Tricks och tips för hotellvistelse

Jag älskar att bo på hotell! Sover nästan alltid som en stock när jag sover borta :). Min kompis och jag åker ofta iväg med ungarna och bor borta någon natt bara. När de har somnat så brukar vi dela en flaska vin som vi har tagit med. Mycket billigare och oftast godare än den man kan köpa där. Vinöppnare och vinglas lånar vi i baren.

Är vi missnöjda så klagar vi alltid. Men på ett vänligt sätt! Det är inte receptionistens fel att det finns könshår i duschen precis. Det har lett till mer än en uppgradering, gratisdrinkar och andra sätt att kompensera.

Och ja, eftersom vi inte vill sova ihop så har vi upptäckt att dubbelsängarna i princip alltid går att dra isär till enkelsängar.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Det framsta jag har lart mig genom denna trad ar att en del verkar vara betydligt gladare till att slapa runt pa grejer an vad jag ar.
Prioriterar t.ex. alltid en lattare/mindre vaska an att ha lyxen att ha egna tofflor t.ex. Att eluttagen inte heller ar precis dar jag vill ha dem ar jag inte heller sa brydd om.
 
Det framsta jag har lart mig genom denna trad ar att en del verkar vara betydligt gladare till att slapa runt pa grejer an vad jag ar.
Prioriterar t.ex. alltid en lattare/mindre vaska an att ha lyxen att ha egna tofflor t.ex. Att eluttagen inte heller ar precis dar jag vill ha dem ar jag inte heller sa brydd om.
Kan inte låta bli att känna mig träffad och kan inte låta bli att flina heller... :D
Sist jag var borta (4 nätter ) hade jag med mig allt det där vanliga med tofflor, en femeters förlängningssladd, en grendosa, hårtork, vattenkokare, cd-spelare/radio, bok, korsord, tidningar, väckarklocka, en stor temugg, 2 kuddar plus symaskinen och massa tyger ifall jag skulle bli lite pysselsugen. Nu blev jag väldigt pysselsugen så jag sydde en liten mojäng. Nackdelen var att det blev sen kväll innan jag blev sugen på att sy, så då vågade jag inte använda symaskinen för den skulle väsnas... så då fick jag sy för hand. Nästa gång jag åker bort ska jag tänka lite mer @Stefffie -fierat, så jag tar med mig mp3 spelaren, Lena Furbergs målarbok och färgpennor istället. Och en vanlig synål om jag skulle bli outhärdligt sugen på att nåla ihop nåt...

... jag kan ju ta med mig symaskinen och ha den kvar i bilen för säkerhets skull. Vet inte riktigt hur vanligt det är att man kan låna en i receptionen.
 
Alltså va? Jag tar inte med nånting alls. Ja alltså laddare och byteskläder och hygiengrejer förstås. Använder hotellets tvål och hårfön och vattenkokare. Skulle aldrig i livet orka släpa omkring på en massa onödigt. Reser oftast med hundarna så har tillräckligt med grejer redan pga det.

Jag vet inte vilka sk tips och trix man ska berätta om? Allt sånt står det ju om i infon om hotellet.
 
Alltså va? Jag tar inte med nånting alls. Ja alltså laddare och byteskläder och hygiengrejer förstås. Använder hotellets tvål och hårfön och vattenkokare. Skulle aldrig i livet orka släpa omkring på en massa onödigt. Reser oftast med hundarna så har tillräckligt med grejer redan pga det.

Jag vet inte vilka sk tips och trix man ska berätta om? Allt sånt står det ju om i infon om hotellet.

Lite av poängen med att bo på hotell framför att boka en stuga eller vandrarhem är att det är betydligt mer komplett och bekvämt (sängkläder, restaurang, frukost, toalett på rummet, städning, dusch, eluttag, låsbar egen dörr osv). Så jag håller nog med.

Samtidigt finns det små små saker som kan underlätta.
 
Alltså va? Jag tar inte med nånting alls. Ja alltså laddare och byteskläder och hygiengrejer förstås. Använder hotellets tvål och hårfön och vattenkokare. Skulle aldrig i livet orka släpa omkring på en massa onödigt. Reser oftast med hundarna så har tillräckligt med grejer redan pga det.

Jag vet inte vilka sk tips och trix man ska berätta om? Allt sånt står det ju om i infon om hotellet.
Nej inte allt och alla läser inte allt haha
Därför jag startade denna tråd då jag stött på många som inte vet att man kan få nya kuddar, be om extra kaffe eller att det finns hygienprodukter i receptionen
Själv använder jag aldrig hotellets tvål och schampoo och sådant
Det luktar oftast för starkt för mig
 
Beroende på vad man bokar så finns det oftast på rummet
Jg brukar kolla att det finns p rummet eller gratis nere vid receptionen
Jag gör givetvis bara det när jag vet att det inte finns.
Min erfarenhet är att den varierar beroende på land och prisklass. Jag bor generellt sett i billigare hotel/rum.
I brittiska hotell är det alltid standard :)
 
Kan inte låta bli att känna mig träffad och kan inte låta bli att flina heller... :D
Sist jag var borta (4 nätter ) hade jag med mig allt det där vanliga med tofflor, en femeters förlängningssladd, en grendosa, hårtork, vattenkokare, cd-spelare/radio, bok, korsord, tidningar, väckarklocka, en stor temugg, 2 kuddar plus symaskinen och massa tyger ifall jag skulle bli lite pysselsugen. Nu blev jag väldigt pysselsugen så jag sydde en liten mojäng. Nackdelen var att det blev sen kväll innan jag blev sugen på att sy, så då vågade jag inte använda symaskinen för den skulle väsnas... så då fick jag sy för hand. Nästa gång jag åker bort ska jag tänka lite mer @Stefffie -fierat, så jag tar med mig mp3 spelaren, Lena Furbergs målarbok och färgpennor istället. Och en vanlig synål om jag skulle bli outhärdligt sugen på att nåla ihop nåt...

... jag kan ju ta med mig symaskinen och ha den kvar i bilen för säkerhets skull. Vet inte riktigt hur vanligt det är att man kan låna en i receptionen.
Det här är något av det mest bisarra jag läst, en symaskin?! :rofl: hur många väskor hade du för att få plats med allt det? Hade du släpat med samma saker om du har rest med tex flyg eller tåg? Jag är helt förundrad :D
 
Nu för tiden så reser jag mest med katterna faktiskt så jag kan inte släpa med mig hur mycket som helst. Brukar försöka se till så att jag har ett rum med större badrum bara så att jag kan låsa in en katt där utan att den i princip måste bo i en garderob.

Annars så använder jag aldrig hygiengrejer från hotellet och har med mig egen fön. Men att ha med sig grenuttag, buntband , brandvarnare eller annat jox skulle jag aldrig komma på att göra.
Möjligtvis att jag ska köpa en liten vattenkokare. Men sist vi var på hotell så fanns det micro och kokande vatten direkt ur kranen ute i korridoren. Detta var på ett flygplatshotell i helsingfors. Så då köpte vi koppnudlar och billys panpizza och åt inne på rummet. (det är en dyr hobby att åka på kattutställning, man får dra in på maten)
 
Bor inte så ofta på hotell och packar oftast lätt, dvs inget onödigt. Men i och med denna tråden funderar jag på att skaffa mig en resevattenkokare. Kommer ALDRIG våga använda hotellets igen :nailbiting:
Fast den där artikeln om underkläderna var sällsynt illa underbyggd.

Men det har dykt inlägg i sociala medier som tyder på att en del hotellgäster faktiskt praktiserar den obehagliga ovanan att i brist på annan tvättmöjlighet köra kalsonger, trosor och strumpor i vattenkokaren.

Det är den amerikanska sajten Gizmido som hittat inlägg på Twitter och kinesiska Weibo som antyder att tvättmetoden förekommer bland resenärer.


Tyder på, antyder ... Ren bollocks om du frågar mig.
 
Fast den där artikeln om underkläderna var sällsynt illa underbyggd.

Men det har dykt inlägg i sociala medier som tyder på att en del hotellgäster faktiskt praktiserar den obehagliga ovanan att i brist på annan tvättmöjlighet köra kalsonger, trosor och strumpor i vattenkokaren.

Det är den amerikanska sajten Gizmido som hittat inlägg på Twitter och kinesiska Weibo som antyder att tvättmetoden förekommer bland resenärer.

Tyder på, antyder ... Ren bollocks om du frågar mig.
Hoppas du har rätt!
 
Fast den där artikeln om underkläderna var sällsynt illa underbyggd.

Men det har dykt inlägg i sociala medier som tyder på att en del hotellgäster faktiskt praktiserar den obehagliga ovanan att i brist på annan tvättmöjlighet köra kalsonger, trosor och strumpor i vattenkokaren.

Det är den amerikanska sajten Gizmido som hittat inlägg på Twitter och kinesiska Weibo som antyder att tvättmetoden förekommer bland resenärer.

Tyder på, antyder ... Ren bollocks om du frågar mig.
Ungefär som det som cirkulerade på fb för ett gäng år sedan, att ett bassängbad ledde till att man svalde ohemula mängder urin :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 066
Senast: Habina
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 576
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp