TREDJE Vinthundstråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: TREDJE Vinthundstråden!

Nej Vad underbart!:bump:
Duktigt jobbat G:banana:

(Är det inte lite kul att vi blir så glada för att åtminstonde EN av våra hundar kan apportera? säger väl en del om oss och våra hundar;) ME LIKE!):D

(Är det inte lite kul att vi blir så glada för att åtminstonde EN av våra hundar kan apportera? säger väl en del om oss och våra hundar;) ME LIKE!):D

Det är det verkligen! :D
meen, vi har ju även lilla Wahidah som kan apportera ;)

Förövrigt kan vi ju vänta med att starta ny tråd tills moderatorn låser tråden. Om jag inte minns fel så sa h*n bara att h*n funderade på att låsa tråden vid 1500 inlägg. Fast jag kanske minns fel. Det har jag gjort förut :angel:

Taaack! Som vi kämpat för detta. Nu är jag bara nervös för att han ska vara disträ och inte vilja samarbeta den dagen certifieringen är. Det kommer tyvärr vara i ett rum som han har varit i ganska mycket och tyckt är skiiittråkigt, så jag vet inte alls vad han kommer säga. Han blir ofta disträ när det är så där lagom lite som händer men ändå alltid finns något att titta på. En och annan hund som kommer, folk som går förbi och så där. Men tja. Det är ju bara att hoppas att just den 11e och 12e september är alldeles ypperligt bra dagar. :D Han fungerar ju alltid när vi gör praktik och så, så det är inte så representativt heller att han börjar tramsa och inte "förstår" vad jag säger. :crazy:

Vi kanske ska starta en ny tråd ändå? Jag har för mig att det sades att den skulle låsas vid 1500, inget funderande eller kanske. :D

Då får du busa upp honom massor så att det blir jätteroligt att vara där! :D jag håller alla tummar jag har för att han ska klara certifieringen.

Fast om tråden inte hålls i toppen så kanske moderatorn inte ser tråden och därmed inte låser den alls? det är ju onödigt. Jag tycker att vi håller liv i den här ett litet tag till :angel:

KL
Nu allihop:
Grattis till söta Donnie som fyllt 1 år.
Grattis till Galathea och Cerberus som gör så fina framsteg med apporten.
Grattis till alla era framgångar både på utställningar och med alla andra aktiviteter som ni ägnar er åt med era hundar, ingen nämnd och ingen glömd.
Här är det sommar ordentligt och så varmt att flickorna knappt orkar gå ut.
Har lovat att vi tar oss ut till Lövudden på utställningen för att se på alla snygga vinthundar fast vi håller oss såklart främst runt afghanringen.
Kid Sox kommer ju att vara med där, som en av mycket få utställningar för honom i år i Sverige, och då måste vi ju hälsa på släkten.
Idag har jag varit ( utan hundar pga värmen) nere på stan och hälsat på banracing-folket som hade ett tält där. Som väl alla vet hålls SM i Västerås i år så det kommer att bli spännande att åka ut och titta på dem. För övrigt kommer mina tjejer att få åka ut och titta på någon träning och kanske till och med prova på det där om de verkar tycka det är kul.
Ha en skön sommar alla och lämna inte era hundar i bilen!!!Det blir snabbt mördande varmt.

Vad KUL att träningen gett sånt resultat:laugh:, vilken bra video! Bra kämpat av er båda!!

Hannapirat - tror det är iaf några vintisar här som apporterar :) Men det kommer inte gratis:D

Jag är lite låg ikväll, var ute på en promenad, fyra hundar hade vi med oss. Nöjda kommer vi tillbaka och ut släpper någon en barsk liten japansk spets som springer fram och morrar och spänner sig. Något jag inte ser då jag packar ner väskan efter picknicken och min hund står i slakt koppel bredvid mig. (Men min vän står bredvid och tittar) Den lilla hunden springer alltså fram till min hund och trycker upp sig och min hund blir förbannad, trycker ner den lille i marken så han pinkar på sig och håller den där. Jag fick snabbt bort honom och den lilles hundägare gråter av förtvivlan över hennes "uppätna" hund (som inte fick någon skråma, dock gul päls).
FAN!! Är ju detta som bara inte FÅR hända! Jag brukar alltid vara på min vakt för att försvara min hund mot knasiga hundar som vill springa fram och bråka men jag var verkligen inte beredd på detta... Och sanningen är ju den att min hund är stor! Även om han inte börjar utan bara försvarar sig är det den andra som kan bli skadad! Så jag känner dåligt samvete samtidigt som jag är irriterad över att dem släppte ut hunden och sen säga att han "bara ville hälsa...!" menande att min hund är dum i huvudet som inte fattar att deras är herre i detta område...

så jag är ledsen över chocken att det hände, och att min hund nu riskerar bli betraktad som farlig.(ni vet ju hur djungelelegrafen fungerar ute på landet...)
Usch vad opepp jag känner mig just nu.

Btw, Nu leker kattungen i idéfix svans:D

och att min hund nu riskerar bli betraktad som farlig.(ni vet ju hur djungelelegrafen fungerar ute på landet...)
Usch vad opepp jag känner mig just nu.

Fördelen är väl då att du kanske slipper att j*vla idioter släpper fram sina hundar hur som helst till dig och Idefix...
Bra att Idefix sa till den lilla hunden. Så länge man inte drar ifrån hundarna från varandra brukar sällan någon komma till skada. Hundar är (ofta) bra på att ta hand om sådana situationer själva, även om man såklart önskar att sådant inte behövde hända.

Där har du en poäng jag totalt missade i min förtvivlan. Att min hund kanske inte vill hälsa på deras bjäbbmonster och nu antagligen slipper det. Amen.

Imorgon får det bli en lugn dag:rofl:

Tja, själv har jag ju högt ropat "Försvinn din lilla golvmopp!" till en lös liten hund som rusade fram - och jag såg till att ropa högt just för att ägarna skulle höra. När det gäller sådant uppfattas jag mer än gärna som otrevlig och tja, Zala sköter det där med att se otrevlig ut åt mig :angel:

Jag har märkt att många fler har börjat släppa fram sina små odågor mot oss nu när Zala börjar uppföra sig lite. Grejen är ju den att hon bara uppför sig så länge de håller sig på hyfsat avstånd. Går de mot henne gör hon utfall direkt och åh, ägarna blir alltid förvånade! Jag förstår inte det faktiskt.

Äsch. Han tog ju onekligen inte i mer än han behövde eftersom han inte skadade den lilla jycken. Det är ju skitbra och sunt! Var glad för det istället, att han bara trycker till den. Borzoierna vi träffat har inte haft dom begränsningarna riktigt, och den som skrämde skiten ur Cerberus och gav oss problem har tydligen skadat rätt många. :crazy: Efter det har Cerberus också plattat till några hundar, en boxer och en annan som han tyckte var jobbig och inte lämnade honom ifred. Då jagade han den morrandes, lade ner den och stod över den och lät som att han skulle äta upp den. Sedan släpper han upp den, utan en skråma givetvis, och får vara ifred resten av tiden.

Visst, han tar i så han nästan spricker ibland men han har ju lärt sig att om han bara säger ifrån lite grann så får han stryk. Hur som helst så har jag hellre en hund som säger ifrån och inte skadar, mer än möjligtvis ägarens ego. Än en där det faktiskt finns grund till oro. Nu har det ju inte hänt mig mer än två gånger, och jag släpper honom inte med andra hundar som vi inte direkt känner. Men hade han fått för sig att göra så mot en som springer fram till oss när han är kopplad hade jag inte oroat mig. :) Om någon säger nåt kan du ju säga att den lilla hunden började. :D Folk brukar ju ha såå stor hundkunskap. Eller inte. ;) Men äsch, tycker inte du ska oroa dig. :p

För övrigt är det inte så många som släpper fram sina hundar till mig nu när jag kommer med tre stora afghaner. Förstår inte alls varför? Hihi! Det värsta är iofs när dom väl gör det. Mina vill ju såå gärna leka. Och 90 kg afghaner som far och rycker åt olika håll vs. mina 50+kilosar... Ja, det tar en stund för mig att få ordning på dom då kan jag ju säga.

Vad jag inte förstår mig på är dock folk som har sina hundar lösa i parken här... Och sedan måste kasta sig över hunden för att hinna fånga den när vi kommer, annars får vi påhälsning. Om man inte bara kan säga åt hunden att stanna, varför ha den lös i sådana områden? Det är ju inte direkt ovanligt att man möter hundar här i centrala stan, det händer ju hela tiden? Mina hundar skulle också kunna gå lösa (bortsett från harjakten då) men eftersom dom garanterat skulle springa och busa med hundar så har jag dom ju kopplade. Jag bara undrar hur folk tänker ibland. :crazy:

Vad jag inte förstår mig på är dock folk som har sina hundar lösa i parken här... Och sedan måste kasta sig över hunden för att hinna fånga den när vi kommer, annars får vi påhälsning. Om man inte bara kan säga åt hunden att stanna, varför ha den lös i sådana områden? Det är ju inte direkt ovanligt att man möter hundar här i centrala stan, det händer ju hela tiden?

Sådant har även jag funderat på!

Senast igår blev jag faktiskt lite chockad. I samma port som min mor bor i, bor även en man som har en chihuhua-liknande hund. Denna lilla hund gör utfall och blir helt "skogstokig" så fort den ser mina damer (ni vet, skäller som besatt, drar i kopplet, fnattar runt i cirklar osv..).

