Bukefalos 28 år!

Lägenheten är liten och ett smärre bombnedslag. Problemet är egentligen att den är en enda garderob. Hade det inte varit för det är den egentligen ganska mysig. Den ligger högst upp i huset med fantastisk utsikt över takåsarna. Dessutom kostar den praktiskt taget nada i månaden.
Läget är perfekt. Nära till allt. Jag hänger sällan mitt i city men det tar inte många minuter att rulla till centralen eller hötorget med cykeln. Runt hörnet har jag massa restauranger, butiker, cafeér. Personalingången till mitt favorit-vin-hak går att nå från min innergård :angel:
Om jag skulle flytta skulle jag dra till Paris (Marais) om ngn köpte mig en mysig vindsvåning där ;) Annars är jag helt ok med att bo här.
 
Älskar där vi bor, känner mig hemma för första gången som vuxen! Bor ute på landet, sjöutsikt och vackra omgivningar, trädgård och vacker lägenhet (hyr på ett gods) så vi behöver inte bekymra oss om värme, underhåll och de tråkiga bitar a. Hästarna ser jag från fönstren, hyr eget vackert stall från1920 talet och att det finns ridhus på gården gör int saken sämre direkt. vi har familjerna nära dessutom. Härifrån får de bära oss ut med fötterna före :) Maken och hans bror ( som bor 100 m bort) är tredje generationen som bor här så det känns hyfsat stabilt.
 
  • Gilla
Reactions: Sar
Jag trivs, annars skulle jag inte bo här. Har egen gård med allt vad det nu innebär men saker går att ordna så att de inte tar så lång tid. Så att inte underhållet av de basala detaljerna tar för mycket energi av det jag helst vill göra (rida, läsa en bok osv).
 
Bodde du i stad förut?

Japp, född och uppvuxen inne i stan. Visst är det bekvämt också, jag har velat länge på om jag skulle sätta mig ute på landet eller inte, men grejen är att jag bor ganska så precis 1 mil utanför, det tar 10 min in med bil, 20 med moped och cykla är även möjligt. Bussarna går rätt bra och tar alltså 10 min in med det också. Jag har inte så mycket annat för mig än mina hästar (när jag inte jobbar), så oftast slipper jag ens åka någonstans alls.
 
Har ju precis akutflyttat (tråden om katastrofflytten)
Var meningen att hyra ett hus med gott om plats och utsikt över stora ängar.
Nu blev det istället en trea på andra plan.
Jag kommer sakna min radhuslägenhet med uteplats bak och fram men inte jobbet med den.
Hyrde kommunal lägenhet och ändå fick jag både klippa gräs osv.
När jag fått ordning här tror jag att jag kommer trivas bra :).affären är snett över gatan, dock dyr så det blir bara typ mjölk och sånt.
Jag behövde byta ort p g a exet och allt som skett i mitt liv
Bara framtiden kan avgöra om det var rätt :)
 
Nej, just nu trivs jag inte alls. Bor i en lägenhet i ett äldre hus så väggarna är noll ljuddämpande. Lägenheten är iofs väldigt fin och precis i min stil och läget är väl ett av de bättre i Malmö med tre minuters promenad till havet men jag är verkligen SÅ trött på att alltid ha folk omkring mig. Men i november blir det flytt till en avstyckad gård jag och sambon köpt. De gångerna jag varit där har det verkligen känts som "hemma", så jag hoppas den känslan ska hålla i sig länge, länge :love: Insynsskyddat åt det hållet det finns grannar och hagmarker, åkrar och skog åt andra hållet. Längtar verkligen!
 
Jag flyttade till lägenhet den 1 augusti efter att haft egen gård i 23 år.
Jag fullkomligt älskar min lägenhet.
Var inte glad i början då jag sålde gården och grät en skvätt när jag lämnade över nycklarna.
Men är så glad idag och känner att allt blir så mycket lättare när man inte behöver vara orolig hela tiden för vad som ska gå sönder nästa gång...
Så något jag inte var så glad över i början har blivit så bra.
 
