Bukefalos 28 år!

Tror du att 30.000/månad så skulle fler tänka sig att städa?

Det är ju helt vansinnigt med era löner!

Ja, alltså, jag kan köpa att ingångslönen inte är så hög, men det vore ju trevligt om det fanns någon löneutveckling... :p

Jag för min del har "turen" att jobba i ett prioriterat område nu, och därför fick jag en hygglig löneförhöjning. Känns ju dock sådär att ligga rejält mycket över kollegor som jobbat 5-10 år...
 
Det finns väl massor av yrken där utbildning inte lönar sig? Ta universitetslärare, t ex, väldigt svårt att få jobb (30-40 kvalificerade sökande till en tjänst är regel snarare än undantag), ingångslön på 27 000 eller mindre (ofta stipendium, vilket innebär ingen a-kassa och ingen SGI) , och minst 8-9 års utbildning på universitetsnivå, de flesta har mer. Men det är ju självvalt att välja yrket.

Visst är det så, det finns många yrken som borde få högre lön men just @Sleepan s yrke är en av de där jag tycker att det är extra dåligt betalt med tanke på arbetsuppgifter och risker.
 
Jag menade inte byta bransch, jag menade byta jobb. Eftersom det uppenbart finns många ssk som har roligt på jobbet.
Jag tror tyvärr att sanningen är att många Ssk INTE har roligt på jobbet.
Arbetsmiljön är i stort sett illa överallt, vissa bättre, vissa sämre, men väldigt få som är bra.
För några år sedan fanns det såna ställen, men knappast idag.Tyvärr!
Därtill den låga lönen.
Jag är själv sjuksköterska men har inte orkar engagera mig i hur jag ska tjäna mer, jobba mindre, ha trevligare.
Men jag ska göra det på sikt.
 
Jag tror tyvärr att sanningen är att många Ssk INTE har roligt på jobbet.
Arbetsmiljön är i stort sett illa överallt, vissa bättre, vissa sämre, men väldigt få som är bra.
För några år sedan fanns det såna ställen, men knappast idag.Tyvärr!
Därtill den låga lönen.
Jag är själv sjuksköterska men har inte orkar engagera mig i hur jag ska tjäna mer, jobba mindre, ha trevligare.
Men jag ska göra det på sikt.

Fast jag känner ju de facto många människor som jobbar i vården idag, som ssk och läkare, och trivs utmärkt?

Det största störningsmomentet, enligt de jag känner, är snarast kollegor som jobbar i snigeltempo och inte får något ur händerna, vilket gör att man blir frusterad eftersom allt går i ultrarapid, medan man måste lyssna till ojanden över att det är så stressigt. Alternativt att det är tråkiga arbetsuppgifter man inte trivs med. Ingen har tyckt det är för stressigt eller för mycket att göra. Däremot dåligt organiserat, bitvis, och mindre kompetenta chefer.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 872
Senast: fejko
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 150
Senast: Sasse
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 588
Senast: Niyama
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 207
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp