Trevligt att vara saknad

Men anledningen till bortavaron är inte lika rolig. Min pappa har varit RIKTIGT uschligt dålig i slutskedet av KOL i ett halvår och åkt ut och in på lunavdelningen. Sista 20 dagarna har han dock legat inne helt, med extra syre och sista 10 dagarna med morfin, för att dämpa ångesten för att inte få luft. Han har kämpat så, för att hålla i tills han skulle få bli gammelmorfar. Mamma har suttit vid hans bädd mellan 11 och 21 varje dag, min bror och syster har agerat chaufförer och vi andra har varit där och hållit mamma o pappa lite sällskap. Sista 10 dagarna har pappa inte pratat, förmodligen pga morfinet fick honom lite avkopplad.

Från början var födseln av min systerdotters bebis, beräknad till mitten av mars. Men så för tre veckor sedan hade barnmorskan räknat om och sa att det inte blir förrän i mitten av april. Men nu var "turen" på vår sida. Lillflickan kom i förrgår och igår... somnade pappa in.

Så jag kommer nog fladdra lite hit och dit, beroende på hur tankarna går. Men jag mår bra, äter bra nu när jag inte behöver panta 50 flaskor, för att kunna köpa mig ngt att äta, och har gått upp i normalvikt igen. :heart
 

Det är ok att känslorna far åt olika håll, för dej har ju två händelser av helt olika sort skett inom väldigt nära tid. Inte konstigt tankar och känslor är som de är då?

Kanske?
Glädje över det nya barnet
Sorg över pappas bortgång.
Åh vad roligt med ett nytt barn i familjen
Tacksamhet över att få berätta, Pappa nu har barnet fötts
Ledsamhet att de aldrig kommer få träffas
Lättnad över att pappa inte lider mer.

Tillåt dej att känna dina känslor.
Gläds tillsammans med din systerdotter och familjen över barnet.
Sörj tillsammans med henne och familjen efter pappa/ morfar/ make.

Skickar en vänlig tanke åt ditt håll.
 
Det är märkligt hur ofta en kommer när en går. Ta hand om dig! ❤
Jo, mamman till den lilla flickan föddes samma dag som min farbror dog i cancer för 24 år sedan. Och då skulle farmor prompt "fira" min farbrors dödsdag på L's födelsedag. Och farmor tog alltid upp det vid tårtabordet. Hemma pratade vi ofta om det, så pappa var nobel nog att vänta en dag. :heart Så inte den här lilla tjejen också blir firad på sin gammelmorfars dödsdag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Häst
  • Dressyrsnack 17
  • Överproduktion av hud?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp