Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dock har jag tidigare lästlite om Sova Hela Natten Metoden på nätet (men aldrig praktiserat den då L hittade dygnsrytm ganska så av sig själv vid ca 3 mån) och då tyckte jag den verkade ganska vettig- särskilt jämfört med läskiga Femminutersmetoden t ex.
Men okej... verkar ju inte normalt nånstans! Varför kan man inte låta den lilla bebisen somna när det passar.. Istället för att försöka tvinga en liten som gråter![]()
Fast ärligt: när någon säger att köra över tröskeln ger shaken baby-syndrome så undrar jag faktiskt om resten av kritiken är lika befängd.
Hade man hållt sig lite inom ramarna så hade jag kunnat ta kritiken mot Anna Wahlgren mer på allvar, men det här låter mera som folk som inte gillar Anna i största allmänhet och vill hitta något att klaga på än något annat.
Jag tycker det är mera barnplågeri med alla dessa oroliga och osäkra föräldrar som duttar hysteriskt med sin barn och aldrig vågar ställa ner foten och bestämma sig för vad de ska göra.
Har bekanta som ligger och ska natta sina barn i timtals istället för att se till att de somnar (nu pratar jag inte spädbarn utan småbarn). Såväl deras barn som de själva plågas av detta utdragna nattningshelvete och ändå vågar de inte förmedla säkerhet utan står och velar fram och tillbaka vid barnkammardörren så att ungarna blir oroliga. DET anser jag är värre för jag tror då att otroligt få skulle tolka rådet till att hårdhänt TRYCKA ner sina bäbisars huvuden i madrassen och rulla barnvagnen så ungen får skakskador, jämfört med "jag-vet-inte-vad-jag-ska-göra-och-jag-vill-vara-kompis-med-mitt-barn-föräldrarna".
Det skulle du förstå om du hade ett barn som inte sov någon gång. När vår kille var ett par veckor kunde han vara vaken 6 h i sträck. Nu är han vaken tills vi lägger honom. Han skulle aldrig få för sig att bara somna. Knappt ens i vagn eller i bil.
Hmm jag hänger inte medVad gör det om han är vaken tills ni lägger honom, det är väl så det brukar vara? (Om h*n inte är en bebis) Å vaken 6 timmar i sträck, det är väl inte så länge? Alltså jo för en så liten men var det på natten eller? *förvirrad*
Vagnen körs inte över en tröskel men det rycks mycket hårt i vagnen, barnet skriker och AW trycker ner barnet genom att lägga handen över axlar/nacke och pressa ner och framåt barnet samtidigt som hon skjuter iväg vagnen med en väldig styrka.
Fast det blir ju deras egna (föräldrarnas) problem och inte barnen som behöver bli nertryckta i en madrass.. Lite oroliga - skrikande bebis som får sitt huvud nertryckt i en madrass. Behöver jag svara vad jag tycker är värst?![]()