Nä, varken tävlat eller ställt. Han är inne på sin *tänka* femte eller om det är sjätte riesen nu. Men han har dem 'hemmabrukshund' och vakthund typ. Går hemma på gården och är med överallt (han har verkstad hemma, eget företag) och vaktar gård och hus när han åker bort kortare perioder (över dagen eller så). Den förra var hemma 'jämt', den hatade att åka bil. Den han har nu älskar bilen och är med honom på jobb etc, bor endera med pappa på hotell eller vaktar lastbilen på nätterna.
Han kör brukslydnad hemma, och jag har försökt peppa honom att tävla flera år nu men han tycker inte han har tid (vilket är sant) och anser att utställningar är trams som premierar fel saker. (jag håller inte riktigt med honom där, men jag förstår hur han menar, han tycker att det viktigaste - temperament och mentalitet - inte får den vikt det borde vid utställning).
Tror iofs någon av mina systrar ställde ut hanen en gång i tiden med bra kritik, men det är nog också allt
Hmm, man kanske skulle sno hunden och ställa den lite
Han kör brukslydnad hemma, och jag har försökt peppa honom att tävla flera år nu men han tycker inte han har tid (vilket är sant) och anser att utställningar är trams som premierar fel saker. (jag håller inte riktigt med honom där, men jag förstår hur han menar, han tycker att det viktigaste - temperament och mentalitet - inte får den vikt det borde vid utställning).
Tror iofs någon av mina systrar ställde ut hanen en gång i tiden med bra kritik, men det är nog också allt
Hmm, man kanske skulle sno hunden och ställa den lite