Så... trivs ni där ni bor? Trivs ni med allt? Vad är bäst? Jag tänker ofta på att jag trivs. Gör ni det? Vad skulle få er att trivas bättre? När ni öppnar ytterdörren, ler ni sådär småfånigt för er själv och tänker "Hemma"?

:D

Jag toppentrivs där jag bor, enda nackdelen är att vi inte har stall och hagutrymme. ;)
Jag bor i ett litet hus på landet med min sambo.

Min dröm har alltid varit att bo i ett hus på landet (eller jao helst en liten gård ;)) där jag har max 1 mil till närmsta affär men gör inget om det är längre till större ställen.
Och för något år sen när jag trivdes som mest med livet kom jag på - att jag har nått min dröm-vision gällande boende!

Finns två saker som skulle få mig att trivas bättre ena är att jag hade velat ha min familj nämre (mamma, pappa och syster med familj vilka jag idag har 16 mil enkel resa till) andra vore ett litet stall med hagutrymme.
Men man kan ju inte få allt!

Minst en gång om dagen står jag och ler fånigt och finner inre ro när jag har rökpaus på verandan! Jag har ÄNTLIGEN hittat hem!! :love:
 
Så... trivs ni där ni bor?

Nej, det gör jag absolut inte faktiskt, jag vantrivs kopiöst med mitt boende men det är inte så enkelt att byta till att bo som jag skulle trivas iom att jag är arbetslös, men får jag ett fast tillsvidarejobb så kommer jag att ta mig härifrån fortast möjligast!
 
Jag trivs! Nyligen flyttat ut på landet igen efter flera år i staden där jag vantrivts i ett litet något spartanskt hus som är min oas.
Älskar att kunna öppna dörren och katterna kan gå ut, hunden är alltid lös och att se granngårdar på avstånd men endast höra tystnaden, vinden som susar i träden och syrsor och fåglar. Underbara soluppgångar och naturen rakt utanför dörren. Jag kanske fryser halvt ihjäl i vinter men hellre det än att bo i stan igen ;)
När hästarna flyttar hit är allt perfekt :love:
 
Både ja och nej. Jag hyr ett litet hus på en gård.

På plussidan:
Jag har inga störande grannar.
Huset är mysigt.
Jag har vacker utsikt.
Jag har en trevlig hyresvärd som också kan tänka sig att vattna mina blommor om jag åker bort.
Jag har lite trädgård som jag kan göra vad jag vill med.
Det är bra hyra.

På minussidan:
Det är långt till allt. 30 minuter till jobbet och 20 minuter till närmaste stad, enkel väg.
Huset är dragigt.
Husets luftvärmepump väsnas.
Huset är väldigt litet.
Jag har ingen egen dusch och den som finns är ofta skitig när jag kommer.
Jag har ingen riktig toa.
Jag måste dela tvättmaskin med hyresvärden.
Trädgården är för liten.
Jag äger inte mitt boende och känner mig rotlös.
 
Jag trivs. Jag och sambon hyr ett hus av min familj så vi bor på samma gård, men behöver inte umgås om man inte vill.
Har sjötomt med skogen precis inpå.

Det ska dock renoveras nästa sommar. Badrummet ska göras om (det är litet men går att få bättre) och vi ska göra om värmesystemet då det är ca 12 grader på mornarna när man kliver upp vintertid. Sen är det rätt litet, det behövs byggas ut när det är dags för tillökning.

Detta är min mormors föräldrahem så det är jag som tar över sen.

Det är dock planerat för några år i Falun också. Sambons föräldrar är en så länge pigga, men i våran plan ligger att flytta dit och hjälpa dom så gott vi kan om (när) den dagen kommer. Kommer trivas då med då jag älskar området och huset. Huset innehåller flera lägenheter som dom äger så vi har en liten övernattningslägenhet där i dagsläget.
 
Ja, jag har hittat hem :) flyttade hemifrån för 3-4 år sedan. Flyttade 4 gånger innan vi köpte huset som är mitt hem. Som jag känner nu vill jag aldrig flytta igen. Bor i ett kedjehusområde med gott om barn runt oss. Lagom mycket tomt för att odla lite smått men ändå inte så mycket gräs att klippa. Allmänning bakom tomten så man känner sig inte instängd heller. Det är en bit från stan men än så länge verkar det funka att pendla för sambon och det är väl det som var det stora frågetecknet.

Härligt att kunna göra lite som man vill såsom man kan när man bor i hus och vi har dessutom ganska mycket yta att röra oss på. Här vill jag bo, kanske inte resten av mitt liv men åtminstone ett tag framöver :)
 
Jag TRIVS.
Varenda gång jag kör in mellan grindstolparna till mitt nya hus blir jag alldeles glad. Allt är perfekt.

Bor i hus på landet - nära stan. Kan inte bli bättre
 
Ja, jag trivs :love:

Vi har bott i vårt nya hus i nästan exakt ett år, och det blir bara bättre och bättre allt eftersom renoveringen fortskrider! Igår färdigställdes kontoret, så nu är det bara min walk in closet kvar sen är hela övervåningen färdigrenoverad :banana:!

Huset, trädgården (4500 kvm inhängnad tomt med gräsmatta och skogsdunge) och läget (längst upp på grusväg, skog åt tre håll och hästhage åt ett) är PERFEKT för oss och våra 5 hundar!

Det enda som är lite dåligt är vår labile granne, men honom har jag inte sett på massa månader så han har jag inte så ont av nu :p!
 
Flyttade direkt från föräldrahemmet hit till min sambos gård för fem år sedan. Jag älskar att kunna ströva på vår egna mark, gå milslånga promenader på vägarna runt gården och att bara ha 30 minuter med bil till större städer.
Sedan att huset renoveras i snegeltakt, att tapeterna i ens nyrenoverade rummet är fula och golvet är sjukt opraktiskt när man har fem hundar, att ekonomibyggnaderna är för små och att vi inte har något garage köper jag än så länge! Vi är överrens som att vi inte ska bli här för alltid men ingen vill flytta före gården är i skick nog att hyras ut och lånen är betalda.

Och eftersom tanken på att "behöva" bo här i 10-15 år till inte grämer mig det minsta vågar jag nog påstå att jag trivs rätt bra :)
 
Jag älskar vårt hus, utsikten och närheten till all fantastisk natur.

Jag älskar inte vår galna granne och vägen som ligger lite för nära, men grannen kan ju inte bo kvar för evigt och får vi bara upp ett staket runt trädgården så jag slipper oroa mig för att hunden ska strosa ut i vägen så blir det nog inte mycket bättre :)

Dessutom är området och den galna grannen hundra gånger bättre än vår förra granne och vårt förra område, så jag ska inte klaga :)
 
Jag stortrivs. Vi bor på en liten hästgård på landet. Jag älskar att kunna gå ut i stallet och natta hästarna i mysdress och foppatofflor. Jag älskar att hundarna och katterna kan gå som de vill.
Jag är uppväxt i en förort till Stockholm och det enda jag saknar är det stora utbudet på bra tränare och träningar på nära håll. Jag insåg inte hur lyxigt jag hade det med det innan jag flyttade ut i skogen..
Vi bor mitt ute på landet och ändå har jag bara 10 min med bil till mitt jobb som jag älskar. Kanon!
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 712
Senast: Whoever
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 873
Senast: Gunnar
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 588
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Hej! Jag påbörjar nu till hösten äntligen min utbildning. Jag och min dotter bor bra, i ett område jag känner till väl, nära till...
2
Svar
28
· Visningar
3 476
Senast: Ms_Antrop
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp