TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Jag är avis på era whippetträffar! :mad: Jag vill oooockså träffa vintisar!

Förresten. Jag tittade igenom gamla bilder jag fotat.
Vad säger ni, tycker ni att cremetiken påminner om någon?
QasirKajsac.jpg

Typ, den här damen?
zalax.jpg

039030a78e0a7e0b9daee9e633ad3fc71358af518bf741902257120e46e95f74.jpg

Den cremefärgades mamma är farmors farmor och farmors mormor till Zala :p Den hunden (cremefärgades mamma) var en exakt kopia på Zala. Jag såg en bild på henne i en gammal kvinnas fotoalbum för ett halvår sedan. Det var lite läskigt, för det såg precis ut som Zala. Min första tanke var "ÅH, Zala!" men jag insåg att bilden var för gammal för att det skulle vara möjligt. Hon var född 1981 och hunden på mitt foto föddes 1987.

Jag är avis på era whippetträffar! :mad: Jag vill oooockså träffa vintisar!

Komsi, komsi ;)

Zala och hennes förfaderinna är väldigt lika och med samma visa, vackra ögon. Lovely!

För övrigt är det nu 45 minuter kvar tills en viss grey skrider in här. Såå spännande! Håll en tumme för att djuren gillar varandra :D

Senast ändrad:

Kanske KL

Jag har minne som en höna:o

Vems whippet var dålig, svullnader och matallergi? Och hur mår den nu? Sorry om jag måste bidra till en upprepning, men tråden är låååång:D

Komsi, komsi ;)

Zala och hennes förfaderinna är väldigt lika och med samma visa, vackra ögon. Lovely!

För övrigt är det nu 45 minuter kvar tills en viss grey skrider in här. Såå spännande! Håll en tumme för att djuren gillar varandra :D

Wii, nu måste han vara hos dig, så nyficken på hur det går...spännade att se bilder och sådant :)

Lycka till :bow:

Det stämmer bra det :D Han sover som en stock nu, men har varit lite orolig innan och väldigt sugen på att katten ska komma fram från sitt gömställe. Förmodligen gör katten inte det på en stund, även fast greyen ska vara kattsäker. Barre, som han heter, har dock munkorg på sig utifallatt jaktlusten sätter in. Han vet ju inte riktigt vilka som ingår i hans flock ännu :p

Han har fått duschas ren från stallukt, genomgå en grundlig borstning och så gick vi en promenad för att reka in lukter och bonda lite (utan Cc) och nu ligger han och snusar i soffan som sagt. En jättehärlig och vacker kille, men bilder har jag inte hunnit ta ännu. Det kommer förmodligen sådana imorgon.

Cc verkar hyfsat cool, men kanske inte överlycklig just nu. Ena örat på spänn :D Det går förmodligen bra med tanke på raserna, bara dom fått lära känna varandra.

Hoppas bara att jag inte tagit mig vatten över huvudet nu. Jag får kanske dra ner på buke-tiden lite ;) Tack för lyckönskandet :D

Kanske KL

Jag har minne som en höna:o

Vems whippet var dålig, svullnader och matallergi? Och hur mår den nu? Sorry om jag måste bidra till en upprepning, men tråden är låååång:D

Det var min lilla skit!
Nu mår hon mycket bättre och ser allt som oftast ut så här;
vrdagMars2010029.jpg

istället för så här;
Konst-igtMars2010014.jpg

= matte glad!:banana:

Det stämmer bra det :D Han sover som en stock nu, men har varit lite orolig innan och väldigt sugen på att katten ska komma fram från sitt gömställe. Förmodligen gör katten inte det på en stund, även fast greyen ska vara kattsäker. Barre, som han heter, har dock munkorg på sig utifallatt jaktlusten sätter in. Han vet ju inte riktigt vilka som ingår i hans flock ännu :p

Han har fått duschas ren från stallukt, genomgå en grundlig borstning och så gick vi en promenad för att reka in lukter och bonda lite (utan Cc) och nu ligger han och snusar i soffan som sagt. En jättehärlig och vacker kille, men bilder har jag inte hunnit ta ännu. Det kommer förmodligen sådana imorgon.

Cc verkar hyfsat cool, men kanske inte överlycklig just nu. Ena örat på spänn :D Det går förmodligen bra med tanke på raserna, bara dom fått lära känna varandra.

Hoppas bara att jag inte tagit mig vatten över huvudet nu. Jag får kanske dra ner på buke-tiden lite ;) Tack för lyckönskandet :D

Åhh vad spännande och roligt!!!!
Jag har ju också funderat på HUH hund länge nu, så jag tycker att det är jätte kul att det kommit in en fining i tråden. Du måste berätta allt om hur det går!
Hurra!:bump:

Jag håller helt med. Mycket spännande och roligt är det! Han har varit här sen klockan tre nu och vi har hunnit med två rätt långa promenader, så han inte orkar längta efter matte eller hittar på nåt bus. Han är världens goaste lilla (ehrm) kille och är glad i allt och alla, inklusive Cc, vilket är väldigt skönt. De lekte jättebra ihop nu när jag släppte dem en liten stund på gården här (som är väl inhägnad).

Han är mjällig, lite kattgalen och inte helt säker vid hundmöten. Han gör inga utfall, men kan skälla om han blir skälld på. Jag tror mest han är väldigt nyfiken och glad. Tror han blir en fin hund med bra foder, katträning och mötesträning :D

Barrabas

DSC04947.jpg

DSC04942.jpg

DSC04934.jpg

DSC04936.jpg

Rätt kassa bilder. Ljuset var dåligt och fotografen ofokuserad, men det blir nog fler om jag känner mig själv.

Jag har ju inga greys att jämföra med, men jag tycker han är rätt stor såklart. Cc är plötsligt en liten (omän fortfarande vacker) räka :p

Det står inte i passet hur hög han är så jag får mäta honom vid tillfälle. Det kommer väl förmodligen nån bild på honom och Cc tillsammans inom kort också.

KL
Måste ju bara välkomna alla nya hundar i tråden, har sett en ny afghan, en ny grey och så tror jag en ny liten whipp, jättekul att få se bilder på era hundar och välkomna allihop!
Här vandrar vi vidare med ( fortfarande ) två afghantjejer och en liten staffgubbe. Gubben har fyllt 12 år nu, tjejerna blir snart 6 respektive 5 och jag börjar bli sugen på en till afghan men en kille den här gången.

Hakar på och säger VÄLKOMNA till alla nya!!!

Nu kommer en liten bildbomb!

Några bilder på Donnie som fick posera lite i sitt nya halsband!
(Jag tror den här hunden föddes till att vara fotomodell..)

Att posera framför kameran är nog bland det bästa han vet, han blir helt uppspelt ibland:rofl:

och så två bilder från helgen:

9 månader har han blivit:D

+ maria-mp: Tack säger Barre!

Josefiine: Donnie är sannerligen en riktig stjärna. Vilka foton :love:! Älskar snackis-bilden!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 112
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31