Trotjänaravlivning av två?

Bukefalos 30 år!

Jag hade tagit ut två veterinärer/avlivare i det här fallet så att de fick sin spruta/bult samtidigt. Lite dyrare javisst, men ur stress synpunkt mer skonsamt för hästarna.

Nu är han död, blev en akut avlivning i hagen och jag har en häst som är lika förtvivlad som jag är. 😭
Jag väntar på att de ska hämta honom. En granne hade sett att han låg ner så jag skyndade mig dit och ringde veterinären. Han bajsade tre gånger men hade låg temp och ont. Veterinären trodde han fått grovtarmsinflammation, samma som vi fick avliva hans mamma för på Ultuna när han bara var 10 dagar gammal.

Jag går sönder ...💔💔💔

Nu är han död, blev en akut avlivning i hagen och jag har en häst som är lika förtvivlad som jag är. 😭
Jag väntar på att de ska hämta honom. En granne hade sett att han låg ner så jag skyndade mig dit och ringde veterinären. Han bajsade tre gånger men hade låg temp och ont. Veterinären trodde han fått grovtarmsinflammation, samma som vi fick avliva hans mamma för på Ultuna när han bara var 10 dagar gammal.

Jag går sönder ...💔💔💔
Din fine💕
Kommer ihåg när jag såg honom på fölvisning tillsammans med sin fostermamma.

Jag går sönder ...💔💔💔
:heart: :heart: :heart:

Din fine💕
Kommer ihåg när jag såg honom på fölvisning tillsammans med sin fostermamma.
Han såg inte mycket ut för världen då efter att ha gått loss på en saltsten på natten. En urkramad liten disktrasa. Han blev så stor och vacker, underbart snäll att hantera. Ett hjärta av guld, jag kommer aldrig ha en sån fin häst igen. 💔 Funderar på att låta dem ta henne med sig nu när de hämtar honom. Hon kan inte gå ensam och jag har ingenstans att göra av henne. 😭

Jag går sönder ...💔💔💔
Åh, så sorgligt! Jag beklagar! :heart

Funderar på att låta dem ta henne med sig nu när de hämtar honom. Hon kan inte gå ensam och jag har ingenstans att göra av henne. 😭
Jag hade gjort det. Det skär i hjärtat att mista två älskade djur samtidigt, men jag har gjort så med mina marsvin flera gånger när det har varit två som stått varandra nära och båda ändå måste somna in med kort mellanrum. Sist var i oktober och då fick min hjärtegris Floor somna ihop med Sirenia trots att Floor nog hade kunnat skrutta på några månader till. Det var också till viss del för att jag skulle slippa att stå med samma svåra beslut och sorg en gång till inom en snar framtid

Jag beklagar verkligen 💔💔

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12