TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Vackra Miiko:love::love:

Här är en till som njuter av solen!

Läskig skugga, kan det vara påskharen månne?:D

Åååh vad hon är söt:love:
Oj, 13+ i skuggan:eek: Jag som tyckte det var varmt ute igår när det var 3+.. i solen:angel:

Läskig skugga, kan det vara påskharen månne?:D

Påskharen kan få komma hiiiit :love:

Nu har vi lekt, men Wahidah var nog tröttare efter att ha lekt ensam igår än vad hon var efter att ha lekt med sällskap idag. Viggo, som whippen heter, tyckte nämligen att Wahidah var lite läskig. Skumt, tyckte både husse och jag. Viggo brukar inte vara försiktig och Wahidah är så jäkla snäll. Menmen, lite lek blev det och jag ska precis föra över bilderna från minneskortet till datorn.

Och häär kommer bilderna!

DSC_0765copy1.jpg

DSC_0728copy1.jpg

DSC_0741copy1.jpg

DSC_0778copy1.jpg

DSC_0794copy1.jpg

Förövrigt tycker jag att Wahidah börjar se otroligt vuxen ut nu! Men, det är nog inte så konstigt. Hon fyller år om en vecka! :eek: (och jadå, det ska firas och jag har redan tänkt ut hur :p)

Hej, jag passar på att ge mig in i vinthundstråden. Jag har en spansk blandras men det är mycket podenco i henne och lite greyhound skulle jag tro. Hon är nu en dam på ungefär åtta år. Vi har inte tränat så mycket, mest inkallning och lite trick, men jag vill gärna träna mer för hon är väldigt lyhörd och tycker att det är jättekul att få utmaningar. Hon tycker agility är tråkigt men lure coursing skulle säkert vara en dröm för henne och lydnad är nog rätt kul också, trots ett sort frihetssinne hos henne!

Haren :love: Men så mycket snö ni har. Jag funderar på att åka hem över påsken, men jag kanske omvärderar...brr! Mamsens salukidam löper också och lär vara i höglöp just då så det är nog inte juste för varken henne eller Cc att låta dem umgås.

Red_chili - han ser ut att springa för glatta livet den lille whippen :) Vart kommer han från? (PM-status på det kanske?!)

cleopatra_och_klara: Välkomna till buke och vinthundstråden! Vilken härlig bild! Mer av dem vill vi gärna ha :D Vart bor ni någonstans? Jag har en treårig whippethane som jag just börjat med LC med vilket han verkade uppskatta med hela sitt hjärta. Kul att se hundarna i sitt rätta element!

Cc har f.ö. träffat en kastrerad JRT-hane idag som han nästan försökte sätta på lite tafatt. Han blev tillsagd på skarpen av "detet", men var ändå mycket intresserad av vad det var för nån typ av hund han träffat. Sötöra :love: :)

Om man kollar på Wahas min så kanske man förstår att Viggo var lite orolig...det ser ut som hon ska äta upp honom till frukost:p:rofl:

kl

cleopatra_och_klara Välkommen till tråden!

Alla Tack:o Miiko har fått ett nytt foder och har äntligen börjat äta ordentligt igen! Men hon har tappat nästan ett kg i muskler och jag var tvungen att använda valp-halsbandet igen för att halsen blivit så smal!:crazy:
Men som sagt, nytt foder gjorde susen:bump:

Hej och välkommen!
In med bilder! :D (och även jag är nyfiken på vart du bor. råkar du bo nära sthlm har jag minst en saluki här som söker lekkompisar :angel:)

Om man kollar på Wahas min så kanske man förstår att Viggo var lite orolig...det ser ut som hon ska äta upp honom till frukost:p:rofl:

Haha, jaa, men han har sitt försvar! Ser du så det sprutar snö från hans bakben mot Waha? Hon var helt svartprickig på huvudet efter att de sprungit! :eek: (och det är väl därför hon småblundar också..)

Hannapirat: Skönt att lilla tjejen börjat ta sig igen. Keep that up :)

Själv behöver jag hjälp! Jag har varit på date med en greyhound idag som behöver jourhem. Han är snällaste hunden i världen, men osäker och allt är nytt för honom. Han är född och uppväxt som racinghund på irland hos en svensk uppfödare, så han har blivit väl omhändertagen. Andra hundraser är ett litet gissel och han kan göra lite utfall. Dock gick det väldigt bra när Cc var med och han litade på Ccs omdöme att andra hundar också var hundar, trots att de inte var vinthundar. Han är supersnäll med barn och älskar människor, gos och mjuka platser, såsom en grey ska vara.

Jourhem är alltså inte ägandeskap, men jag står för alla löpande kostnader såsom mat, utrustning, träning och kärlek såklart.

Jag är lite småkär och tror att det skulle fungera. Jag har hundpassande vänner och mycket egendisponibel tid. Vad tycker ni? Är det dumt ur någon synpunkt alls eller kan jag lika gärna ha två som en. Råd mig nu så jag inte gör något överilat :D

Jag förstår inte riktigt vad det är som får dig att tveka. Vinthundar skaaa man ju ha flera av ;)

Om hunden är trevlig, du gillar den, du har tid och råd och den fungerar ihop med Cc, varför inte? Hundmötesproblemen? Som du vet har ju jag också en fyrbening med hundmötesproblem. Vi jobbar på det och får det att gå bättre för varje dag som går. Sedan går jag ibland ut med Wahidah själv för att träffa andra hundar och så, bara för att försäkra mig om att hon inte tar efter Zalas "dumma" beteende.

Jag skulle nog aldrig avstå från en hund jag ville ha om den fungerade på alla sätt förutom vid hundmöten. En sak är om den inte fungerar ihop med hunden man redan har, om den är svår med människor och man ofta träffar andra som inte är hundkunniga eller något sådant som är svårare att leva med, men en så "liten" sak som problem med främmande hundar..? Det är för mig ett av de lättare problemen man kan ha :p

Vad tänker du själv? För- och nackdelar med att ta hunden?
Vad innebär det att vara jourhem och hur ser du på det?

Åhh, gud vad spännande.

Mötesproblemet är ju ngt man kan jobba bort, och som R_C sa så är det bättre den funkar med Cc såklart...hade sånt int efunkat hade jag nog avrått dig, för det blir jobbigt (jag vet)

Jag hade nog kört på om jag vore du, om MAGKÄNSLAN säger att du ska så lita på den......

Ska bli spännande att höra hur det går :)

Jag skulle vara jourhem, han är kvar ännu :D

Senast ändrad av en moderator:

Perfekt svar - jag visste att jag kunde lita på buke :D

Problemen som jag ser det är att det blir dubbelt krångligt. Dubbelt utrymme på tåg/buss/vid hundpass och dubbla kostnader. Just nu lutar det dock åt att jag öppnar mitt hem för denna vackra skapelse. Det som krävs nu är en övertalning av min sambo att en stor, svart greyhoundhane ska ta resten av platsen som är kvar i soffan :D

Ang. mötena så tyckte jag att det gick helt fint idag. Cc gick ju bredvid och var lugn och han verkade snappa upp detta. Han drog lite mot hundarna vi mötte, men inget skall eller otrevligt, utan han var mest nyfiken och ouppfostrad. Dock väldans söt och charmig. Längtar lite i förskott och hoppas på att kombon håller med mig!

Memma - det gick jättebra med Cc på promenaden. Vi gick först en halvtimma och så fick dom göra en rumpnosning och det gick superfint. Ett stort plus!

maria-mp - Den risken anser jag som överhängande och som en bonus :D

Lite bilder från dagens whippetträff. Bilderna blev lite suddiga. Jag skyller på att solen ihärdigt gömde sig bakom molnen :p

Bus!
DSC04905.jpg

DSC04908.jpg

DSC04913.jpg

För övrigt så blir jag med all förmodan greyjourhem inom kort. Mer info om det när det beger sig :D

Tack! Ja den blev häftig! Man kan se farten :)

Väldigt spännande ska det bli. Han kommer f.ö. imorgon :banana:

killen

Stämmer fint! 5 dagar kvar till tvåårsdagen.. Galet.
MEN jag börjar tro mer och mer på det där med att vinthundar faktiskt blir vuxna som "över en natt" när de är ca 2 år. Wahidah är så LÄTT nu :eek:
Hon är luugn inomhus, ensamhetsträningen går finfint och jag får ständigt påminna mig att inte gå för snabbt fram, hon tuggar visserligen på sängkläder, men annat låter hon oftast bli. Träningen fungerar fint när jag väl hinner träna (för jisses vad jag har fullt upp med.. något (:crazy:) nu. Jag vet inte vad jag pysslar med, men tiden räcker aldrig till...)
Allt är bara.. lätt. Dessutom börjar hon ju se vuxen ut och jag får nästan varje dag något tokfnatt och måste pussa på henne och klia lite på henne för att hon är såå söt och såå underbar :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 273
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 786
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett