Bukefalos 28 år!

trött, trött, trött - redan!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Missemyran

Nu är jag så trött, härligt trött förvisso, att jag knappt orkar gå och lägga mig :D . Jisses! Så här kommer det nog att vara ett tag framöver. Har i alla fall berättat för mina föräldrar som blev själaglada! INte att jag är trött då :D utan om bäbben. :bump:
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

Det är en period i början som man är sådär nedrans fruktansvärt obeskrivligt astrött... Det går över ganska snart, i de flesta fall!
Vila så mkt du kan, helt enkelt!

Lycka till! :)
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

Å skulle vilja ha varit en fluga på väggen när de öppnade posten!! :bump:
Som sagt, tröttheten går över efter ett litet tag i normala fall :smirk: !!!
Mår du nått mer illa då?
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

Jag håller med, jag är också jättetrött precis hela tiden. Just nu ska jag ner och hålla en föreläsning i fyra timmar för en distanskurs och normalt brukar jag vara ganska nervös och uppe i varv innan en sådan grej. Nu känns det bara som om jag ska somna vilken sekund som helst... Dessutom hinner jag bara se halva filmer nuförtiden på tv. När går den här tröttheten över så man kan börja leva lite mer som vanligt igen????
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

ät järntabletter så ska du se att du blir piggare. Jag var grymt trött men det gick över nästan direkt efter att jag började äta det.
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

Feykír skrev:
ät järntabletter så ska du se att du blir piggare. Jag var grymt trött men det gick över nästan direkt efter att jag började äta det.

Vi ska iväg och handla så jag ska köpa järntabletter, tack för tipset! Järn är ju alltid bra hur som helst så det kan knappast skada nu heller, snarare tvärtom. Skulle gå 1½ km till stallet och sedan mocka och armarna var tunga som bly och jag gick vingligt från busshpl till stallet. Kände mig helgroggy. Så lite järn får säkert fart på mig igen :bump:
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

Tokmaja skrev:
Å skulle vilja ha varit en fluga på väggen när de öppnade posten!! :bump:
Som sagt, tröttheten går över efter ett litet tag i normala fall :smirk: !!!
Mår du nått mer illa då?

Jag är för trött för att må illa
:D mådde lite illa imorse men somnade om :rofl: jag mår rätt bra förutom den här enorma tröttheten!
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

Jag är oxå trött, fast iof är jag alltid väldigt trött vid den här årstiden. Svårt att veta vad som beror på vad :D
Iaf har jag börjat ta paus på jobbet ungefär mitt på dan när jag bara sitter ner nån halvtimme och läser. Sköööönt!
Hoppas att det blir ljusare snart och att gravtröttheten ger med sig, då blir jag nog pigg igen! Hur länge brukar man vara trött?

Järnbrist tror jag inte det är eftersom jag redan äter vitamineraler som ska vara anpassade för gravida kvinnor. Eller tror ni jag behöver mer än så? Ska kanske pröva iaf!
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

elbereth skrev:
Jag är oxå trött, fast iof är jag alltid väldigt trött vid den här årstiden. Svårt att veta vad som beror på vad :D
Iaf har jag börjat ta paus på jobbet ungefär mitt på dan när jag bara sitter ner nån halvtimme och läser. Sköööönt!
Hoppas att det blir ljusare snart och att gravtröttheten ger med sig, då blir jag nog pigg igen! Hur länge brukar man vara trött?

Järnbrist tror jag inte det är eftersom jag redan äter vitamineraler som ska vara anpassade för gravida kvinnor. Eller tror ni jag behöver mer än så? Ska kanske pröva iaf!

Jag äter också redan vitamineral anpassade för gravida kvinnor och visst är man väl alltid trött den här årstiden men inte SÅ HÄR! Det går väl över om ett tag, det ska ju inte hålla i sig så jättelänge, inte den här tröttheten som går över alla gränser och får mig att känna mig som en levande död/"smått berusad klockan två på natten".
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

Det behöver inte alls vara järnbrist utan helt enkelt trötthet pga graviditet... Jag har jättefina järnvärden men är ändå helt slut dagarna och kvällarna... Fast för mig är det även beroende på att blivande stora systern drömmer mardrömar för tillfället och väcker oss andra... ;)
Micropauser kan göra under, att få sova fem minuter mitt på dagen kan gör att jag orkar hålla igån hela kvällen.
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

järnbristen brukar väl inte komma så här tidigt? Har för mig BM pratade förra gången jag var gravid om att fostret vanligtvis inte "stjäl" järn förrens efter halva graviditeten åtminstone. Men att vara trött i början, det är väl det absolut vanligaste "symptomet" på graviditeten som finns? Jag hade förra gången nästan för högt HB (det är faktiskt inte bra med för högt HB), men ändå var jag sjukligt trött. Denna gången har jag mer normalt HB, men var ändå mindre trött än förra grav.

Äter du redan vitamineraler, så ska du väl få i dig det nödvändiga järnbehovet. Tyvärr känns den här perioden av trötthet och illamående som den håller på i flera år, även om det bara är någon vecka. Men det går snart över.
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

järnbrist eller inte är väl egentligen inget att spekulera i. Gå till läkaren och be dem testa så får du svaret direkt. Behövs det så behövs det... Jag hade järnbrist i tidig graviditet och för mig hjälpte det men det är väl lite svårt att avgöra vad som är rätt eller fel på ett forum?
 
Sv: trött, trött, trött - redan!

Feykír skrev:
järnbrist eller inte är väl egentligen inget att spekulera i. Gå till läkaren och be dem testa så får du svaret direkt. Behövs det så behövs det... Jag hade järnbrist i tidig graviditet och för mig hjälpte det men det är väl lite svårt att avgöra vad som är rätt eller fel på ett forum?

Jag äter varierad kost och vitamineral så det ska väl räcka. Tröttheten är säkert "bara" pga graviditeten. Jag tänkte köra en "järnkur" en vecka nu och sedan "bara" fortsätta äta vitamineralen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Jag är så fruktansvärt trött precis exakt hela tiden. Jag går runt här hemma och suckar, stånkar och stönar över att jag är så jävla...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 263
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Har tänkt nu i mer än en vecka att jag behöver gå och storhandla men kommer inte iväg. Känner mig så trött, både i kropp och hjärna, så...
Svar
1
· Visningar
357
Senast: Rosett
·
  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
646
Senast: Cosinus
·
Övr. Barn Tänkte höra med er lite mer rutinerade föräldrar hur ni löser sommarsemestern med barnen? Fram till nu har jag kunnat lägga min semester...
2
Svar
31
· Visningar
2 031

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp