TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Men:mad: söta valpar får inte vara till salu, det är livsfarligt! jag har inte tid bada en afghan:D Idéfix han behövs ju typ aldrig borstas jag sköter nog hans päls nån gång i månaden ungefär...
Underbar liten valp, jag röstar för att du ska ha tre afghaner istället :angel:

Hehe! Mina badar en gång i veckan just nu men Cebbe borde egentligen bada kanske var femte dag nu när det är slask och elände. Tyvärr räcker inte dagarna till nu när jag praktiserar, om jag inte vill stå halva natten med det. Så det får vara.. Och tre ska jag nog ha, så småningom. ;) Måste ta körkort och så först bara, är så osmidigt att åka tåg och buss och så med tre stora hundar som dessutom är genomblöta så fort det regnar osv. För att inte tala om när man åker x2000 som jag gjort idag. Det är trångt nog med bara två hundar då. :p

Vaddå? Menar du att man kan ha för många affar? :D Jag har ju planer på att arbeta med mina så ju fler jag har desto mer kan jag ju jobba. Om dom bara kan arbeta 2 timmar per dag t.ex. per hund så måste jag ju ha fler hundar. *smart* ;)

För övrigt är jag rätt sugen på hjorthund med. Men mjaa. Affar är ju i mitt hjärta liksom. :love:

Och desto mer PÄLS! :o Men det blir toppen, mer för mig att fota ;)

Hjorthundar är ju bara för läckra! Om jag någon gång bor så att jag kan ha stoor hund så ska jag försöka hitta en riktigt frisk och långlivad hjorthund att kidnappa :angel: En period, för snart två år sedan, så drömde jag nästan varje natt att jag hade en egen hjorthund. En ganska liten tik var det och den var helt fantastisk. Alltid samma tik i drömmarna och vi var alltid ute på fina skogspromenader där hon fick springa lös och vi råkade alltid möta någon het man som råkade vara fotointresserad eller spela i något bra band :angel: Det är sådana gånger man blir sur över att man vaknar och att verkligheten är tråkigare än drömmarna.

nä vad roligt för dig äntligen få sitta upp i sadeln igen! Vill se massa bildbevis:D Annars får du komma hit och rida arab hur mycket du vill men han är ju lite halvdan än att rida men till sommaren så:D (unghäst)

haha det är omständigt med stora hundar, jag fick byta upp mig till kombi när idéfix kom in i mitt liv. Och dyra galler och grindar som såklart var tvunget vara krocktestade.

Men äga en av varje sort kanske? hur många olika vinthundsraser finnns det:angel:
Ingen kan ju slå en afghans hårsvall och charm, jag diggar verkligen deras stil och skönhet.

Sade någon arab? Jag kommer på stört! :D Min älskade älskade kille är ju utlånad för försäljning. Hos ett bra hem som jag verkligen hoppas vill köpa honom, men det känns så sorgligt ändå. Världens bästa arab är han. :p

Så underbar han är din minsting (?)!!! Och han har mina favoritfärger;) Hur går det för dig med hundarna?

Jag ska försöka att t.o.m. bli filmad :D Förhoppningsvis kommer jag rida lite på ridbana innan vi ger oss ut och då ska jag be min vän filma, eller fota, beroende på vad hon känner för osv. Det var verkligen superlänge sen jag red arab senast... Två år... galet lång tid. Tänk om jag glömt bort hur man rider? tänk om jag inte ens lyckas ta mig upp!?

Jag kommer till sommaren! :D

Japp minstingen 87cm i manken. Allt är bra med allihopa, fick låta gammelhunden somna in i somras 09. Han blev 11.5 år och hemma har jag ju barnen efter honom:)
Hoppas allt är bra med er.

Annelie & Co:banana:

Men äga en av varje sort kanske? hur många olika vinthundsraser finnns det:angel:

13! så du får ligga i om du ska hinna ha alla ;)

Afghan
azawakh
borzoi
chart polski
greyhound
galgo espanol
varghund
hjorthund
italienare
magyar agar
sloughi
saluki
whippet

Sedan har vi ju lite podencos, farao, podengo och cirneco om man tittar i grupp 5 ;)

äsch, vissa raser är ju nästan samma sak, jag får det till typ..öhh 7-8nånting. :angel:

Fast Idéfix kommer leva i minst 60år till med all den energi han har just nu.... jag är nöjd:p

Japp minstingen 87cm i manken. Allt är bra med allihopa, fick låta gammelhunden somna in i somras 09. Han blev 11.5 år och hemma har jag ju barnen efter honom:)
Hoppas allt är bra med er.

Annelie & Co:banana:

ohhhh:eek: vilken bjässe! Min är bara 77cm, en liten fjant alltså;) Sorgligt att den äldre fick somna in, men han kom upp i hög ålder iaf.
Dem är så fina dina hundar.

Föressten allihopa, äger iozrob den största vinthunden eller är det någon härinne på forumet som kan slå 87cm? Och vem är minst?

äsch, vissa raser är ju nästan samma sak, jag får det till typ..öhh 7-8nånting. :angel:

Jajo, afghan och borzoi kan vi slå ihop, det är samma pälsmängd :angel: Grey, galgo kan slås ihop, hjorthund och varghund, italienare och whipp, sloghi/azawakh, magyar och chart polski, saluki och... utställningsgrey?
Titta, bara 6 raser :D
Så tar Galathea borzoiafghanen, du tar hjortvargen, jag tar azawakhslougin, Hanna tar italienarwhippen och så får någon på buke ta magyarchartpolskin och salukigreyen, såå har vi alla vinthundar samlade på buke :idea:

ohhhh:eek: vilken bjässe! Min är bara 77cm, en liten fjant alltså;) Sorgligt att den äldre fick somna in, men han kom upp i hög ålder iaf.
Dem är så fina dina hundar.

Föressten allihopa, äger iozrob den största vinthunden eller är det någon härinne på forumet som kan slå 87cm? Och vem är minst?

Kan vi inte göra en liten mankhöjdslista att fylla på? :p
Isåfall har vi en början här:
Izorbs hund: 87cm
Idefix: 77cm
Zala: 64cm
Wahidah: 62cm

Kan vi inte göra en liten mankhöjdslista att fylla på? :p
Isåfall har vi en början här:
Miiko: 49cm (2cm för hög för standard,40cm för lite för mig:p)

För övrigt kan jag ta magyarchartpolskin också!:bump:

Senast ändrad:

Ok då var det mankhöjdslista:
Star: 67 cm
Aicha: 62 cm
Miiko: 49cm (2cm för hög för standard,40cm för lite för mig)

PS: Jag vill ha en affe till jag också.:bump:

Här kommer min borzoi

Ok då var det mankhöjdslista:
Doris 69 cm
Star: 67 cm
Aicha: 62 cm
Miiko: 49cm (2cm för hög för standard,40cm för lite för mig)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 268
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 953
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 675
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 108
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka