Sv: TREDJE Vinthundstråden!
Äsch. Han tog ju onekligen inte i mer än han behövde eftersom han inte skadade den lilla jycken. Det är ju skitbra och sunt! Var glad för det istället, att han bara trycker till den. Borzoierna vi träffat har inte haft dom begränsningarna riktigt, och den som skrämde skiten ur Cerberus och gav oss problem har tydligen skadat rätt många.

Efter det har Cerberus också plattat till några hundar, en boxer och en annan som han tyckte var jobbig och inte lämnade honom ifred. Då jagade han den morrandes, lade ner den och stod över den och lät som att han skulle äta upp den. Sedan släpper han upp den, utan en skråma givetvis, och får vara ifred resten av tiden.
Visst, han tar i så han nästan spricker ibland men han har ju lärt sig att om han bara säger ifrån lite grann så får han stryk. Hur som helst så har jag hellre en hund som säger ifrån och inte skadar, mer än möjligtvis ägarens ego. Än en där det faktiskt finns grund till oro. Nu har det ju inte hänt mig mer än två gånger, och jag släpper honom inte med andra hundar som vi inte direkt känner. Men hade han fått för sig att göra så mot en som springer fram till oss när han är kopplad hade jag inte oroat mig.

Om någon säger nåt kan du ju säga att den lilla hunden började.

Folk brukar ju ha såå stor hundkunskap. Eller inte.

Men äsch, tycker inte du ska oroa dig.
För övrigt är det inte så många som släpper fram sina hundar till mig nu när jag kommer med tre stora afghaner. Förstår inte alls varför? Hihi! Det värsta är iofs när dom väl gör det. Mina vill ju såå gärna leka. Och 90 kg afghaner som far och rycker åt olika håll vs. mina 50+kilosar... Ja, det tar en stund för mig att få ordning på dom då kan jag ju säga.
Vad jag inte förstår mig på är dock folk som har sina hundar lösa i parken här... Och sedan måste kasta sig över hunden för att hinna fånga den när vi kommer, annars får vi påhälsning. Om man inte bara kan säga åt hunden att stanna, varför ha den lös i sådana områden? Det är ju inte direkt ovanligt att man möter hundar här i centrala stan, det händer ju hela tiden? Mina hundar skulle också kunna gå lösa (bortsett från harjakten då) men eftersom dom garanterat skulle springa och busa med hundar så har jag dom ju kopplade. Jag bara undrar hur folk tänker ibland.