TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

edit: Fy tusan! Snö är inte ok såhär på vårkanten. Jag kan dock trösta dig med att det blåste svinigt kallt och att jag frös häcken av mig pga vald vårklädsel. Prognosen sa sol, vädret sa moln och nordanvind.

Så lite bilder från LC'n idag. Hoppas på bättre bilder senare :)

Cc under en lugn stund. "Gu vicka stora!"
DSC04675.jpg

Varg/hjorthundscoursing.
DSC04697.jpg

DSC04700.jpg

DSC04702.jpg

DSC04706.jpg

Cc på bilvila. Miserabel!
DSC04720.jpg

Ett par charmiga salukis var där
DSC04725.jpg

Preparerade för regn...
DSC04731.jpg

Watch and learn
DSC04759.jpg

Pigga och glada hundar fanns det gott om i alla fall :D
DSC04810.jpg

ÅH så härligt med LC.. jag blir avis!
(men så surt att du lägger ut bilder på salukis utan att jag vet vilka det är :angel:)

Jag fick precis veta att en salukiuppfödare skickat länken till min träningsblogg till sina kommande valpköpare! Det känns helt underbart att jag faktiskt kan inspirera andra och kanske påverka något i en bra riktning :eek::bump:
(För jag är så less på "vinthundar är självständiga, de går inte att lära något, jag tänker inte ens försöka"-attityden som vissa fortfarande har)

*Muttermuttermorr* Det SNÖAR här idag! MASSOR! Både Zala och jag är skitsura och vägrar vara ute. Wahidah håller sig i skinnet, men hade nog inte tackat nej till en långpromenad. Galna hund..

Visst är det trist med mer snö. :( Fast jag måste erkänna att det är skönt med lite minusgrader istället för allt slask, trevligt med en paus från dammsugandet så att säga. :D Och så var det kul att se Cebbes reaktion för han blev fullkomligt överlycklig när han märkte att det kommit ny fin snö. Han går runt i lekinvit-ställning, typ ligger i fram och går med bakbenen, rullar sig, kastar sig, busar och rullar sig lite till. Han äääälskar snö! :D

Jo, mindre smuts är väl det enda bra. Men jag vill ha våååår! När det är torrt ute behövs det ju inte dammsugas heller (eller ja, jag behöver iaf inte. jag vet inte hur det är för dig?).

Jag vill också ha vår. Speciellt torr sådan ja, det vore finfint! Tyvärr är det fortfarande en hel massa snö som ska smälta bort här inne iaf, så det lär ju vara blött ett tag till. Hoppas den här istiden leder till en lång och härlig sommar, som belöning för att man överlevde liksom. :p

En lång och inte supervarm sommar! Gärna myggfri också. (Jag klarar knappt av att vara ute när det är för varmt..)

Våren är underbar, fast nyckfull. Vädret stämmer inte alls med prognoserna och våryr som jag är så klädde jag på mig alltför lite på LC-träningen. Ingen hit :p

Tyvär kan jag inte komma med någon information alls om salukivoffsarna, mer än att dom var väldigt vackra såklart.

Toppen angående träningsbloggen. Har kikat på din framsida och jag tror att den kommer att bli välbesökt. Du skriver bra och inspirerande och dina hundar är vackra och mediala :D

Torr vår har vi här. Du skulle varit med på träningen idag. Vi hade behövt lite affar för där var ingen till min besvikelse :( Det var ett par män som hade åkt 59 mil för sin licens med sina hjorthundar och sin galgo. Superfina hundar, men jag fick inte med mig hur det gick med licensen tyvärr.

Klart vi får en lång och fin sommar. Något annat är helt enkelt inte acceptabelt :D

Senast ändrad:

Toppen angående träningsbloggen. Har kikat på din framsida och jag tror att den kommer att bli välbesökt. Du skriver bra och inspirerande och dina hundar är vackra och mediala :D

Ih :o :D

Jag vill ha en stabil vår! en vår som bara innebär varmare för var dag som går och mindre och mindre snö och mer och mer grönt på träd och mark, tills det blir sommar :p

Jag vill ha en stabil vår! en vår som bara innebär varmare för var dag som går och mindre och mindre snö och mer och mer grönt på träd och mark, tills det blir sommar

Idag kändes det som att våren är på väg på riktigt!

Det firar vi med en bildbomb!
vrdagMars2010018.jpg

Njuta lite av solen...
vrdagMars2010022.jpg

...sen springa!
vrdagMars2010026.jpg

vrdagMars2010021.jpg

och en liten flört;)
vrdagMars2010040.jpg

+två porträtt
vrdagMars2010041.jpg

Min ögonsten!!!!
vrdagMars2010049.jpg

SLUT!

Fina Miiko! Jag bara älskar när dom blinkar med ett öga i taget :love: Första porträttbilden är jättefin!

Underbart fina Miiko!

Snart ska Wahidah leka med Miikos kompis :D Om en halvtimme ska jag gå hemifrån för att möta whippen Viggo en bit härifrån och så ska vi gå till en stoor rastgård där de små ska få springa av sig rejält. (Och jaadå, kameran följer med ;))

Zala får däremot stanna hemma. Igår och i förrgår så pep/skrek hon till, som om hon hade ont. Helt utan förvarning vad jag kunde se, men jag fick intrycket av att det är något som inte är helt som det ska vara. Dock reagerar hon inte ett smack på när jag känner igenom henne, men så är hon ju också ståltant kombinerat med dramaqueen som de flesta salukis verkar vara.. Man kan hugga av dem benet ena sekunden utan att de blinkar, men så råkar man putta till dem när de går framför fötterna på en på promenader och de skriker som om jorden sprängdes i småbitar.

Såå imorgon ska jag och hundarna iväg till en vän som även är utbildad veterinär och hon ska få titta på Zala lite. Fram till dess får Zala ligga på sängen och tugga märgben - vilket hon inte klagar allt för mycket över :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 273
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 786
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bergsyra
  • Ormbett