Speciella_tina
Trådstartare
Tuva är 2 år och 4 månader, och sover för det mesta fortfarande middag. Nu när det varit så fint väder har de passat på att vara ute hela dagen med förskolan, då tar de med mat de lagar ute, och de som vilar gör det i vagnar. Supermysigt, problemet är att Tuva tycker det är så roligt att vara ute att hon inte vill vila, så hon får leka istället.
Jag är så kluven, å ena sidan märker vi att hon hade behövt sin vila, å andra sidan är det ju jättekul att de passar på att vara ute så mycket. Hon blir trött och gnällig på eftermiddagen/kvällen, och det är inte alls kul varken för oss eller för henne. Hon vaknar alltid vid 7 på morgonen, det bästa hade ju varit om hon sovit längre eftersom jag inte lämnar henne förrän 9, men så bra är det såklart inte!...
När har era slutat sova middag? Hur hade ni gjort?
Jag är så kluven, å ena sidan märker vi att hon hade behövt sin vila, å andra sidan är det ju jättekul att de passar på att vara ute så mycket. Hon blir trött och gnällig på eftermiddagen/kvällen, och det är inte alls kul varken för oss eller för henne. Hon vaknar alltid vid 7 på morgonen, det bästa hade ju varit om hon sovit längre eftersom jag inte lämnar henne förrän 9, men så bra är det såklart inte!...
När har era slutat sova middag? Hur hade ni gjort?