makt att bestämma om så ingripande åtgärder. Man behöver ju inte fundera länge för att förstå att det finns stor risk för spekulationer om att sådana här åtgärder är en slags hämnd eller försök att "sätta åt" obekväma personer. Precis sådana spekulationer som vi inte alls vill ha i sporten men som reglementet öppnar väg för. Tycker jag, tralala.

:o Men dom var ju små alldeles nyss....
Lillnutte

ettanbete06.jpg

Pelle. En av dom största fölen som tittade ut 2006
rocken.jpg

Man blir lite sentimental då man ser grabbarna..:crazy:

AM

Ja jag förstår dig!!! Men visst är det kul o följa dem o se hur de växer o hur duktiga de är!?:) Jag lovar att vi ska uppdatera eftersom de växer!!!;)

Jags

:banana:

Travrondens vinternummer brukar levereras första veckan i december vill jag minnas?

Apropå Travronden....
Jag har slutat att prenumerera på tidningen som jag haft i en herrans massa år. Tycker att den mest består av i dessa internettider "gamla" nyheter samt en massa spelmaterial.

Däremot är jag väldigt förtjust i deras websajt, jag tycker att de är fullständigt överlägsna på snabba, korrekta nyheter från världens alla hörn. Och tro det eller ej, detta ger mig faktiskt lite dåligt samvete. :o Jag känner mig som en snyltare som gratisläser all denna värdefull information utan att pröjsa en spänn, inte ens prenumerant är jag....

Så Travronden.se kollar jag fleragånger om dagen, Aftonbladets travsajt lite då och då. I övrigt läser jag inga andra svenska travsajter längre.

Om ni har något tips på någon bra travsajt så länka gärna....:bow:

trotter.gif

en sida som jag tycker är kul att titta på om man har häst till start är voltstart.se (eller nån annan ändelse).
där hittar man massor av statistik om hästarna inkl. sina egna.. inbördes mötet i det aktuella loppet osv.. det tråkiga är bara att det bara är dom större loppen eftersom den egentligen är för spelar.. alltså v4, v65, v64, v75 ej v5

Den kusken måste vara med i parkinsonsföreningen lr hur?;)

Ang. Bergs avstängning så tycker jag nog att den var rättvis.
Såg loppet i efterhand och det såg inte snyggt ut!:mad:
Det är bra att dom markerar direkt!

Tänk om det vore fritt fram att driva på det sättet och "alla" skulle köra så?..
Då har vi snart en sport som verkligen skulle generera ett fruktansvärt dåligt rykte!
Hade det varit min häst hade jag blivit fruktansvärt arg och ledsen även om hästen inte tog någon skada fysiskt.

Denna händelse fråntar ju inte Robert Berg hans skicklighet som hästkarl och tränare.

Nej men vilket trist spår! :(

Eller, det kasnke inte blir de här spåren?
Försök Jägersro 13 november, med kusk och tränare:
1. Innocoent Face – ej klar/Lutfi Kolgjini
2. Bad Loser – Ulf Norrby
3. Insect Face - Lutfi Kolgjini
4. Nadia Lavec – ej klar/Kolgjini
5. Barbie Tooma – Joakim Lövgren
6. Dedion Sign – ej klar/Tomas Malmqvist
7. Miaplacidus –Jan Henriksson/Linda Nilsson
8. Temazinc – Tommy Zackrisson
9. Texas Five – Kent Knutsson
10. Lexus S.R. – Conrad Lugauer/A.J. Loman

:eek::eek:
Vilket gäng! Kommer ju spränga ljudvallen lr nåt... Känner skötaren till Insect oxå, och är Kent Knutssons den där som han tror så himla mycket på? :confused::eek:
Men det blir nog bra, ingen har en större stjärna än djurjouren!
*förbereder mig mentalt inför selningen, som ju är min lott...* (och nej, ramlar sulkyn av lr nåt sånt, så e det INTE mitt fel! :angel:)

*kl*

Nu har jag också sett loppet som föranledde Robert Berghs 30 dagar långa avstängning för drivning. Och jag har bara en sak att säga: - IDIOTI! :mad:
Konsekvenserna är ju helt orimliga i förhållande till förseelsens art, en vecka hade varit hårt bara det. Nej, detta stinker.....:smirk:

Nu kan alla som funderat på att ta körlicens passa på att göra det,
för snart blir det kuskbrist i landet pga avstängningar...:smirk:

Vad är det som håller på att hända med världens bästa travsport? :crazy:

känner att jag inte kan hålla det hemligt längre..

på söndag ska jag jobba hos Catrin Fajersson och Börje Bs och fungerar det bra (+ någon helg till) så har jag skaffat mig ett jobb! :D

Men P karlsson fick ju avstängning till jul för drivningen på Mera Frontline för några veckor sen....Helt rätt.

känner att jag inte kan hålla det hemligt längre..

på söndag ska jag jobba hos Catrin Fajersson och Börje Bs och fungerar det bra (+ någon helg till) så har jag skaffat mig ett jobb! :D

Vad kul att (kanske) få börja hos Catrin och Börje Bengt Sören Johansson!:bump:
De har ju alltid några fina unghästar, och hon är ju gotländska och dessutom snygg.
Det är som kaffe och konjak, en oslagbar kombination....;)

*håller tummarna*

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

P
Trav "Inspirerad av "ridtravarnas snacktråd" försöker jag härmed att få till ett litet fikarum för oss travälskare. Där man kan prata och... 77 78 79
Svar
1 568
· Visningar
153 965
  • Låst
Trav Dags för en ny! Inte kan vi lägga av att snacka bara för att den andra kom upp i 2000 inlägg.. citerar Botvid/Americanese.. Den... 99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
116 531
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Livskristråden
  • Panik vid dusch

Hund, Katt, Andra Djur