Mannen verkar inte heller göra några direkta försök att faktiskt träna med hunden, utan går undan för att undvika problemen när han ser andra hundar på håll och vill inte heller riktigt prata med mig om sin hund (jag fick en gång en liten idé om att kanske ge honom tips på vad han kan göra för att få det lättare med hundmöten, men det gick inte).

Igår kom han bärandes på hunden - och hunden har inte ens ett koppel på sig! Jag hoppas att de tex hade åkt bil och att den därför varit utan koppel och att han bara bar den in till lägenheten utan att sätta på det.. Men om den där lilla hunden varit lös ute..? Det finns många hundar i området här :crazy: Hade den rusat fram helt galen till en stor hund som inte var vidare snäll så hade det säkert inte funnits någon liten hund kvar...

Toklängesen jag var härinne :o

Annars kan du ju alltid bosätta dig här en månad eller så :angel:

Ja!!! Fast nu har det ordnat sig med boende för Juli :p Augusti kanske??! ;)

Underbara badbilder!

Idag fyller Donnie 1 år! ♥

Grattis fina Donnie!!

Får jag be om en trumvirvel tack! För vet ni! Cerberus har nu hajat grejen med apportering och apporterar även utomhus!

Grattis och snyggt jobbat :D :banana:

Apropå apportering så kommer både Cc och Khaki tillbaks med bollar och pinnar. Inte alltid såklart, men liten verkar i alla fall ha förstått att det blir kul om man kommer tillbaks med grejorna :D

För övrigt är vi i skogen hos mamma och pappa igen. Khaki leker helt underbart fint med mammas saluki och växer sig stor. Idag ska jag försöka få till uppställningsbilder. Brukar gå sådär, men jag ska ge det ett försök, så får vi se om det kommer upp några bilder ikväll.

Jag har semester runt den 20e så någon vintisträff blir det inte för mig tyvärr, tyvärr. Hoppas det blir fler gånger! Kom ihåg att bomba tråden med bilder så vi får njuta lite på avstånd i alla fall.

CcochKhakisrkedalen.png

*kl*

Jag e så usel på att lägga upp bilder här, blir bara på Facebook som jag gör det... men tänkte jag skulle iaf slänga upp en bild här oxå nu......

Puma är nu 5½ månader gammal ;) Var har tiden tagit vägen.....????
Iaf (på tal om apportering) så ÄLSKAR hon att soringa efter bollar och kommer merän gärna tillbaka med dem och ger mig dem i handen, när jag säger "loss" :banana: så jag bör kanske börja träna apportering:) .....på bilden här springer hon efter en boll

31258042.jpg
[/url][/IMG]

Iaf, så är Puma e SKITKUL hund att träna med, följsam och superkontakt sökande, varje gång vi är ute på promenad så kommer hon frivilligt gåendes sidan om en och stirrar på en i fotgående :love: och lyssnar SUPER på inkallning. Och stolt blev jag oxå i förrgår när vi var ute på promenad och hon var lös...kommer en joggare, jag ber Puma sitta och stanna kvar och hon gör det oxå (annars är springande folk lockande :grin: )
Ja, jag är helnöjd med mitt rasval....:love:

Iaf, så är Puma e SKITKUL hund att träna med, följsam och superkontakt sökande, varje gång vi är ute på promenad så kommer hon frivilligt gåendes sidan om en och stirrar på en i fotgående :love:

Då kan vi åka på lydnadstävlingsturné sedan? :D

Då kan vi åka på lydnadstävlingsturné sedan? :D

JA, vi e på :grin: SYNNNDDD vi bor allt för långt i från varandra bara... :crazy:

Jag som någon gång i framtiden vill ha en saluki skulle merän gärna vilja bekanta mig med dina damer (ja & dig förståss)

+ galathea

Märkligt. Men lösspringande hundar verkar ju inte vara direkt ovanligt då. Undrar vad ägarna tänker med? Jag skulle inte våga släppa idéfix överallt pga jag är rädd något skulle hända honom. Jag vågar absolut inte släppa med vilken hund som helst. Och jag går helst en promenad med hundarna först så dem får lukta av varandra och umgås innan evt ihopsläpp. Men då vill jag veta säkert att det kommer fungera och finns det tveksamheter vill inte jag riskera något. Fastän att en hundägare bad mig släppa idéfix iaf för att hon ville han skulle sätta hennes hund på plats ty hennes hund morrade åt alla hundar. Så stod jag på mig och släppte inte idéfix. hrm vissa skulle inte ha hund. :p

Nåväl. Jag kommer passera den lilla vita hunden fler gånger men nästa gång kommer jag vara beredd:devil: Men förhoppningsvis har den lärt sig något (och ännu mer hoppas jag den inte springer lös) Men det ställer jag mig tveksam till:p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få... 2
Svar
21
· Visningar
4 274
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 954
Senast: QueenLilith
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
27 802
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
17
· Visningar
8 112
Senast: Lycan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31