Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men vad jag har förstått är den inte speciellt förig? Är väl kanske det som är en nackdel då.. efter att ha haft en pudel skulle jag egentligen önska en hund som söker mer kontakt..
Men vad jag har förstått är den inte speciellt förig? Är väl kanske det som är en nackdel då.. efter att ha haft en pudel skulle jag egentligen önska en hund som söker mer kontakt..
Hihi! Min kompis som har afghaner skall i framtiden skaffa just pudel, för att den är så himla förig och kontaktsökande i jämförelse med vinthundar.![]()
Nej. En saluki är inte förig alls. Den är visserligen intelligent och lär sig saker lätt, men, den har en enorm självständighet och gör ingenting "bara för att man ska". Lyckas man motivera sin saluki kan det gå bra att träna lite med den och det fanns faktiskt en saluki som lyckades få ett 2apris i lydnadsklass 3, men de (ytterst få) salukis som tävlar lydnad verkar inte komma längre än att kanske få ett förstapris i lydnadsklass 1.
Vill du ha en hund som är mer kontaktsökande än en pudel och dessutom förig skulle jag absolut inte rekommendera en saluki, troligtvis inte någon annan vinthund heller. Undantag finns såklart, du kan ha sådan tur att du hittar en ovanligt förig vinthund som du sedan kan få "som du vill ha den" med mycket arbete och tålamod. Det är dock inget man ska räkna med att man lyckas få.
Vartärvipåväääg?
![]()